Golf MK3 niskie obroty przy dużym obciążeniu instalacji

07 Wrz 2019, 14:49

Witam. Pacjent: Golf 3, 1.6 AEE Jednopunktowy wtrysk
Od pewnego czasu mam problem z obrotami na biegu jałowym, mianowicie przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu i ogrzewaniu tylnej szyby obroty spadają do 500, alternator jest regenerowany i trzyma idealnie napięcie.
To samo przy nawet lekkim ruchu kierownicą, obroty momentalnie opadają do 500 i cała buda się trzęsie.
Czyściłem silnik krokowy, przepustnicę, ustawiałem czujnik położenia przepustnicy i nic to nie dało.
Swoją drogą na zimnym silniku jest o wiele lepiej ale to pewnie przez to że chodzi na ssaniu.
Czego to może być przyczyna?
CreadorHD
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 1996
Auto: VW Golf 3
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

07 Wrz 2019, 16:43

CreadorHD napisał(a): przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu i ogrzewaniu tylnej szyby obroty spadają do 500, alternator jest regenerowany i trzyma idealnie napięcie.

A jakie jest to napięcie przy włączonych tych odbiornikach?
Jeżeli napięcie jest takie jak powinno, to można spróbować odłączyć aku na jakieś 15 minut i zrobić regulację wolnych obrotów. ewentualnie podłączyć się pod kompa i posprawdzać mapy wtrysków itd. Ale do tego musi być diagnosta z głową, który umie coś więcej jak tylko odczytać błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17954
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Wrz 2019, 16:53

Właśnie napięcie nie spada niżej niż 13.8V więc jest dobrze, wolne obroty ustawiałem tak jak powinno być fabrycznie i póki nie włączę właśnie tych wszystkich urządzeń to jest dobrze.
CreadorHD
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 19 12 1996
Auto: VW Golf 3
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

18 Lis 2019, 15:27

Trzeba zrobić adaptację przepustnicy i sprawdzić czy gdzieś nie zasysa lewego powietrza. Sprawdź jeszcze czujnik przepływu powietrza.

Obroty w tym silniku jak jest rozgrzany powinny utrzymywać się w plus minus od 650 do 750. Tu jak masz niskie obroty można jeszcze sprawdzić sondę czy wtedy napięcia sia na niej prawidłowe.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5224
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niewidzialny pieszy - kierowca na niego patrzy ale nie widzi
    To, co kierowca widzi na drodze, zawsze jest ściśle uzależnione od jego koncentracji uwagi. Kiedy podczas jazdy skupiamy się na przykład na prowadzeniu ważnej rozmowy, możemy przeoczyć coś o wiele ważniejszego, co dzieje ...
    Która firma króluje na rynku kabrioletów?
    Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...

  •