Piszczy i mruga kontrolka od instalacji Stag

19 Mar 2021, 11:44

Witam posiadam instalacje stag i podczas odpalania jak i w innych losowych momentach pika/piszczy oraz mruga kontrolka (całość trwa ok 2sek)
Oraz powyżej 7k rpm kontrolka zaczyna mrugać.
Może to być po prostu przypomnienie o przeglądzie?
Filtry wymienione, parownik stag.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

19 Mar 2021, 12:40

Ile razy mruga?
Pisk jest jeden ciągły przez 2 sekundy czy przerywany (ile razy pika)?
Wiesz jaki masz model sterownika?

Sprawdzałeś w instrukcji czy są informacje o takich zdarzeniach?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4886
Zdjęcia: 11335
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1.3 VVTi
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Mar 2021, 18:09

Stag 200
Bodajże 3 razy piknie w ciągu 2 sek a przy odpalaniu 3 razy piknie chwila przerwy i ponownie trzy razy pika.
Mruga tak jakby chodził na pb (2 sek mruga i przestaje).
Instalacja ma około 70tys przebiegu.
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58

19 Mar 2021, 18:22

Wydaje mi się że masz problem opisany w instrukcji obsługi w następujący sposób: szybko miga 4 razy na sekundę z jednoczesną emisją sygnałów dźwiękowych, jest to tryb awaryjny. System napotkał zdarzenie uniemożliwiające pracę silnika na gazie np. brak gazu w zbiorniku, słabe jego ciśnienie, usterka instalacji LPG. Silnik zasilany jest benzyną.

Ja napotkałem podobny problem jak miałem uszkodzony czujnik ciśnienia, map sensor od LPG.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3225
Zdjęcia: 12

20 Mar 2021, 19:10

Trzy długie sygnały, powtórzone trzykrotnie oznaczają słabe ciśnienie gazu w zbiorniku.
Trzy sygnały krótkie powtórzone trzykrotnie - instalacja przełączyła się na Pb
Trzy sygnały krótkie i jeden długi - błąd sterownika
Dwa krótkie i jeden długi po wyłączeniu stacyjki oznaczają, że należy udać się na przegląd.
Z twojego opisu wynika, że w zbiorniku jest mało gazu i zasilanie przełącza się na Pb. Jeżeli w zbiorniku jest gaz, to trzeba jechać do gazownika, bo jest problem z ciśnieniem gazu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17487
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Mar 2021, 22:43

Może tak być bo problem się ujawnia dopiero jak jest mniej niż połowa gazu w zbiorniku, szczególnie na zakrętach lubi pikać.
Ale czy jest mało gazu lub czy jest pełno to i tak przy odpalaniu zapiszczy.
Co może być przyczyną spadku ciśnienia w zbiorniku?
Nuclear
Początkujący
 
Posty: 58
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety
    Opinia na podstawie własnego auta i własnych doświadczeń z nim związanych Citroen C5 2016 wersja Exclusive sport w wersji nadwozia Tourer napędzany silnikiem 2.0 BlueHDI 180 KM i automatyczną skrzynią biegów o przebiegu ...
    Nissan GT-R 2013
    Dzięki wyższym osiągom, jeszcze lepszej stabilności jazdy przy wysokich prędkościach oraz lepszej kontroli prowadzenia, model GT-R z 2013 roku wyznacza nowe standardy dla samochodów wyczynowych. Najnowszy GT-R, zainspirowany ...

  • 21 Mar 2021, 00:55

    Ja myślę, że jest to problem z czujnikiem ciśnienia gazu. Podjedź do warsztatu, gdzie zajmują się instalacjami STAG i tam wszystko ci sprawdzą.
    Jedno jest bowiem pewne - samemu nie ma co kombinować przy instalacjach LPG jak chcesz żyć i być w pełni zdrów...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17487
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000