Paliwo 95E10 w Renault Megane Scenic 1.6 z 1997 roku

Paliwo 95E10 w Renault Megane Scenic 1.6 z 1997 roku

25 Paź 2017, 19:11

WITAJCIE MAM POWŻNY PROBLEM.PROSZĘ O RADĘ .
Mam taki problem pożyczyłem auto koledze, który zabrał auto do Niemiec na około 7 dni tankował tam 95-tke ale z napisem e10 mój silnik chodzi ciszej niż na polskiej 95 NIBY NIC SIE NIE DZIEJE . Pytanie czy coś grozi mojemu silnikowi bo czytałem w necie że niby starsze auta nie mogą tego tankować ?
Czy mogę zmieszać te paliwo z polską 95tką ?

Z góry dziękuje za odpowiedź

P.S. auto ma również zamontowane LPG
BRAYANB3
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 25 Paź 2017, 19:05
Prawo jazdy od: 17 03 1993
Auto: reault

Re: Paliwo 95E10 w Renault Megane Scenic 1.6 z 1997 roku

26 Paź 2017, 09:55

To nic innego jak biopaliwo. Z tego co pamiętam wprowadzane już było na stacje od 2012 roku oczywiście za granicami Polski. Niestety są to paliwa tzw. bardziej ekologiczne które niestety gorzej wpływają na silnik i nie zaleca się stosowania tych paliw w starszych modelach samochodów dla własnego spokoju i pełnej sprawności, wydajności silnika.
Co dokładnie oznacza E10? Jest to: E - czyli etanol, a liczba 10 oznacza 10% udział bioetanolu w paliwie.

Nowe samochody w większości mają silniki przystosowane do takich paliw jednak moim zdaniem lepiej używać zwykłych tak jak w przypadku innych podzespołów silnika ukierunkowanych na ekologie może się okazać że w silniku będzie nam się odkładało więcej nagaru co może skutkować problemami w późniejszym czasie. Musimy pamiętać o tym że nie wszystko co dla ekologii jest lepsze to dla naszych pojazdów też ;/

Jakiś czas temu brytyjski magazyn motoryzacyjny "What car?" przeprowadzał testy, tankując paliwo E10. Według nich wyszło że można pogorszyć wydajność samochodu nawet o ponad 11 proc. (małe silniki o niskich mocach) tankując tylko to paliwo w stosunku do benzyny nie zawierającej etanolu.

W twoim przypadku kupiłbym dodatek do benzyny i zaaplikował do baku oraz zatankował trochę benzyny nawet Pb98. Nie wiem ile masz jej aktualnie w baku ale musisz mieć świadomość że samochód na niej pracuje przeważnie wtedy kiedy jest zimny, niedogrzany bo masz LPG a to są ciężkie warunki.
Druga opcja to wyjeździć jak najszybciej to co masz i zatankować normalnej benzyny. Tu oczywiście też warto zaaplikować jakiś dobry uszlachetniacz do benzyny.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6669
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyczyny dymienia z rury wydechowej w dieslu Przyczyny dymienia z rury wydechowej w dieslu
    Czy mając samochód z silnikiem wysokoprężnym (diesla) narażeni jesteśmy na dymienie z rury wydechowej? To pytanie pewnie zadaje sobie nie jeden właściciel diesla Postaram się opisać jakie są przyczyny dymienia z rury ...
    Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego Salon Volvo 100 km od koła podbiegunowego
    Samochody Volvo od ponad 85 lat powstają w Szwecji, kojarzącej się z surowym, polarnym mrozem i śniegiem. Najdalszy salon tej marki znajduje się w miasteczku Gällivare . Miejscowi twierdzą, że to tylko 4 godziny drogi ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • 1/4 mili - Katowice
      Agnieszka Radwańska i Lexus
      Ferrari 458 Italia zegary
      NavRoad NAVIGATOR FREE, wygląd mapy na dzień i noc