Podkładki pod srubkę kabla do płynu halumcowego

25 Kwi 2025, 18:14

Dzień dobry
mechanik powiedział, że podkladki pod śrubkę do kabla hamulcowego muszą być z aluminium - zastanawiam się czy rzeczywiście takie muszą byc - mam problem, żeby takie dostać. A jeśli muszą być takie to gdzie to kupić?
Juris
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Kwi 2025, 20:39

Co to jest kabel hamulcowy? Przewód hamulcowy tak, linka do hamulca tak ale kabel? Gdzie do czego ten kabel i podkładka do czego?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2025, 19:39

chodzi o przewód doprowadzający płyn hamulcowy do zacisku. Na jego końcu jest śruba z podkładką aluminiową - o którą jest pytanie.
Juris
Nowicjusz
 
Posty: 3

27 Kwi 2025, 20:20

Dlaczego muszą być koniecznie aluminiowe ? Mechanik wytłumaczył ? Nowe takie przewody w zamiennikach czasami mają w komplecie takie podkładki - miedziane.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Kwi 2025, 22:50

Zapytaj go przy okazji czy pod korek od miski olejowej też musi być aluminium :wink:
Mogą być i miedziane i aluminiowe.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Kwi 2025, 23:55

mówił, że nie można łączyć aluminium z miedzią ze względu na wędrówkę materiału - to samo mówili na studiach, więc takie zjawisko istnieje.

Ewentualnie można się zastanowić z czego jest zacisk - jeśli nie zawiera aluminium to nie ma problemu - miedzi podejrzewam, że nie zawiera na pewno.
Juris
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG
    Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną ...

29 Kwi 2025, 07:39

Juris napisał(a):mówił, że nie można łączyć aluminium z miedzią ze względu na wędrówkę materiału -
ale to nie uniknione, jak nie zrobisz tego na zacisku to później masz jeszcze przewód miedziany.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4