Opory toczenia dla tylnej osi samochodu

01 Sie 2017, 08:25

Mialem sie odezwac co i jak :)
Wiec w weekend nie bylo niestety czasu zajac sie recznym, a dzis rano na postoju za szybko zaciagnalem hamulec i linka strzelila :( Mam nadzieje tylko ze kola nie sa zablokowane :D Musze podjechac z tym do mechanika na wymiane linek :(

Za wymiane 3 linek z robocizna 180 zl mi krzykneli, myslicie ze to dobra cena ?
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

02 Sie 2017, 13:35

Raulek napisał(a):dzis rano na postoju za szybko zaciagnalem hamulec i linka strzelila
Czyli wcześniej mogła być już uszkodzona i po zwolnieniu hamulca nie koniecznie musiała odbijać do końca.

Raulek napisał(a):Za wymiane 3 linek z robocizna 180 zl mi krzykneli, myslicie ze to dobra cena ?
Nie wiem jak tam jest dostęp ale myślę że to dobra cena.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sie 2017, 19:29

Mozliwe ze cos reczny sie blokowal, chociaz mam sprezynki, ktore odpowiadaja za odbijanie recznego.

Dzieki :) Dostep jest dobry, praktycznie wszystko na wierzchu :) Troche mam obawy czy jednak cena nie jest za niska (czy na tanich czesciach tego nie zrobia).
Jak patrzylem na ceny czesci to dwie linki idace bezposrednio do kol to koszt 20-30 zl/szt i 3 linka o ktorej mowili to bedzie albo srodkowa albo jakas z przodu (w sumie z iparts.pl wynika ze mam 4 linki), ale te srodkowe, najdluzsze to ceny rzedu 80-100 zl a ta przednia 15-20 zl tylko nie moge sie zorientowac do konca gdzie jest ta linka oznaczona jako przednia, czyzby to ta przy raczce recznego ?
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

02 Sie 2017, 22:13

Masz tam tarcze czy bębny z tyłu ? Która to Astra ? Dokładnie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2017, 22:30

Astra g, mam tarcze :)
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

03 Sie 2017, 09:03

Ceny linek minus rabat który ma warsztat plus robocizna może tyle wyjść co podał ci mechanik. Tak więc wychodzi na to że przy wymianie 3-4 linek to dobra cena.
Raulek napisał(a):tylko nie moge sie zorientowac do konca gdzie jest ta linka oznaczona jako przednia
Ona może być przy samej dźwigni hamulca ręcznego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SUV’y w rozmiarze XL od Lexusa
    Największym samochodem klasy SUV, sprzedawanym przez Lexusa w Polsce jest cieszący się dużą popularnością model RX. Tymczasem na rynkach światowych – w tym za naszą wschodnią granicą – marka oferuje dwa jeszcze ...

03 Sie 2017, 09:54

Dla mnie troche bez sensu wymieniac ta linke przy dzwigni no ale skoro sie uparli to niech juz robia :)
Uspokoiles mnie z cena, bo wydawalo mi sie ze 180 zl za reczny to duzo :) Jutro oddaje, mam nadzieje ze wszystko dobrze pojdzie bo planuje w weekend trase dluzsza :)
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

03 Sie 2017, 10:15

Raulek napisał(a):Dla mnie troche bez sensu wymieniac ta linke przy dzwigni no ale skoro sie uparli to niech juz robia
Nie wiem jak ona wygląda dokładnie ale jak wymienią wszystkie to przynajmniej będziesz miał pewność że tu musi być wszystko dobrze. A ta linka w sumie najtańsza i koszt jej nie jest wysoki.
Raulek napisał(a):Uspokoiles mnie z cena, bo wydawalo mi sie ze 180 zl za reczny to duzo
Zależy od samochodu, znam przypadki że wymiana linek od ręcznego może naprawdę sporo kosztować przewyższając tą Twoją kwotę kilkukrotnie :)
Raulek napisał(a):mam nadzieje ze wszystko dobrze pojdzie bo planuje w weekend trase dluzsza
Musi :ok: Daj znać jak będziesz już po wymianie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Sie 2017, 21:43

Jak robiłem rozpytanie w ASO do Vectry B ( poprzednie autko) to mi krzyknęli cenę jakoś 750 zł na oryginalnych częściach i 450 zł zamienniki :D Ale to ASO :)

Dam znać co i jak poszło :) Dzięki za wsparcie :)
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

04 Sie 2017, 10:14

Raulek napisał(a):Jak robiłem rozpytanie w ASO
No tak ale tam zamiennik kosztuje tyle co oryginał poza ASO :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sie 2017, 20:00

Tak jak obiecywalem pisze o efektach :) Hamulce sie nie grzeja, wymiana przebiegla w miare bezproblemowo, bo meczyli sie z ustawieniem recznego. Mam szczeki do wymiany, reczny do przodu hamuje w miare ladnie, ale do tylu sie stacza autko...
Raulek
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 14 01 2009
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Opel astra
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Rok produkcji: 2002

04 Sie 2017, 22:45

Czyli winna była pewnie jedna z linek od ręcznego. Linki są plecione i wystarczy że jedna taka cienka plecionka pęknie w osłonie/peszlu i już będą problemy.

Wymień szczęki i będziesz miał dobre hamulce tylko po wymianie czeka Cię ponowna regulacja :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Sie 2017, 23:36

Na pytanie
bonifacy napisał(a):Masz tam tarcze czy bębny z tyłu ?

Odpowiadasz :
Raulek napisał(a):mam tarcze :)

Poprzednio napisałeś :
Raulek napisał(a):to moze byc kwestia regulacji w tarczobebnie :)

A teraz piszesz :
Raulek napisał(a):Mam szczeki do wymiany

No dobra . Nie masz tarczobębnów bo ich nie było chyba w tym modelu. Skoro mówisz szczęki do wymiany to masz z tyłu bębnowy układ hamulcowy, a z przodu tarczowy. Trzeba było teraz zlecić również wymianę tych szczęk. Po co płacić za robociznę dwa razy. Do wymiany linek jak i do wymiany szczęk rozbiera się to samo. Szczęki to koszt ok. 100 zł za dobry wyrób. Poza tym tam się nic nie reguluje linką aby był skuteczny ręczny. Regulacją kasuje się tylko jej luz a o resztę dba samoregulator. Oczywiście musi być niezapieczony i sprawny. Jest tam pewien myk pomijany przez niektórych macherów przy wymianie szczęk. Na sworzniu zabieraka/zapadki musi być stożkowa podkładka
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna