Pięćsetny, a zarazem ostatni Lexus LFA opuszcza fabrykę

09 Sty 2013, 01:36

14 grudnia biały LFA w wersji z pakietem Nürburgring, ostatni z planowanych 500 supersamochodów, opuścił specjalnie wydzielony przez TMC zakład produkcyjny w fabryce Motomachi w japońskiej prefekturze Aichi.

W ten sposób zamknięty zostaje jeden z najważniejszych rozdziałów historii Lexusa, który odmienił wizerunek i odbiór tej marki, i to prawdopodobnie na zawsze.

Pięćsetny, a zarazem ostatni Lexus LFA opuszcza fabrykę

Doświadczenia zdobyte przy konstruowaniu i produkcji światowej klasy supersamochodu i towarzysząca temu pasja tworzenia znajdują już swoje odzwierciedlenie w ostatnio wprowadzonych na rynek nowych produktach Lexusa – nie tylko tych ze znaczkiem F Sport.

W tym sensie duch LFA pozostanie nieśmiertelny: model ten będzie wspominany jako ten, który radykalnie odmienił markę Lexus.
Prace nad opracowaniem tego supersamochodu rozpoczęły się od pustej kartki papieru. Przełomowym aspektem było szerokie zastosowanie tworzywa CFRP, charakteryzującego się wyjątkowo wysoką wytrzymałością, sztywnością i lekkością. Produkcja tworzywa CFRP realizowana była we własnym zakresie, co pozwoliło zdobyć cenną wiedzą, która zostanie wykorzystana w przyszłości.

"Przez ostatnią dekadę żyłem i oddychałem suprsamochodami." – wspomina Haruhiko Tanahashi, naczelny inżynier LFA. – "W szczególności jednym supersamochodem: LFA. Bardzo niewielu ludzi miało taką okazję, jaką my mieliśmy: stworzenia światowej klasy supersamochodu począwszy od czystej kartki papieru."

POLECAMY Supersamochód Lexus LFA sprzedany w Krakowie

Produkcja w zakładach LFA rozpoczęła się dokładnie dwa lata temu, 15 grudnia 2010 roku, z udziałem około 170 specjalnie wyselekcjonowanych najwyższej klasy rzemieślników takumi, zaangażowanych w wytwarzanie podzespołów oraz w montaż i prace lakiernicze. Wyczynowy LFA produkowany był w tempie jednego egzemplarza na dobę.

źródło: Lexus
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3283
Zdjęcia: 12003
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Top 10 najpopularniejszych hybryd plug-in
    Najwięcej samochodów z napędem PHEV w pierwszej połowie tego roku zarejestrowała marka BMW. Dokładnie 300 samochodów stanowi 23% wszystkich PHEV zarejestrowanych w tym okresie. Na drugim miejscu znalazła się ...
    Tory testowe Toyoty
    Prototyp każdego modelu Toyoty pokonuje co najmniej milion mil, nim trafi na taśmę produkcyjną. Większość testów odbywa się na torach w Belgii, Japonii i USA. Przedstawiamy miejsca, gdzie auta Toyoty są poddawane ekstremalnym ...

  •  
    • Warto przeczytać