Partner 1,9D problem z układem recyrkulacji spalin

20 Paź 2006, 15:34

Witam wszystkich.
Objawy: Po odpaleniu zimnego silnika (pali na styk) trzeba chwilę poczekać, bo jak się ruszy od razu i doda nawet mało gazu to silnik jakby chciał się zadusić (kojarzy mi się to ze starym polonezem i zimnym silnikiem na ssaniu). Jak się już przejedzie kawałek to chodzi OK. Nawet po nagrzaniu auto nie ma ducha, przyspiesza jakby cały czas jechało się pod górkę. Maksymalna prędkość jaką mogę osiągnąć to 90-100 km. Po odpaleniu czuć spaliny.
Problem powstał po czyszczeniu odmy i wymyciu układu recyrkulacji spalin. Dochodzi do niego przewód od pompy podciśnienia, jakiś czujnik (dwa przewody), powietrze od filtra i stalowa rura od kolektora wydechowego, którą część spalina wraca do kolektora dolotowego i zostaje spalona.
Czy ktoś miał kiedyś taki problem. Jak działa ten układ recyrkulacji. Jak go można sprawdzić.
Proszę pomóżcie!!!
mt69
Nowicjusz
 
Posty: 7
0
  • 20 Paź 2006, 21:39

    możesz ten układ śmiało zaślepić i też będzie działać poprawnie
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam
    0

    22 Paź 2006, 14:16

    Cały ten układ to w skrócie EGR. Jego naprawa i regulacja polega na ... wymotowaniu z auta i wywiezieniu na śmietnik... ;)

    Może pomóc, ale ja bym raczej pojechał na regulacje motoru - podczas rozbierania/składania motoru mogłeś nawet nieznacznie "przesunąć" moment wtrysku i tak właśnie będzie się wtedy zachowywać. Podobne do opisanych przez Ciebie objawów można też zaobserwować po zatankowaniu kiepskiego "napędu" oraz przy zatkaniu orworu odpowietrzającego zbiornik paliwa.
    Na początek po prost odkręć korek wlewu paliwa i zobacz czy objawy występują nadal...
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990
    0

    23 Paź 2006, 21:45

    grzestv
    czy to zaślepienie polega na zatkaniu stalowej rury od kolektora wydechowego w miejscu zaznaczonym na poniższym rysunku?

    fourup
    Mało prawdopodobne że zostało cos przestawione z ustwieniem wtrysku. Nie rozbierałem całego silnika tylko zdemontowałem ten ERG (czynność prosta). Nie wlewam oleju na nieznanych stacjach, raczej Shell, BP, Orlen.
    mt69
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    0

    23 Paź 2006, 21:48

    tak w tym miejscu można to zaślepić.
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam
    0

    24 Paź 2006, 12:35

    Dzięki.
    Czy należy coś robić z wężykiem od pompy podciśnienia, czy zostawić tak jak jest.
    mt69
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    0
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Z której strony jest wlew paliwa?
      Jak sprawdzić nie wysiadając z samochodu z której strony mamy wlew paliwa? Jest to bardzo przydatne kiedy jeździmy różnymi samochodami i nie zawsze pamiętamy z której strony podjechać pod dystrybutor ...

    24 Paź 2006, 14:42

    zostaw tak jak jest
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam
    0

    24 Lis 2006, 20:38

    Dzięki wszystkim za odzew.
    Okazało się, że był minimalnie przestawiony rozrząd. Po właściwym ustawieniu auto chodzi jak pszczółka.
    Pozdrawiam all.
    mt69
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    0