Pierwszy samochód do ~15 tys

07 Lip 2020, 23:50

Czesc. Niedawno zdałem PJ i rozgladam sie za pierwszym autkiem. Mam 185 cm wzrostu, 18 lat (zapewne kilka aut przez to odrzucicie). Jestem z okolic Szczecina i chce szukac auta w promieniu 100km (chyba ze sie oplaca podjechac kawalek dalej). Moj budzet wynosi ~15tys, mam kilka typow, ktore kosztuja wiecej i jezeli jest sens kupowac auto za tyle kasy na pierwsze to jestem sklonny zwiekszyc budzet do 20 tys. Procz L-ki niczym nie jezdzilem. Mam kilkanascie swoich typow, nie wiem na czym sie konkretnie skupic. Moj przebieg roczny nie powinien przekraczac 10 tys km, wiekszosc trasy bedzie pokonywana w miescie/droga wojewodzka. Stad tez skupiam sie na Benzynie/LPG. Problem pojawia sie z wyborem odpowiedniego segmentu, oraz wielkosci auta. Auto bede uzytkowal tylko ja, wiec nie potrzebuje jakiegos przestronnego, gdzie zmieszcze pol domu do bagaznika :mrgreen:
Z wymagan to w miare dobrze prezentujace sie z zewnatrz, oraz dobrze wygladajace wnetrze. Rozsądne ceny eksploatacyjne i/lub wysoka bezawaryjnosc czyli jak w aucie X sprzeglo kosztuje 700zl, a w Y 800zl to swiat sie nie zawali co innego jezeli jest to juz roznica 300 zl. Moje typy aut (lista troche dluga, lecz zapewne mozna niektore modele odrzucic na starcie):

Audi:
A3 8P 2.0 FSI
A4 B6 Avant 1.8T/2.0

BMW:
E36 Coupe 1.8/2.0
E46 Sedan/Coupe 2.0

Ford:
Focus MK2 2.0

Honda:
Accord 7 gen 2.0
Civic 6 gen. Coupe 1.6
Civic 7 gen. Coupe 1.7
Civic 8 gen. 1.8

Hyundai:
Coupe/Tiburon 3 gen. 2.0

Kia:
Pro ceed 1 gen. 2.0

Lexus:
IS 200 2.0

Mercedes:
W203 Sedan/Coupe 1.8/2.0
W209 1.8

Mitsubishi:
Lancer 9 gen. Sedan 1.8

Opel:
Astra G Bertone 1.8
Astra H GTC 1.8
Astra J 1.4T

Peugeot:
206 1.6/2.0

Saab:
9-3 2 gen. 1.8T/2.0T

Seat:
Leon 2 gen. 2.0 FSI

Subaru:
Impreza GD Sedan 2.0

Toyota:
Celica 6 gen. 1.6
Celica 7 gen. 1.8
Auris 1 gen. 1.6

Volkswagen:
Golf 6 gen. 1.4TSI

Volvo:
C70 1 gen. 2.0T/2.4
S40 1 gen. Sedan 2.0
S40 2 gen. Sedan 2.0

Okej to tyle modeli, zapewne któreś pominąłem. Wiem, że rozstrzał mam kolosalny, ale jak już wcześniej wspomniałem kompletnie nie wiem w jaki segment celować.
Tamarino
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lip 2020, 08:04

Tamarino napisał(a):Celica 6 gen. 1.6

Celina 6 jest tylko 1,8 lub 2,0.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7293
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lip 2020, 10:34

Jeśli koszty są tak ważne to skup się na Oplu Astra, Fordzie Focusie i Kii (pro)Cee'd.
Czy warto wstrzymać się z zakupem auta z salonu do 2021?

https://www.youtube.com/watch?v=A_fpbQNv5p4
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 6933
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lip 2020, 15:46

szybki napisał(a):
Tamarino napisał(a):Celica 6 gen. 1.6

Celina 6 jest tylko 1,8 lub 2,0.

Faktycznie, mój błąd. Miałem na myśli 1.8

Ossy napisał(a):Jeśli koszty są tak ważne to skup się na Oplu Astra, Fordzie Focusie i Kii (pro)Cee'd.

No właśnie koszta nie są na pierwszym miejscu. Tak samo spalanie jeżeli będzie to np. 10L/100km, a nie 8L/100km to też się nic nie stanie, bo nie będę robił jakoś dużo kilometrów i aż tak tego nie odczuję. Bardziej chodzi mi o takie typowe "skarbonki" gdzie dość, że osprzęt drogi to i co chwilę trzeba coś wymieniać bo się psuje (nie mam na myśli części eksploatacyjnych). Tak samo podoba mi się Jeep Grand Cherokee 2 gen. ale wiem, że nie będę w stanie utrzymać takiego 4.7 i jeszcze to spalanie.
Tamarino
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lip 2020, 17:04

Tamarino napisał(a):Faktycznie, mój błąd. Miałem na myśli 1.8

Szukaj 2,0. Dobra lokata kapitału czyli cena idzie do góry.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7293
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lip 2020, 17:47

Na wstępie wywal 1.4 TSI, bo nie ma żadnych zalet (i nie słuchaj tych, którzy twierdzą, że "wystarczy wymienić tylko... za X").
2.0 FSI jest trochę lepszy, ale trzeba lać tam PB98.
E36 szukałbym 2.0+, na e46 z takim silnikiem raczej mało kasy.
2.0 w a4 b6 to śmieć.
Astra J to kwestia 25k+
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13500
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na zderzaku - przejaw agresji i braku wyobraźni
    W projekcie nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym znalazł się zakaz "jazdy na zderzaku" na autostradach i drogach ekspresowych. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault tłumaczą, jakie niebezpieczeństwa wiążą się z agresywnymi ...
    System odzyskiwania energii kinetycznej - KERS
    Firma Volvo Car Group zakończyła obszerne testy drogowe systemu odzyskiwania energii kinetycznej – KERS. Rdzeniem tego rozwiązania jest koło zamachowe z włókna węglowego. KERS jest lekki, wydajny, obniża spalanie, ...

  • 08 Lip 2020, 18:50

    szybki napisał(a):Szukaj 2,0. Dobra lokata kapitału czyli cena idzie do góry.

    Tylko znaleźć jakieś ogłoszenie w mojej lokalizacji jest ciężko.

    mike napisał(a):Na wstępie wywal 1.4 TSI, bo nie ma żadnych zalet (i nie słuchaj tych, którzy twierdzą, że "wystarczy wymienić tylko... za X").
    2.0 FSI jest trochę lepszy, ale trzeba lać tam PB98.
    E36 szukałbym 2.0+, na e46 z takim silnikiem raczej mało kasy.
    2.0 w a4 b6 to śmieć.
    Astra J to kwestia 25k+


    Czyli na starcie odpadają 2 modele. I A4 B6 tylko 1.8T.
    Nie uważasz, że takie BMW z silnikiem o mocy powyżej 150KM jeszcze RWD na pierwsze auto nie jest dobrym pomysłem?
    I dlaczego E46 nie znajdę w tej cenie? Myślałem nad wersją przedliftową bo jest mniej problematyczna, chociaż w tych autach to zależy kto jak dbał i może się okazać, że ta wersja 143KM będzie mniej kosztowna niż 150KM.
    Tamarino
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    08 Lip 2020, 20:39

    Tamarino napisał(a):Tylko znaleźć jakieś ogłoszenie w mojej lokalizacji jest ciężko.


    Jak jesteś poważnie zainteresowany to mogę Ci jedną sztukę polecić w opcji kolekcjonerskiej.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7293
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    08 Lip 2020, 20:44

    Tamarino napisał(a): I A4 B6 tylko 1.8T.


    Jeśli jesteś w stanie zapłacić za praktycznie 20 letnie auto 15k a do tego przejechać kilkaset kilometrów w poszukiwaniach to może być.

    Tamarino napisał(a):Nie uważasz, że takie BMW z silnikiem o mocy powyżej 150KM jeszcze RWD na pierwsze auto nie jest dobrym pomysłem?


    Kwestia indywidualna

    Tamarino napisał(a):I dlaczego E46 nie znajdę w tej cenie? Myślałem nad wersją przedliftową bo jest mniej problematyczna, chociaż w tych autach to zależy kto jak dbał i może się okazać, że ta wersja 143KM będzie mniej kosztowna niż 150KM.


    Jeszcze musisz znaleźć nie zardzewiałą :mrgreen: Jeśli szukasz starego bmw to nie bierz nic innego niż 6 cylindrów. Kupując jakieś 1.8 za serwis płacisz "jak za bmw" a pod maską mocy brak. Do tego spalanie nie będzie o wiele niższe, utrata wartości większa a i chętnych na późniejszą odsprzedaż mniej.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5863
    Przebieg/rok: >50tys. km

    08 Lip 2020, 21:27

    Ja jestem o krok od pozbycia się A3 z 1,8T już 3 razy lawetę wzywałem więc warto przemyśleć bo to też staroć jak moje A3.
    Za to Golfika bym przygarnął :) ale nie mam kasy.
    Będę śledził temat bo może coś mi się przyda jak kasy dojdzie.
    Natomiast zastanowiłbym się poważnie czy A4 z 1,8 turbo to dobry wybór bo może Cię spotkać los ten sam co mnie :roll:
    MazurekWojtas
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    08 Lip 2020, 22:23

    Tamarino napisał(a):Nie uważasz, że takie BMW z silnikiem o mocy powyżej 150KM jeszcze RWD na pierwsze auto nie jest dobrym pomysłem
    no w sumie :mrgreen:
    Tamarino napisał(a):I dlaczego E46 nie znajdę w tej cenie?
    sorry, niejasno się wyraziłem. Chodziło mi o silniki 2.0+/r6, bo te są cenione i poszukiwane na rynku. No ale jak już ustaliliśmy wyżej nie ma też co szarżować z mocą na początek
    Tamarino napisał(a):Myślałem nad wersją przedliftową bo jest mniej problematyczna, chociaż w tych autach to zależy kto jak dbał i może się okazać, że ta wersja 143KM będzie mniej kosztowna niż 150KM.
    powstaje jedynie pytanie, po co w takim przypadku kupować BMW? Te auta kupuje się właśnie dla silnika r6, który wykorzystuje w pełni potencjał podwozia (jeśli są zardzewiałe sanki, to wykorzysta go z naddatkiem :naughty: ). Jeśli kupujesz r4, to równie dobrze możesz szukać Opla, Toyotę czy Forda - będzie taniej
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13500
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    12 Lip 2020, 10:55

    Invi napisał(a):Jeśli jesteś w stanie zapłacić za praktycznie 20 letnie auto 15k a do tego przejechać kilkaset kilometrów w poszukiwaniach to może być.

    To co polecasz w tym budżecie?

    Invi napisał(a):Jeszcze musisz znaleźć nie zardzewiałą Jeśli szukasz starego bmw to nie bierz nic innego niż 6 cylindrów. Kupując jakieś 1.8 za serwis płacisz "jak za bmw" a pod maską mocy brak. Do tego spalanie nie będzie o wiele niższe, utrata wartości większa a i chętnych na późniejszą odsprzedaż mniej.

    Myślałem tylko i wyłącznie nad R6, więc podałem przy aucie silnik 2.0, ponieważ uważam, że takie 170KM bedzie zbyt mocne jak na pierwsze auto, jeszcze RWD. Chyba że szukać 170KM w automacie. Jak się sprawują automaty w tych BMW?

    mike napisał(a):sorry, niejasno się wyraziłem. Chodziło mi o silniki 2.0+/r6, bo te są cenione i poszukiwane na rynku. No ale jak już ustaliliśmy wyżej nie ma też co szarżować z mocą na początek


    No nie mów, że nie dostanę w kwocie 15 tys. sedana/coupe (tu w sumie moze byc ciezej) z 2.0 150KM/2.2/2.5 170KM pod maską.
    Tamarino
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    12 Lip 2020, 14:03

    Dostaniesz. Ja za 11 kupiłem 330i w ori mpaku, oczywiście mając w świadomości ile będę musiał zainwestować czasu i pieniędzy. W całości zmieściłem się w 16tys i mam ogarniętą furę, więc nie widzę powodów dlaczego miałbyś nie znaleźć 320i za 15.

    A co do mocy to nie przesadzaj, 170 koni to jest nic
    Wumba
    Początkujący
     
    Posty: 208
    Zdjęcia: 5
    Prawo jazdy: 30 11 2014
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S3 8l
    Silnik: 1.8T 225
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    12 Lip 2020, 14:15

    Wumba napisał(a):Dostaniesz. Ja za 11 kupiłem 330i w ori mpaku, oczywiście mając w świadomości ile będę musiał zainwestować czasu i pieniędzy.

    To jest chyba kluczowe + brak wizji czyli tego za ile auto będzie sprzedane.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7293
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    13 Lip 2020, 10:15

    To za czym się rozglądać? W sumie nic się nie dowiedziałem. :mrgreen:
    Temat zatrzymał się na Audi i BMW, a aut niestety wymieniłem więcej, i nie wiem czy warto je szukać czy też nie.
    Tamarino
    Nowicjusz
     
    Posty: 8