Pisk przy ruszaniu i skręcaniu

Pisk przy ruszaniu i skręcaniu

12 Wrz 2019, 15:41

Witam Was, mam pytanie dosyć ogólne, ale może ktoś z Was z tym się spotkał w swojej CRV (u mnie rocznik 2008). Przy ruszaniu wydaje dziwny odgłos, jakby zgrzyt (i nie za każdym razem). W warsztacie nie byli w stanie określić problemu, a wymiana części w podwoziu nic nie dała.
AmbrożyA
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 15 Maj 2019, 11:01
  • Re: Pisk przy ruszaniu i skręcaniu

    13 Wrz 2019, 09:01

    Bardziej pisk czy zgrzyt? Bo to w sumie dwie mocno różniące się odgłosy :)
    Dźwięk dochodzi bardziej z przodu czy z tyłu?

    Spróbuj zaciągnąć ręczny i lekko bujać samochodem jak byś chciał ruszyć zobacz czy wtedy problem będzie występował.

    Generalnie problemy które występują sporadycznie są najtrudniejsze do zdiagnozowania.
    Cichy77
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3556
    Zdjęcia: 33
    Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
    Auto: Nie mam

    Re: Pisk przy ruszaniu i skręcaniu

    14 Wrz 2019, 18:25

    Jeżeli wspomaganie kierownicy jest na pasku klinowym, to oba objawy można powiązać z luźnym paskiem klinowym. Przy ruszaniu silnik dostaje większe obroty, pasek się zaczyna ślizgać i piszczy. Przy skręcie kierownicą jest obciążenie i luźny pasek ślizga się.
    Oczywiście to tylko jedna z teorii.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15738
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Pisk przy ruszaniu i skręcaniu

    16 Wrz 2019, 12:53

    Dzięki za podpowiedzi! Zgłębiam temat paska klinowego, tzn. cen wraz z wymianą. Ale tak - potwierdzam - problem, który pojawia się od czasu do czasu jest o wiele trudniej zdiagnozować...
    AmbrożyA
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 15 Maj 2019, 11:01

    Re: Pisk przy ruszaniu i skręcaniu

    16 Wrz 2019, 13:23

    Nie od razu wymieniaj. Najpierw sprawdź, czy pasek jest luźny...Nie bądź taki napalony. Pasek to tylko jedna z przyczyn. Może się okazać, że jest dobry, więc szkoda kasy. Sam pasek i wymiana nie są drogie.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15738
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo FH16 - toczący się mocarz Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...
    Volkswagen Polo 1,2 TSI o mocy 110 KM Volkswagen Polo 1,2 TSI o mocy 110 KM
    Pod maską opisywanej wersji Volkswagena Polo znajduje się silnik o pojemności 1,2 litra generujący moc 110 KM. Co w tym modelu znajdziemy na liście wyposażenia nie wymagającego dopłaty? Jest kilka takich rzeczy o których ...

  •  
    • Warto przeczytać