Ostry wałek a niskie obroty

Ostry wałek a niskie obroty

11 Gru 2017, 22:28

Siemka, ostatnio czytałam rekreacyjnie o ostrych wałkach rozrządu i wszystko jest dla mnie jasne, oprócz jednego. Dlaczego w tej normalnej, codziennej jeździe ostry wałek na niskich obrotach pracuje nierówno. Jaka jest tego przyczyna? Z góry dziękuję. :)
maja95
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Rejestracja: 29 Lis 2017, 16:25
Auto: Nie mam

Re: Ostry wałek a niskie obroty

20 Gru 2017, 13:55

maja95 napisał(a):Dlaczego w tej normalnej, codziennej jeździe ostry wałek na niskich obrotach pracuje nierówno. Jaka jest tego przyczyna?
przyczyna jest taka że ostre wałki mają za zadanie otwierać zawory szerzej i mocniej po to aby cylindry napełniały się szybciej i wiekszą ilością, nie daje rady przepalić całej ilości mieszanki na wolnych obrotach i dlatego chodzi jak chodzi. Im wałek bardziej ztuningowany tym wiekszy przyrost przy wyższych obrotach a gorsza praca silnika na wolnych obrotach dlatego miedzy innymi rajdówki nie mają wolych obrotów tylko pracują na wyższych (strzelam około 2 tyś).
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9001
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corona 1957 rok Toyota Corona 1957 rok
    Pierwsza Corona pojawiła się na rynku w 1957 roku. Początkowo Corona była oferowana z litrowym silnikiem o mocy 33 KM. W 1959 roku został on zastąpiony nowym 45-konnym silnikiem o tej samej pojemności. Kompaktowy samochód ...
    Samochody Toyoty otrzymają karty SIM Samochody Toyoty otrzymają karty SIM
    Japoński operator telekomunikacyjny KDDI będzie dostarczał karty SIM do połączonych w sieci samochodów Toyoty. Nowe karty umożliwią globalną komunikację i wymianę danych między autami. Do 2020 roku Toyota zamierza ...

  •