Podłączenie radia pod przełącznik kołyskowy

16 Lut 2020, 14:59

eden17 napisał(a):nic nie pokazujący ostatni kabelek
To jest pewnie od sterowania wzmacniaczem czyli na nim pokazuje się napięcie po włączeniu radia :) Patrząc oczywiście na pin w którym on jest.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Lut 2020, 16:00

No to może zróbmy inaczej - na zdjęciu masz czarną kostkę z 4 kabelkami - brązowy, czerwony, zielono - niebieski i biało - niebieski.
Z tego co wiemy, to dysponujesz miernikiem i umiesz go obsługiwać, a to już połowa sukcesu przy takich rzeczach :ok:
Ale dla pewności dopiszę, że przy pomiarach napięcia w samochodzie miernik ustawiamy na zakres 20V prądu stałego ( oznaczenie - jedna dłuższa kreska i i kilka krótkich przerywanych, nie fala ).
I teraz posprawdzaj napięcia na tych 4 przewodach przy wyłączonej stacyjce, potem na włączonej stacyjce, potem przy wyłączonej stacyjce i włączonych światłach pozycyjnych. Nie widzę też tam czarnego przewodu, na którym zawsze jest masa, ale może to być przewód brązowy ( np. w Skodach tak jest ). Ale dla pewności robiąc te pomiary o których piszę, elektrodę czarną przyłóż nie do przewodów, tylko do masy samochodu.
No i może na radiu masz schemat jak podłączyć, a jak nie, to zapodaj model tego Blaupunkt-a. Może uda się znaleść schemat.
Może wtedy damy radę ci napisać, jaki kabelek z auta trzeba podłączyć z jakim kabelkiem z radia.
Ze światłami nie kombinuj, bo każde swiatła mają swoje bezpieczniki, których amperaż jest obliczony proporcjonalnie do poboru prądu i ewentualnego zwarcia.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lut 2020, 18:44

Brązowy to jest masa, masz rację. Zrobię wszystko jutro i wyśle to co napisałeś oraz wrzucę zdjęcie podłączenia radia.
eden17
Nowicjusz
 
Posty: 12

17 Lut 2020, 13:58

Na zdjęciu wszystkie pomiary oraz schemat radia. Oczywiście kabel czerwony zawsze stałe 12v.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

eden17
Nowicjusz
 
Posty: 12

26 Lut 2020, 17:34

Przy trzeciej opcji jest: wyłączony zapłon czy włączony bo jak włączony to kabel niebiesko-zielony wygląda mi na plus po stacyjce.

Radio ma prosty schemat podłączenia :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Lut 2020, 17:42

No wyraźnie jest napisane że wyłączony. Prosty schemat nie oznacza prostego podłączenia w moim przypadku :)
eden17
Nowicjusz
 
Posty: 12

28 Lut 2020, 09:46

W takim razie dziwne jest to że przy wyłączonym zapłonie na przewodzie niebiesko-zielonym masz napięcie przy włączonych światłach. Trzeba by było tu przejrzeć dalej instalację w głąb samochodu.

Jak chcesz podłączyć z tym przełącznikiem to można by było skorzystać tylko z tego plusa stałego i który podłączasz pod pin żółty w radiu. Z tego stałego plisa prowadzisz drugi kabelek na którym zakładasz przełącznik i następnie podpinasz go do pinu czerwonego (stacyjka) w radiu. Jak będziesz miał przełącznik włączony to radio będzie działało jak go wyłączysz to się wyłączy (zasada działania tak jak z plusem po stacyjce tyle że ze sterowaniem ręcznym za pomocą tego przełącznika).

Ja bym jednak poświęcił trochę więcej czasu, wyprowadził prawidłowe kable w wiązce i zrobił to jak należy.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Lut 2020, 11:01

Wydaje mi się że nie będzie innych wiązek,może auto jest za stare. Tak czy siak dzięki za odpowiedzi.Pozdrawiam
eden17
Nowicjusz
 
Posty: 12

28 Lut 2020, 13:05

Daj znać jak w końcu podłączysz i czy podłączenie będzie spełniało twoje oczekiwania :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!