Passat B5 1.9 TDI 110KM

13 Paź 2007, 12:04

Witam serdecznie. Po długotrwałym poszukiwaniom po całej Polsce nabyłem w końcu Passata 1999r. Było to auto sprowadzone z Niemiec. Jest to auto dosyć ładnie wyglądające w wewnątrz i zewnątrz. Jeśli chodzi o blacharkę to nigdzie nie było robione a lakier wygląda wporządku. Są małe usterki po kamykach ( małe odpryski). Wnętrze oceniam na 9/10. Są małe zarysowania na uchwycie przy drzwiach. Auto ma udokumentowany przebieg i ma przejechane 164 000. Auto posiada ABS, wspomaganie kierownicy, 4xAirbag, podgrzewane siedzenia, aluminiowe felgi, 4xelektryczne szyby, el. lusterka( podgrzewane), klimatronik. Układ kierowniczy sztywny, zawieszenie sztywne, nie stukające. Ogulnie na ośmioletnie auto wypada 8/10 punktów.
Mam takie pytanie:
Co powinienem wymienić w tym aucie. Chodzi mi o jakiś przegląd. Co ile wtym aucie wymienia się rozrząd? Nie mogę wywnioskować czy rozrząd był wymieniany. Są pieczątki w książce serwisowej VW i jakieś odznaczenia, lecz nie wiem jak sprawa wygląda z rozrządem.
Druga sprawa to wygląda tak. Zauwarzyłem, że sprzęgło bierze mi bardzo wysoko, prawie przy samym końcu i jest to bardzo nie wygodne. Na wolnych obrotach warczy coś jak bym miał rurę jakąś sportową lecz gdy tylko wciskam sprzęgło wrzucam jedynkę i puszczam bez gazu i zaczyna brać to te warczenie ustaje. Co to może być? Czyżbym miał sprzęgiełko do roboty czy tylko łożysko czy docisk?
Pozdrawiam i dziękuje z góryza podpowiedzi i doractwo.
Pozdrawiam Artur
arti55
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

13 Paź 2007, 13:41

Witam.Mam nadzieję,że przed kupnem tej bryczki posprawdzałes wszystko co się dało - szyby,lusterka,klimę,ABS,fotele,wspomaganie,światła itd,itd.No i oczywiście,że byłeś na sytacji diagnostycznej i sprawdziłeś stan techniczny - hamulce,amortyzatory,układ kierowniczy,wydechowy,skład spalin,stan akumulatora,układ ładowania,poduchy,itd.
Jeżeli to wszystko było ok,to teraz wiele zależy jak wielkie są te odpryski i czy w tych miejscach nie pojawia się rdza.Jak tak jest to szybko musisz pomalować,bo zacznie ci niszczeć blachara.
Co powinieneś wymienić - jak nie ma udokumentowanych w książce gwarancyjnej ostatnich wymian płynów eksploatacyjnych to wymienić by trza było olej silnikowy,płyn chłodzący silnik,dobrze by było wymienić płyn hamulcowy i ewentualnie olej we wspomaganiu,ale jak jest w miare czysty to niekoniecznie.Jaki wlać olej silnikowy - najlepiej taki sam jakim był zalany.
Co do rozrządu - wymienia się co 60000 km.Ale jek nie wiesz kiedy był ostatnio wymieniany,to niestety też powinienieś go wymienić.
Co do warczenia skrzyni - jak warczenie ustaje po wciśnieniu sprzęgła,to najprawdopodobniej do wymiany są łożyska w skrzyni biegów.Jak warczenie pojawia się po puszczeniu sprzęgła,do wymiany łożysko docisku.Co do brania sprzęgła,to musisz sprawdzić jak wygląda luz na śrubie regulacyjnej linki sprzęła.Jak się da,to trzeba sprzęgło wyregulować.Jak już się nie da,to do wymiany całe sprzęgło.
Jeżeli masz ksiązkę serwisową,to dobrze by było jakbyś sprawdził,czy nie jest ona podrobiona,co bardzo często i nagminnie się zdarza,a co jest karalne i masz wówczas prawo zwrócić samochód włascicielowi,Przy sfałszowaniu ksiązki serwisowej można oszukać klienta na przeglądach gwarancyjnych,wymianach okresowych części eksploatacyjnych(w tym rozrząd,oleje,itp).A jak to sprawdzić? - przy każdej naprawie,wymianie podzespołu,przeglądzie powinna być pieczątka z nazwą serwisu,który to wykonywał.Wówczas wystarczy zadzwonić pod numer telefonu podany na pieczątce i zapytać czy takie autko było w tym serwisie w tym dniu który widnieje przy wpisie i co było w nim robione.Nalezy tez sprawdzić,czy numer telefonu to prawdziwy numer tego serwisu.Bardzo często podczas fałszowania ksiązki serwisowej zdarza się,że na pieczątce jest faszywy numer telefonu,którego nie ma,lub jest to telefon do kolegi oszusta,który potwierdzi fikcyjne naprawy i wymiany podane w książce serwisowej.
NO i nalezałoby tez sprawdzic historię wypadkową tej bryki,czy nie miało jakichś poważniejszych wypadków.O to nalezy zapytać u ubezpieczyciela,u którego samochód był ubezpieczony.Nalezy zwrócić uwage na rok produkvcji i poszczególne daty ubezpieczeń.Chodzi o to,czy autko było ubezpieczone u jednego czy kilku ubezpieczycieli.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Paź 2007, 19:22

Samochodzik był kupiony w komisie. Mój kolega który ma warsztat samochodowo lakierniczy sprawdził go przed moim zakupem. Wszystko jest ok i wszystko działa. Odpryski nie są duże i były zabezpieczone jakimś tam podobnym lakierem. Po zimie na wiosnę kolega mi zrobi to lepiej. Jeśli chodzi o książkę serwisową to niestety nie jest ona w naszym ojczystym języku i trudno mi stwierdzić czy te pieczątki z telefonami są prawdziwe czy nie. Trudno mi stwierdzić co tam w nich jest odchaczone. Wiem, że powinienem wymienić olej, filtry i rozrząd. To zrobię na początku. Co do warczenia to warczenie jest przy naciskaniu sprzęgła i puszczaniu sprzęgła. Wygląda na to, że te warczenie to sprawa wydechu. Nie zauważyłem aby to auto miało sportowy wydech a tak warczy jak by miało.
Instrukcja jest w języku szwedzkim i nie mogę do wielu żeczy dojść.
Dziś zauważyłem, że na wyświetlaczu gdy przekręcę kluczyk w stacyjce pojawia mi się ikonka oleju. Jakaś informacja pod nią w języku niemieckim. Ta ikonka jest w kolorze pomarańczowym. Jak zapalam auto to zaraz gaśnie. Domyślam się, że auto mnie informuje, że muszę wymienić olej. Czy mam rację?
Pozdrawiam Artur
arti55
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Warszawa

13 Paź 2007, 19:41

Sprzęgło nie ma nic do wydechu.To warczenie może być poprostu oznaką kończącego się łóżyska docisku.Co do kontrolki oleju - jaki jest napis pod tą kontrolką?
A tak z ciekawości jeszcze zapytam - jak jest napisane wumowie kupna sprzedaży o przebieg - że samochód został sprzedany ze STANEM LICZNIKA 164 tyś czy że zostało sprzedane z PRZEBIEGIEM 164 tyś?
Jak jest napisane,że ze stanem licznika,to już powinna ci sie zapalić czerwona kontrolka o możliwym oszustwie.No i nie rozumiem,dlaczego trudno ci sprawdzić czy te telefony na pieczątkach są prawdziwe.Nie masz telefonu czy jak?Jak już sprawa jest taka,że nie znasz np. niemieckiego,to wystarczy przeciez zadzwonić na informację do Niemiec i zapytać o numer telefonu firmy,której adres widnieje na pieczątce.Na informacji obsługują obcokrajowców i napewno znają język polski i ci pomogą.Inną rzecza jest,że napewno ktoś w rodzinie zna język niemiecki i może przecież zadzwonić do serwisu.Ale to już twoja sprawa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000