Ostry wałek a niskie obroty

Ostry wałek a niskie obroty

11 Gru 2017, 21:28

Siemka, ostatnio czytałam rekreacyjnie o ostrych wałkach rozrządu i wszystko jest dla mnie jasne, oprócz jednego. Dlaczego w tej normalnej, codziennej jeździe ostry wałek na niskich obrotach pracuje nierówno. Jaka jest tego przyczyna? Z góry dziękuję. :)
maja95
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Rejestracja: 29 Lis 2017, 15:25
Auto: Nie mam

Re: Ostry wałek a niskie obroty

20 Gru 2017, 12:55

maja95 napisał(a):Dlaczego w tej normalnej, codziennej jeździe ostry wałek na niskich obrotach pracuje nierówno. Jaka jest tego przyczyna?
przyczyna jest taka że ostre wałki mają za zadanie otwierać zawory szerzej i mocniej po to aby cylindry napełniały się szybciej i wiekszą ilością, nie daje rady przepalić całej ilości mieszanki na wolnych obrotach i dlatego chodzi jak chodzi. Im wałek bardziej ztuningowany tym wiekszy przyrost przy wyższych obrotach a gorsza praca silnika na wolnych obrotach dlatego miedzy innymi rajdówki nie mają wolych obrotów tylko pracują na wyższych (strzelam około 2 tyś).
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7650
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy
    Pierwszy airbag chroniący kolana kierowcy – Toyota Avensis (T250) –marzec 2003. Pierwsze poduszki powietrzne (airbagi) montowano jako opcję w samochodach koncernu GM już we wczesnych latach 70. System stał się ...
    Strefa zamieszkania i ograniczenie do 30km/h - bezpieczniej? Strefa zamieszkania i ograniczenie do 30km/h - bezpieczniej?
    Badania przeprowadzone w Holandii pokazały, że zamiana obszaru zabudowanego, w którym obowiązuje limit prędkości do 50 km/h na strefę zamieszkania (30 km/h) zmniejsza liczbę wypadków średnio o 25%. Niezbędne ...

  •