Nieszczelność przewodu niskiego ciśnienia klimatyzacji Seat Ibiza IV

30 Lip 2021, 10:21

Witam. Mam pytanie czy znacie jakąś metodę na zlikwidowanie małej nieszczelności w przewodzie 6J1820743C (przewód niskiego ciśnienia), dokładnie na łączeniu aluminiowej rurki z wentylem które oryginalnie są ze sobą lutowane ? Mam na myśli jakąś opcję w ogóle bez demontażu tego przewodu, np. klej do metalu i nałożenie niewielkiej warstwy wokół lutu lub coś w tym stylu. Nieszczelność jest niewielka, gaz ucieka z prędkością około 0.5 bar/h.
milkk
Nowicjusz
 
Posty: 6

30 Lip 2021, 10:30

Moim zdaniem najlepiej tu zrobić spawanie aluminium, wtedy będziesz miał pewność że będzie dobrze i nie puści ponownie. Czy bez demontażu da się coś takiego zrobić nie wiem. Wszystko zależy od dostępności miejsca ale generalnie do takich zabiegów i tak trzeba opróżnić układ więc odkręcenie przewodu nie powinno być problemem, a przy okazji warto wymienić uszczelnienia na jego złączach.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4101
Zdjęcia: 12

30 Lip 2021, 10:33

Czemu nie wymienisz tego przewodu? Ja do siebie kupiłem używany za 70 zł i wymieniłem na parkingu, problem rozwiązany.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7056
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Lip 2021, 10:35

galakty napisał(a):Czemu nie wymienisz tego przewodu? Ja do siebie kupiłem używany za 70 zł i wymieniłem na parkingu, problem rozwiązany.


Jeśli faktycznie tyle kosztuje to lepiej kupić nowy , spawanie w warsztacie wyjdzie pewnie podobnie.
ineedl
Zaawansowany
 
Posty: 667
Zdjęcia: 84
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Peugeot 206
Silnik: 1.1 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Lip 2021, 10:38

RE: Czemu nie wymienisz tego przewodu?

Spec od klimatyzacji u którego byłem powiedział że dostęp jest kiepski, trzeba demontować sporo elementów aby zdjąć ten przewód (koszt całej operacji). Lutowanie odpada bo to wiązało by się z demontażem rury a wtedy lepiej po prostu wsadzić sprawną a używaną. Dlatego przed decyzją o rozbieraniu wolałbym zastosować "półśrodek" i co najwyżej stracić nabity gaz jeżeli łatanie nieszczelności by się nie powiodło. Jestem otwarty na każdy pomysł w tym temacie (jaki klej dać wokół tego lutu).
milkk
Nowicjusz
 
Posty: 6

30 Lip 2021, 10:49

Tylko takie półśrodki mogą okazać się niewystarczające ale jak chcesz już w ten sposób możesz spróbować tzw. spawania aluminium na zimno przy użyciu specjalnego kleju (np. AUTOWELD CX80 [link do Allegro wygasł]). Powierzchnię trzeba odpowiednio przygotować i jest szansa że jakiś czas wytrzyma.

Jak bym jednak wolał zrobić to raz a porządnie. Sprawdź ile taki przewód używany od klimy kosztuje.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4101
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydy na trasy? - jak sprawdza się hybryda w trasie, spalanie?
    W prawdzie nie planuję na razie zakupu samochodu, ale ciekawi mnie funkcjonalność hybryd. Nie mówię tu o typie plugin tylko o takim, gdzie silnik elektryczna wyłącznie wspomaga spalinowy tzn. do pewnych obrotów ...
    Po zimie warto sprawdzić stan techniczny swojego auta
    Po zimie warto sprawdzić stan techniczny swojego auta i przygotować je do cieplejszych warunków. Chociaż w tym roku zima była łagodna, to jednak nasz samochód przez kilka miesięcy był narażony na działanie mrozu oraz substancji ...

  • 30 Lip 2021, 10:51

    Przewód idzie kupić używany za ok. 100zł

    Faktycznie wezmę chyba to "płynne aluminium".

    "PULSAR MET-AL stosowany jest do naprawy wad odlewniczych w odlewach z aluminium i jego stopów, staliwa i metali kolorowych, do odbudowy ściętych gwintów i wybitych rowków wpustowych, szpachlowania wgnieceń w zbiornikach aluminiowych, do naprawy chłodnic i felg aluminiowych."

    MULTIBOND-1632 [link do Allegro wygasł]
    milkk
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    30 Lip 2021, 10:53

    Właśnie miałem epoksydowy polecić, kiedyś w hydraulice użyliśmy awaryjnie (środek nocy, brak części) i zdało egzamin.

    Pytanie czy faktycznie dostęp jest tak kiepski, czy fachowcowi nie chciało się w to bawić ;)
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7056
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    30 Lip 2021, 11:00

    Tak, dostęp nie jest najlepszy, sam się temu przyglądałem. A ponieważ wentyl jest na wierzchu i łatwo koło niego kombinować to faktycznie dam ten klej. A nuż zadziała.
    milkk
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    30 Lip 2021, 11:21

    Daj znać czy podziałało, z ciekawości :ok:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7056
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    30 Lip 2021, 11:43

    OK, dam znać :)
    milkk
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    13 Wrz 2021, 18:29

    Witam ponownie. A więc na ten rzeczony przeciekający lut wentyla z rurką został użyty AUTOWELD CX 80 (załącznik) i muszę powiedzieć - zdał egzamin. Klimatyzacja działa już przeszło tydzień i trzyma ciśnienie. Wg specyfikacji wytrzymałość na rozciąganie tego preparatu który jest niczym innym jak mieszanką kleju dwuskładnikowego z pyłem aluminiowym to 27.8 Mpa czyli w przeliczeniu na Bar 278. To dużo. Na pewno wystarczająco dużo by utrzymać te kilka bar w przewodzie niskiego ciśnienia. Jedynym problemem mogło by być ewentualne odłuszczanie się z czasem, ale ponoć ma to podobną rozszerzalność cieplną jak aluminium więc trzymam kciuki że będzie OK także w przyszłości. Pozdrawiam.
    milkk
    Nowicjusz
     
    Posty: 6

    19 Wrz 2021, 18:51

    Może będzie trzymać, mi jak wąż przeciekał to po miesiącu-dwóch dopiero klima przestawała chłodzić ;)
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7056
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999