Pedał sprzęgła nie wraca.

07 Maj 2017, 18:23

Witam,
Problem powstał dziś a dotyczy nie wracającego pedała sprzęgła w Scenic II 1.9 DCI z 2004 roku. Sprzęgło hydrauliczne, LUK, wysprzęglik VALEO wymieniony we wrześniu 2016 roku. Płyn DOT 4 wymieniony w lutym bądź marcu 2017 przy okazji wymiany tarcz i klocków hamulcowych. Płynu w zbiorniczku nic nie ubywa, jest czysty i bez zabrudzeń. Dziś podczas jazdy żona miała problem z wrzuceniem biegów 1 jak też drugiego, zjechała na pobocze wyłączyła samochód. Próba uruchomienia nic nie dała gdyż nic nie działało. Zlokalizowałem usterkę i wymieniłem bezpiecznik na klemie +, silnik uruchomiłem, jeszcze przed uruchomieniem silnika wcisnąłem kilka razy pedał sprzęgła. Był twardy lecz taki jakby gumowaty nie sprężysty, biegi na wyłączonym silniku chodziły normalnie. Po uruchomieniu silnika ruszyłem, biegi wchodziły normalnie lecz po pewnym czasie pedał sprzęgła nie powracał do góry i był problem z wrzuceniem biegu. Wciskałem go to był twardy lecz za którymś razem zostawał w podłodze albo jak wcisnąłem trochę to tak zostawał Jak go pociągnąłem stopą to powracał do góry tak jak by go coś trzymało. Zaznaczam, że nie jest miękki i nie wpada w podłogę. Na początek wyjąłem mechanizm pedału i wszystko jest w nim całe i sprawne. Tak jak już pisałem nie ma wycieku płynu. Zastanawia mnie pompa sprzęgła ta pod pedałem. Wysprzęglik ma przejechane paręnaście tysięcy dosłownie nic, oryginał Valeo. Tak więc jakoś on do mnie nie przemawia, po za tym przy uszkodzonym wysprzęgliku to pedał wpadał w podłogę, był miękki, bezwładny a tu jest twardy to znaczy normalny tylko za którymś razem nie powraca.
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie pompki sprzęgła bez demontażu?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Maj 2017, 18:50

Zajrzyj tam czy się nie jest mokry. Gdzieś na pewno jest nieszczelność dlatego tak jest
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Maj 2017, 20:21

Nigdzie nic nie kapie, w zbiorniczku (wspólny z hamulcami) jest stan, nic nie ubyło. Tak na zdrowy rozum to jak by ten płyn ubywał to nie po kropelce ale przy takim wciśnięciu sprzęgła musiało by siknąć. Biorąc pod uwagę, że tych wciśnięć było minimum kilkanaście to nie ma opcji aby w zbiorniczku nic nie ubyło.
Zapomniałem napisać, że na samym początku zanim zmieniłem bezpiecznik na klemie, to sprawdziłem stan płynów i po odkręceniu zbiorniczka płynu hamulcowego zauważyłem, że tego płynu jest tak zbyt dużo nie to żeby pod sam korek ale zdecydowanie więcej niż nalewałem przy wymianie. Następnie sprawdziłem poziom płynu hamulcowego po powrocie samochodem do domu trasa około 4-5 km. i jest stan dokładnie taki jak przed awarią. Wygląda to tak jakby coś spowodowało podniesienie stanu. Ale jak już pisałem poziom wrócił do normy.
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2017, 20:32

Witam,
Dziś wymieniłem pompę pedału sprzęgła wraz z całym przewodem idącym od niej do króćca centralnego wysprzęglika. Układ odpowietrzyłem wg. zaleceń. Pedał sprzęgła bez najmniejszych problemów poszedł w górę, jest twardy jak przed awarią. Z tym, że nie tylko Ja mam wrażenie, że jest jak to określę gumowaty podczas powrotu do góry. Jak wciskam wszystko jest super ale przy odpuszczaniu jest jakby spowolniony. Z tym, że wraca na górę bez najmniejszego problemu. Przy wciskaniu nie czuć na nim jakiegoś luzu idzie twardo od samej góry aż do dołu. Wszystkie próby jak na razie robiłem na wyłączonym silniku z tego względu, że nie poskładałem wszystkiego po to aby zaobserwować czy nie ma gdzieś nieszczelności.
Czym może być spowodowane jak to określiłem spowolnienie powrotu pedału. Może spróbować odpowietrzyć wysprzęglik. Gdzieś na forum czytałem taką instrukcję serwisową Renault.
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Maj 2017, 15:10

Sprawa właśnie się wyklarowała. Przed chwilą pedał wpadł w podłogę i zleciał płyn ze zbiorniczka. Pojawił się wyciek na łączeniu skrzyni i silnika. Tak więc wysprzęglik.
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Maj 2017, 18:13

haszczur napisał(a): Wysprzęglik ma przejechane paręnaście tysięcy dosłownie nic, oryginał Valeo.
widzisz tak byłeś pewny że to nie to a tu jednak....
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Maj 2017, 06:35

W hydraulicznym układzie sprzęgła pompka i wysprzęglik centralny dają takie same objawy. Skoro ani jedno ani drugie nie ciekło (do wczoraj) biorąc pod uwagę, że wysprzęglik jest praktycznie nowy logiczne było, że na początek poszła do wymiany pompa. Zdarza się, że może pęcznieć elastyczny kawałek przewodu łączący pompę z wysprzęglikiem. Tak więc i to wymieniłem.
Szwagier ma Crome II i tydzień temu też poszedł wysprzęglik, również Valeo pojeździł na nim rok. Niestety co zrobisz teraz takie są części zamienne.
haszczur
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Scenic II
Silnik: 1.9 DCI, 120 KM
Paliwo: Diesel
Typ: MPV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004