Podczas jazdy wyskoczyło "F". Nie można odpalić - holowanie pomogło.

06 Maj 2024, 11:10

Opel Corsa C 1.2, 80KM, Easytronic, 2005r, benzyna

Dziś podczas jazdy zapaliło się "F" na wyświetlaczu i nie można było zmieniać biegów. Byłem wtedy na drugim biegu i musiałem szybko zatrzymać auto. Po zgaszeniu i włączeniu zapłonu od razu mruga F i nie da się odpalić. Wzięliśmy auto na hol, bo było blisko domu i po kilkuset metrach holowania nagle odpaliło. Zgasły kontrolki , pojawiło się "N" na wyświetlaczu i czułem, że mam pełną kontrolę nad autem. Na desce widniało jedynie auto z kluczykiem, czyli tryb awaryjny. Po dojechaniu na miejsce auto było odpalone. Zgasiłem.

Zostawiliśmy furę pod domem, 5 minut później odpaliłem - wszystko śmiga, a na desce żadnej kontrolki. Minęło kolejne 5 minut, spróbowałem ponownie i znowu mrugające "F" od razu po włączeniu zapłonu. Rok temu wymieniany był sterownik siłownika sprzęgła, bo błąd był nieco podobny, ale tym razem to nie to, bo objawy są inne.

Do tego od jakiś 2-3 tygodni słychać spod maski delikatny dźwięk piszczenia. Dźwięk nie pojawia się od razu i nie jest ciągły. Zazwyczaj pojawia się po 5-10 minutach jazdy i słychać go jedynie na postoju lub podczas bardzo wolnej jazdy. Próbowałem go zlokalizować i ciężko to zrobić, ale wydaje się, że dochodzi z okolic paska lub lewego przedniego koła. Nie wiem czy to jest powiązane, ale wolałem dodać. W ostatnim czasie podczas jazdy nie zauważyłem żadnej różnicy w prowadzeniu auta.

Zrobiłem test pedałów i pokazało mi następujące kody błędów"
0 5 7 1 - Cruise Control / Brake Switch „A” Circuit LUB Low coolant indicator circuit range/performance
1 7 0 0 - Mirror left-down control switch circuit malfunction
2 1 0 6 - Lost communications with Transmission Control System LUB Passenger lumbar vertical sensor range/performance

Proszę o pomoc :(
Madridista98
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Maj 2024, 14:53

Literka F w skrzyni easytronic oznacza błąd komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów i tu może być problem gdzieś na złączach lub jakaś grubsza sprawa.

Błędy pierwszy i trzeci mogą mieć wpływ na problem ze skrzynią i warto by było się im przyjrzeć i je rozwiązać.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

06 Maj 2024, 15:34

Błąd numer 1 wydaje mi się, że jest pozostałością po poprzednich awariach. Wymieniałem nie tak dawno temu czujnik hamulca oraz żarówki, do tego dolewałem płynu chłodzącego, bo było go mało - wydaje mi się, że błąd pozostał. Na ten moment wszystkie światła hamowania działają, zapalają się przy wciskaniu hamulca, a płyn chłodzący jest w normie.

Błąd numer 3 także może być mi znany, ponieważ czasem występuje problem z miejscem pasażera - kiedy położę na nim torbę czy coś co jest cięższe niż ten kilogram to już na etapie zapłonu wyrzuca błąd poduszki powietrznej po stronie pasażera. Kiedy ktoś ze mną podróżuje to tego błędu nie ma.

Nie wiem jak interpretować to "LUB", bo w wykazie kodów błędów jednemu są przypisane dwie możliwe opcje, i teraz zgaduj o którą chodzi.
Madridista98
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sezon na porywiste wiatry
    Od października do marca mamy w Polsce sezon na porywisty wiatr. Zimowe wichury różnią się od tych występujących latem swoją długotrwałością, ponieważ mogą siać zniszczenie nawet ponad dobę. Na co uważać w czasie jazdy ...