Peugeot 307 - Pompa paliwa niskiego ciśnienia, pęknięta gruszka paliwa

Peugeot 307 - Pompa paliwa niskiego ciśnienia, pęknięta gruszka paliwa

11 Lis 2017, 14:05

Witam
ostatnio w chłodne dni miałem problem z cofającym się paliwem z wężyków do zbiornika paliwa i przez to miałem problem z odpaleniem samochodu po dłuższym postoju np. (po 10 godzinach) . Mechanik stwierdził że mam zatartą pompkę paliwa niskiego ciśnienia która montowana jest w baku. Po wymianie rzeczywiście pompka zaczęła pompować lecz zauważyłem że pompka zaczyna pompować zaraz po przekręceniu kluczyka i pompuje cały czas. Na moje pytania czy to jest normalne że pompka paliwa pompuje cały czas mechanik stwierdził że to normalne. Lecz po kilku dniach okazało się że przez to że pompka pompowała cały czas, pękła mi gumowa gruszka przy silniku która służy do ręcznego pompowania paliwa. Prawdopodobnie od zbyt wysokiego ciśnienia pompowanego paliwa przez pompkę niskiego ciśnienia. Spotkałem się z kilkoma opiniami że u moim samochodzie nie powinno być pompki paliwa niskiego ciśnienia gdyż zawór zwrotny w gruszce powinien utrzymywać paliwo w układzie. Czy to prawda? Skoro tak to czemu mam podciągnięte przewody zasilające do pompy paliwa niskiego ciśnienia? Dziś nawet sprawdziłem przekaźnik pompy paliwa i co dziwne że nawet po odpięciu tego przekaźnika i przekręceniu kluczyka w stacyjce pompa paliwa dalej pracowała. To nie jest chyba normalne, prawda? Przekaźnik pompy paliwa to Omron 240117. Czy ten przekaźnik odpowiada za załączenie pompki paliwa w baku? Gdzie zacząć szukać rozwiązania problemu? Z góry dzięki za pomoc.
Mój silnik to 2.0 HDI 136KM, kod silnika RHR.
apaczenko1993
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 11 Lis 2017, 14:02
Prawo jazdy od: 06 06 2011
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Peugeot 307 Lift
Silnik: 2.0 HDI RHR
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [C] Focus mk1 1,6 / Civic VII 1,6 / Leon I 1,6 / Corolla e12 1,6 [C] Focus mk1 1,6 / Civic VII 1,6 / Leon I 1,6 / Corolla e12 1,6
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silnik o pojemności ok. 1,6l i mocy ok. 100KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Ford Focus mk1 1,6 ...
    [D] Accord VII 2,0 / Sonata V 2,4 / 407 2,0 / Passat B6 2,0 FSI [D] Accord VII 2,0 / Sonata V 2,4 / 407 2,0 / Passat B6 2,0 FSI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik benzynowy o mocy ok. 150KM - modele z ok. 2006r. Wytypowane modele do zestawienia: - Honda Accord VII 2,0 - 155KM - Hyundai Sonata V (NF) 2,4 - 162KM - Peugeot ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Subaru Impreza STI
      Jaguar