Oszczędny do 10 tysięcy

24 Lip 2012, 08:29

Witajcie. Planuję zakup pierwszego samochodu.
Mam jeszcze wiele wątpliwości. Ważną cechą jest dla mnie jego oszczędnośc więc zależy mi n małej awaryjności, tanich częsciach i w miarę niskim spalaniu:)
Chodzi mi zatem o auta z segmentu B.
Sam nie wiem czy lepiej kupic diesla czy benzynę i domontowac później gaz.
Najbardziej biorę pod uwagę :
1. Opel Corsa C (albo silnik 1.2 albo diesel 1.7 dti - słyszałem że pewniejszy do tych cdti)
2. Renault Clio (benzynowy, bo silnik 1.5dci słyszałem że owszem niskie spalanie ale w razie awarii trzeba kupę kasy na naprawę)
3. Seat Ibiza / Vw Polo (1.9 tdi albo sdi)
Która opcja będzie najlepsza i czy zmieszczę się w 10 tysiącach na zakup tego typu samochodu?
krapepe
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: PL

24 Lip 2012, 11:28

tak lepszy DtI niz CDTI to napewno :)
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lip 2012, 19:25

W każdym silniku diesla podczas awarii trzeba wyłożyć trochę gotówki aby przywrócić go do stanu używalności. Normalna sprawa. Skupiłbym się na Clio lub Corsie,co bardziej Ci się podoba?
Exedy24
Początkujący
 
Posty: 108
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: AUDI A4

25 Lip 2012, 07:32

Jeśli chodzi o Clio czy Corsę to w sumie wszystko jedno, bo wygląd samochodu nie jest dla mnie najważniejszy. I Clio i Corsa mogłaby byc, zależy od stanu konkretnego modelu.
Mam jednak tylko pytanie z jakim silnikiem wybrac Corsę lub Clio.