Passat CC 2.0 CR częste włączanie wentylatora chłodnicy po zgaszeniu

04 Lis 2020, 08:45

Witam. W moim Passacie CC 2.0 tdi 140KM CR często (praktycznie co drugi dzien) po zgaszeniu silnika wentylator chłodnicy dalej pracuje i to przez około 5-10 minut, jak odrazu włączę ponownie silnik i zgaszę to się wyłącza wentylator. Domyślam się że wentylator się włącza bo dopala DPF tylko że dlaczego robi to tak często, czy filtr dpf moze być zapchany i dlatego tak się dzieje ? Dodam że nie jeżdżę cały czas po mieście tylko autostradami, ekspresówkami i nawet po przejechaniu 100km autostradą gdzie powinno "przedmuchać" DPF-a to chłodnica po zgaszeniu nadal pracuje. Dodam jeszcze że bardzo ucieka mi płyn z chłodnicy (1l na 500km) i niewiem czy to związane jest z tym czy z czymś innym. A wy jak myślicie czy to przez zapchany dpf tak się wentylator załącza bo nie może go wypalić czy jest inna przyczyna ?
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32

05 Lis 2020, 11:16

kwolo8 napisał(a):Dodam jeszcze że bardzo ucieka mi płyn z chłodnicy (1l na 500km)

Płyn nie może uciekać. Znajdź nieszczelność i ją usuń.
kwolo8 napisał(a):A wy jak myślicie czy to przez zapchany dpf tak się wentylator załącza bo nie może go wypalić czy jest inna przyczyna ?

Podłącz się pod komputer i będziesz wiedział w jakim stopniu jest napełniony DPF.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2020, 12:56

Jak by Ci się wypalał DPF to widziałbyś po zwiększonym chwilowym spalaniu, przyjrzyj się na to czy tak jest zanim wyłączysz silnik i jak później pracuje wentylator.

Generalnie nie tylko Passat tak ma :) Wygląda to dokładnie tak że wentylator się włącza jak przez dłuższy czas będziesz robił krótkie odcinki. Jet t problematyczne dla DPF bo wtedy zapycha się on szybciej i sterownik chce go udrożnić wypalając go. Najczęściej jest tak że zaczyna to robić i nie kończy bo gasisz auto (5-10km to za krótkie odcineki do tej operacji) DPF ma wysoką temperaturę i wentylator musi go schłodzić po wyłączeniu silnika.

kwolo8 napisał(a):jak odrazu włączę ponownie silnik i zgaszę to się wyłącza wentylator
To błąd i nie powinieneś tak robić bo to szkodliwe dla DPFu.
Jeżeli przed wyłączeniem silnika zauważysz że wentylator pracuje to najlepiej poczekać minutę lub dwie i wyłączyć silnik jak on przestanie działać.

kwolo8 napisał(a):awet po przejechaniu 100km autostradą gdzie powinno "przedmuchać" DPF-a to chłodnica po zgaszeniu nadal pracuje
Może być tak że jest on już tak mocno zapchany że potrzebna by była jego regeneracja co wskazuje na jego częste wypalanie. Pamiętaj, DPF jak się wypala to powstaje jeszcze popiół który z czasem zapycha DPF a jego nie da się wypalić. Podczas wypalania DPF zostaje on oczyszczony z sadzy która się spala i zostaje po niej popiół którego nie da się usunąć bez wyjęcia i czyszczenia mechanicznego tego filtra.

Usuń jednak problem z nieszczelnością w układzie chłodzeni i zobacz czy problem będzie Ci dalej występował.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Skoda Roomster Fresh - seria limitowana
    Dzięki nowej wersji, Skoda Roomster stała się jeszcze bardziej atrakcyjna dla rodzin czy osób poszukujących funkcjonalnego i pakownego auta. Skoda Roomster ze względu na swoje rozmiary i funkcjonalność jest z natury ...