Golf MK3 niskie obroty przy dużym obciążeniu instalacji

07 Wrz 2019, 14:49

Witam. Pacjent: Golf 3, 1.6 AEE Jednopunktowy wtrysk
Od pewnego czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym, mianowicie przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu i ogrzewaniu tylnej szyby obroty spadają do 500, alternator jest regenerowany i trzyma idealnie napięcie.
To samo przy nawet lekkim ruchu kierownicą, obroty momentalnie opadają do 500 i cała buda się trzęsie.
Czyściłem silnik krokowy, przepustnicę, ustawiałem czujnik położenia przepustnicy i nic to nie dało.
Swoją drogą na zimnym silniku jest o wiele lepiej ale to pewnie przez to że chodzi na ssaniu.
Czego to może być przyczyna?
CreadorHD
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 1996
Auto: VW Golf 3
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

07 Wrz 2019, 16:43

CreadorHD napisał(a): przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu i ogrzewaniu tylnej szyby obroty spadają do 500, alternator jest regenerowany i trzyma idealnie napięcie.

A jakie jest to napięcie przy włączonych tych odbiornikach?
Jeżeli napięcie jest takie jak powinno, to można spróbować odłączyć aku na jakieś 15 minut i zrobić regulację wolnych obrotów. ewentualnie podłączyć się pod kompa i posprawdzać mapy wtrysków itd. Ale do tego musi być diagnosta z głową, który umie coś więcej jak tylko odczytać błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Wrz 2019, 16:53

Właśnie napięcie nie spada niżej niż 13.8V więc jest dobrze, wolne obroty ustawiałem tak jak powinno być fabrycznie i póki nie włączę właśnie tych wszystkich urządzeń to jest dobrze.
CreadorHD
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 1996
Auto: VW Golf 3
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

18 Lis 2019, 15:27

Trzeba zrobić adaptację przepustnicy i sprawdzić czy gdzieś nie zasysa lewego powietrza. Sprawdź jeszcze czujnik przepływu powietrza.

Obroty w tym silniku jak jest rozgrzany powinny utrzymywać się w plus minus od 650 do 750. Tu jak masz niskie obroty można jeszcze sprawdzić sondę czy wtedy napięcia sia na niej prawidłowe.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile pali hybrydowy SUV?
    Za przykład weźmy SUV-y wyposażone w napęd hybrydowy. Auta tego typu są większe niż popularne hatchbacki, a ich masa zdecydowanie przekracza 1,5 tony. Dla wielu mogłoby to zabrzmieć jak recepta na wysokie spalanie i słabe ...
    Prawidłowe ułożenie dłoni na kierownicy
    Aż 30% polskich kierowców przyznaje, że w czasie jazdy trzyma kierownicę tylko jedną ręką – wynika z ankiety zorganizowanej we współpracy Szkoły Jazdy Renault i serwisu Motoryzacja w portalu Interia.pl(1572 ...