14 grudnia biały LFA w wersji z pakietem Nürburgring, ostatni z planowanych 500 supersamochodów, opuścił specjalnie wydzielony przez TMC zakład produkcyjny w fabryce Motomachi w japońskiej prefekturze Aichi.
W ten sposób zamknięty zostaje jeden z najważniejszych rozdziałów historii Lexusa, który odmienił wizerunek i odbiór tej marki, i to prawdopodobnie na zawsze.
Doświadczenia zdobyte przy konstruowaniu i produkcji światowej klasy supersamochodu i towarzysząca temu pasja tworzenia znajdują już swoje odzwierciedlenie w ostatnio wprowadzonych na rynek nowych produktach Lexusa – nie tylko tych ze znaczkiem F Sport.
W tym sensie duch LFA pozostanie nieśmiertelny: model ten będzie wspominany jako ten, który radykalnie odmienił markę Lexus. Prace nad opracowaniem tego supersamochodu rozpoczęły się od pustej kartki papieru. Przełomowym aspektem było szerokie zastosowanie tworzywa CFRP, charakteryzującego się wyjątkowo wysoką wytrzymałością, sztywnością i lekkością. Produkcja tworzywa CFRP realizowana była we własnym zakresie, co pozwoliło zdobyć cenną wiedzą, która zostanie wykorzystana w przyszłości.
"Przez ostatnią dekadę żyłem i oddychałem suprsamochodami." – wspomina Haruhiko Tanahashi, naczelny inżynier LFA. – "W szczególności jednym supersamochodem: LFA. Bardzo niewielu ludzi miało taką okazję, jaką my mieliśmy: stworzenia światowej klasy supersamochodu począwszy od czystej kartki papieru."
Produkcja w zakładach LFA rozpoczęła się dokładnie dwa lata temu, 15 grudnia 2010 roku, z udziałem około 170 specjalnie wyselekcjonowanych najwyższej klasy rzemieślników takumi, zaangażowanych w wytwarzanie podzespołów oraz w montaż i prace lakiernicze. Wyczynowy LFA produkowany był w tempie jednego egzemplarza na dobę.
Elektryczne supersamochody. Przyszłość sportowych aut czy chwilowa moda? Świat motoryzacji przechodzi transformację w kierunku elektromobilności. Supersamochody z napędem elektrycznym osiągają coraz lepsze parametry, często przewyższając osiągi swoich spalinowych odpowiedników. Producenci ...
Ile pali hybrydowy SUV? Za przykład weźmy SUV-y wyposażone w napęd hybrydowy. Auta tego typu są większe niż popularne hatchbacki, a ich masa zdecydowanie przekracza 1,5 tony. Dla wielu mogłoby to zabrzmieć jak recepta na wysokie spalanie i słabe ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki LEXUS. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne LEXUS
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.