Opłata akcyzy - płaci kupujący czy sprowadzający?

23 Wrz 2020, 12:53

Witam, jestem nowy w branży handlu samochodami i mam pewien dylemat, związany ze sprowadzaniem samochodów zza granicy.
Kupiłem na firmę auto w Niemczech, i mam klienta, który chce sam sobie opłacić akcyzę. Czy jest to dopuszczalne? Klient też chce fakturę na siebie(jako osoba prywatna). Czyli wystawiam mu fakturę VAT Marża, i mam napisać w opisie np. że klient sam opłaca akcyzę, czy to jest niepotrzebne?
Auto kupione od niemca na umowę kupna-sprzedaży.

Proszę o pomoc, pozdrawiam.
ua1234
Obserwowany
 
Posty: 1

24 Wrz 2020, 09:15

ua1234 napisał(a):Kupiłem na firmę auto w Niemczech, i mam klienta, który chce sam sobie opłacić akcyzę. Czy jest to dopuszczalne? Klient też chce fakturę na siebie(jako osoba prywatna).
W tym przypadku, w myśl art. 100 ust. 1 pkt 3 lit. b ustawy o podatku akcyzowym, pośrednik (czyli Ty) jest podatnikiem akcyzy z tytułu sprzedaży samochodu w kraju i to on musi złożyć do urzędu celnego deklarację podatkową (tym razem AKC-4) i zapłacić należny podatek.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

25 Wrz 2020, 10:16

Obowiązek zapłaty akcyzy spoczywa na podmiocie wprowadzającym towar do obrotu, czyli w tym przypadku na Tobie.

Dziwny ten klient który sam sobie chce opłacić akcyzę? a po co to robić?
Co to a różnica jak ty opłacisz i doliczysz do ceny lub jakby kupujący to miał opłacić ..na jedno wychodzi.

ua1234 napisał(a):Czyli wystawiam mu fakturę VAT Marża, i mam napisać w opisie np. że klient sam opłaca akcyzę, czy to jest niepotrzebne?
Auto kupione od niemca na umowę kupna-sprzedaży


żadych takich głupot nie wypisujesz, opłacasz akcyzę, dajesz potwierdzenie opłaty, piszesz FV Marżę, oryg. dowód rejestracyjny, piszesz oświadczenie kiedy samochód przyjechał, wpis CEIDG, my jeszcze robimy 1 przegląd techniczny w kraju. i do wydziału komunikacji

Mam nadzieję że masz BDO :P
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

25 Wrz 2020, 10:26