Pienienie i wyciek płynu wspomagania peugeot 407

30 Sty 2014, 12:02

Witam, problem jak w temacie. Po ostatnich mrozach kierownica zaczęła mi strasznie cięzko chodzić, o tym znanym problemie mówił mi kolega juz pare msc temu więc zbytnio się nie przejąłem, kupiłem płyn mieszalny STP, dolałem trochę i zaczałem odpowietrzać, wszystko pięknie chodziło tylko po wyłączeniu silnika momentalnie płyn zaczyna sie strasznie pienić i obficie wylewa sie przez korek, do tego stopnia że znowu zaczyna go brakowac i kierownica cieżko chodzi, cała operacje powtarzałem już kilkukrotnie dalej to samo. Proszę o pomoc.
uberek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 21 07 2006
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: deawoo lanos
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

30 Sty 2014, 17:08

uberek napisał(a):Witam, problem jak w temacie. Po ostatnich mrozach kierownica zaczęła mi strasznie cięzko chodzić, o tym znanym problemie mówił mi kolega juz pare msc temu więc zbytnio się nie przejąłem, kupiłem płyn mieszalny STP, dolałem trochę i zaczałem odpowietrzać, wszystko pięknie chodziło tylko po wyłączeniu silnika momentalnie płyn zaczyna sie strasznie pienić i obficie wylewa sie przez korek, do tego stopnia że znowu zaczyna go brakowac i kierownica cieżko chodzi, cała operacje powtarzałem już kilkukrotnie dalej to samo. Proszę o pomoc.


Ale wcześniej kierownica ciężko chodziła bo tego płynu ubywało??? Czy ciężko chodziła ale płyn był???

Jeśli był wyciek już wcześniej to daruj sobie wszelkiego rodzaju "płyny". Wyciek może być albo w systemie samej przekładni - Aua... Albo Po prostu w wężach/pompie - Już tak nie boli. Łatwiej tego wycieku po prostu poszukać bo jeśli nieszczelność jest np. w wężu to szybka wymiana i po problemie, a inaczej to zbankrutujesz co chwilę go uzupełniając, bo jak kiedyś nie uzupełnisz to zatrzesz pompę. Czekamy na info...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Sty 2014, 18:29

Pienienie się płynu jest najprawdopodobniej efektem nieszczelności w układzie - tak się dzieje, jak płyn miesza się z powietrzem. Powycieraj dokładnie przewody, zbiorniczek i pompę, uruchom silnik i obserwuj, gdzie się robi mokro.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17463
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2014, 23:29

Vermin napisał(a):Ale wcześniej kierownica ciężko chodziła bo tego płynu ubywało??? Czy ciężko chodziła ale płyn był???

Kierownica chodzila normalnie aż do pewnego ranka zaczeła bardzo ciezko chodzić wiec to cos musialo sie stac tej ferelnej nocy raczej nie chodzi o powolne wylewanie sie plynu bo chyba odczuwal bym to stopniowo:(
uberek
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 21 07 2006
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: deawoo lanos
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Sty 2014, 10:18

Prawdopodobnie pekł któryś z weży. Dziurka nie musi być duża - może nawet być tak, że płyn nie będzie kapał przy wyłączonym silniku. Dziurka może być też na tyle mała, że płyn wogóle nie będzie z niej kapał, tylko powolutku się sączył. Ale gdzieś musi być mokro. A przez ową dziurkę podczas pracy pompy układ zasysa powietrze i stąd ta piana. Nieszczlnośc może też być na samej pompie. Ale zacznij od dokładnych oględzin węży i miejsc, gdzie węże łączą się z metalowymi przewodami.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17463
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Gru 2014, 21:55

Witam. Posiadam 407 z 2004 roku i borykałem się z tym tematem od 5 lat. Po pierwszych wizytach u różnych mechaników proponowano rozbieranie kolumny i szukanie przyczyn tam, nie zgodziłem się na to i szukałem w necie tak jak Ty. Trafiłem na gościa który polecił mi wymianę oleju we wspomaganiu tylko i wyłącznie na Fluide da ( oczywiście przez mechanika który potrafi dokładnie spuścić i wypłukać układ wspomagania, następnie zalać ten Fluide da i dobrze odpowietrzyć układ ) i przyznam to wystarcza w zupełności. Robię tą czynność przed każdą zimą jak zaczynam czuć blokowanie w kierownicy. Nie jest to drogi zabieg bo jak dobrze poszukasz to płyn kupisz za 85 pln / litr ( potrzebujesz ok 0,7 litra ), a mechanik ode mnie bierze 40 pln co daje nam 125 pln i spokój na cały rok ( wiesz sam najlepiej jakie to uczucie na skrzyżowaniu trzeba gwałtownie skręcić a kierownica w miejscu ).
407
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Peugeot 407
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyszłe klasyki, które dziś kupisz w salonach to współczesne klasyki
    Znasz to uczucie, gdy na drodze mija Cię samochód, który wcale nie wygląda tak staro, a jego zderzaki zdobią żółte tablice rejestracyjne ? Tak, upływ czasu jest nieubłagany nawet dla prawdziwych motoryzacyjnych ...
    Duże Toyoty w małej skali, ciekawe modele RC
    Jak zostać mistrzem Polski w rajdach terenowych? Najlepiej zacząć od Toyota Adventure Rally Mistrzostw Polski Modeli RC w Rajdach Terenowych. Okazuje się, że każdy może mieć dakarowego potwora w stylu Hiluxa, którym ...

  •