REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Tomek97 napisał(a):No i to byłoby tyle, przepraszam za wszystkie niejasności, być może za złe sprecyzowanie, za błędy, za brak składni.
Ossy napisał(a):Ile km rocznie będziesz pokonywał? Jeździsz po mieście, w trasie, na krótkich odcinkach? Głównie sam czy z pasażerami/większym bagażem?
9 tysięcy to wszystko co masz na auto, ubezpieczenie i pakiet startowy? Czy 9 tysięcy na auto i dodatkową kasę na pakiet?
Tomek97 napisał(a):bardzo krótkie odcinki, bo dwukilometrowe, i tych odcinków będzie odrobinę więcej.
Ossy napisał(a):Takie odcinki bardzo kiepsko wpływają na diesla (zwłaszcza zimą), bo bardzo wolno się rozgrzewa. Oszczędzasz pieniądze, więc 2.0d w BMW odpada - ten silnik nie jest zbyt udany i jest drogi w naprawie. Najkorzystniej w Twojej sytuacji zdecydować się na prostego diesla (np. 1.9 TDI 90km) lub auto z instalacją gazową. Przy dzisiejszych cenach paliw 100km autem z LPG zrobisz za 16zł, a dieslem za 25zł.
Możesz szukać A3 (auto przed liftem jest tylko 3-drzwiowe!), Octavia I, Bora, Golf IV 1.9 TDI. Wersja 90km jest tania w naprawach i trwała, 110km będzie droższa. Passat B5 ma drogie w serwisie przednie zawieszenie i ciężko będzie o niezajechany egzemplarz. Warto rozejrzeć się za powyższymi autami z silnikiem 1.8 20V lub 2.0 8V i instalacją gazową. Lepsze osiągi niż w dieslu i tańsza jazda.
Inne propozycje:
Citroen Xsara 2.0 HDI/1.6 16V+LPG
Peugeot 406 2.0 HDI/2.0 16V+LPG
Toyota Avensis 1.6 16V, 2.0 128km +LPG
Mazda 626 2.0 DITD/2.0 16V +LPG
Opel Astra G 1.4 16V, 1.6 8V, 1.8 16V +LPG
Pod względem kosztów utrzymania najtaniej wyjdzie Opel i grupa VAG (A3, Golf, Bora, Octavia).
Kieł napisał(a):Rover 45/74?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... ybtdp.html - przykład.
Ossy napisał(a):Jeśli chcesz mieć ładnie wykończone wnętrze to Audi A3 (niestety tylko 3 drzwi), jeśli wolisz większy bagażnik to Octavia, dobrym kompromisem również jest Bora.
Zainteresowałbym się na Twoim miejscu również Citroenem i Peugeot z 2.0 HDI, bo to udany silnik, w wersji 90-konnej tańszy w naprawie. 406-ka zapewnia wysoki komfort, duże wnętrze i rozsądne koszty serwisu, podobnie Xsara, która jest trochę mniejsza w środku. Ibiza nie ma startu nawet do Xsary.
Przykładowa Xsara:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... y6f1Z.html
I 406-ka:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... ybnOb.html