Golf MK3 niskie obroty przy dużym obciążeniu instalacji

Golf MK3 niskie obroty przy dużym obciążeniu instalacji

07 Wrz 2019, 15:49

Witam. Pacjent: Golf 3, 1.6 AEE Jednopunktowy wtrysk
Od pewnego czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym, mianowicie przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu i ogrzewaniu tylnej szyby obroty spadają do 500, alternator jest regenerowany i trzyma idealnie napięcie.
To samo przy nawet lekkim ruchu kierownicą, obroty momentalnie opadają do 500 i cała buda się trzęsie.
Czyściłem silnik krokowy, przepustnicę, ustawiałem czujnik położenia przepustnicy i nic to nie dało.
Swoją drogą na zimnym silniku jest o wiele lepiej ale to pewnie przez to że chodzi na ssaniu.
Czego to może być przyczyna?
CreadorHD
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 1996
Auto: VW Golf 3
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: Golf MK3 niskie obroty przy dużym obciążeniu instalacji

07 Wrz 2019, 17:43

CreadorHD napisał(a): przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu i ogrzewaniu tylnej szyby obroty spadają do 500, alternator jest regenerowany i trzyma idealnie napięcie.

A jakie jest to napięcie przy włączonych tych odbiornikach?
Jeżeli napięcie jest takie jak powinno, to można spróbować odłączyć aku na jakieś 15 minut i zrobić regulację wolnych obrotów. ewentualnie podłączyć się pod kompa i posprawdzać mapy wtrysków itd. Ale do tego musi być diagnosta z głową, który umie coś więcej jak tylko odczytać błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16116
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Golf MK3 niskie obroty przy dużym obciążeniu instalacji

07 Wrz 2019, 17:53

Właśnie napięcie nie spada niżej niż 13.8V więc jest dobrze, wolne obroty ustawiałem tak jak powinno być fabrycznie i póki nie włączę właśnie tych wszystkich urządzeń to jest dobrze.
CreadorHD
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 1996
Auto: VW Golf 3
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

Re: Golf MK3 niskie obroty przy dużym obciążeniu instalacji

18 Lis 2019, 16:27

Trzeba zrobić adaptację przepustnicy i sprawdzić czy gdzieś nie zasysa lewego powietrza. Sprawdź jeszcze czujnik przepływu powietrza.

Obroty w tym silniku jak jest rozgrzany powinny utrzymywać się w plus minus od 650 do 750. Tu jak masz niskie obroty można jeszcze sprawdzić sondę czy wtedy napięcia sia na niej prawidłowe.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 4847
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda HR-V - kompaktowy SUV Honda HR-V - kompaktowy SUV
    Consumer Reports przetestował kompaktowego SUV-a Hondy z niedostępnym w Polsce benzynowym silnikiem 1,8 l. Tak skonfigurowane auto uzyskało średni wynik 29 mpg. W miejskich warunkach było to 20 mpg, zaś na szybkiej trasie ...
    Master Truck 2013 / relacja Master Truck 2013 / relacja
    Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanyh MASTER TRUCK 2013, odbył się już po raz dziewiąty na Autodromie Delta mieszczącym się na terenie lotniska Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. ...

  •