Podłączenie radia pod przełącznik kołyskowy

03 Lut 2020, 14:21

Witam, ostatnio kupiłem radio, które podłączyłem pod stałe napięcie z akumulatora, ponieważ nie ma opcji podłączyć pod stacyjkę.Po wyłączeniu radia na jego wyświetlaczu wyświetla się tylko godzina, lecz także lekko szumią głośniki, tak jakby dostawały dalej mała ilość prądu. Zrobiłem test, nie jeździłem samochodem przez 5 dni i akumulator się totalnie rozładował.
I otóż mam takie zapytanie czy dało by radę podłączyć to radio po prostu do przełącznika, którym bym sobie odłączał stały prąd od akumulatora. Pozdrawiam
eden17
Nowicjusz
 
Posty: 12

04 Lut 2020, 15:29

Dlaczego nie da się wlączyc pod stacyjke? Napewno się da. Co to za auto? Daj foto tej całej instalacji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10589
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

04 Lut 2020, 16:31

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Sprawdzałem miernikiem napięcia i występuje tylko w czerwonym czyli stały (pin7) oraz w niebiesko-zielonym (pin 5) ale tylko na zapłonie. Jest to prawdopodobnie kabel do wzmacniacza czy czegoś tam.
Seat Cordoba I CLX 94r.
eden17
Nowicjusz
 
Posty: 12

04 Lut 2020, 16:41

Nie dziw się że nie działa jak ta Twoja kostka to jakas lepianka. Kup nowa kostkę. Kabel żółty pod stały plus i czerwony pod ten nr 5 bo to jest właśnie napięcie po zapłonie, jakby nie działało prawidłowo to odwróć te kable
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 10589
Zdjęcia: 49
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type,e36 Cabrio, xc70
Silnik: 2.0D, 2.0, 2.4D

04 Lut 2020, 17:08

Próbowałem już podłączyć pod ten niebieski ( i to nie raz) tak jak mówisz i tez nie działało. Po za tym moje pytanie dotyczyło czegoś innego. Pozdrawiam
eden17
Nowicjusz
 
Posty: 12

06 Lut 2020, 15:56

eden17 napisał(a):I otóż mam takie zapytanie czy dało by radę podłączyć to radio po prostu do przełącznika, którym bym sobie odłączał stały prąd od akumulatora.
Jak najbardziej można tak zrobić tylko to trochę takie rzeźbienie i lepiej by było zrobić tak jak opisał @Kao czy tak jak powinno być.

Jak już chcesz tak jak napisałeś to przełącznik prądowy załóż przed radiem w miejscu w którym nie będzie ci przeszkadzał ale będzie tez dobrze dostępny.

Wracając do pytania o kostkę mając plus po stacyjce i stały nie powinno być problemu z prawidłowym podłączeniem radia. Tu masz schemat schemat-kostki-iso-podlaczenie-przewodow-vt100672.htm Patrzę na tą twoją kostkę i na niebiesko-białym przewodzie napięcie powinno pojawić się po podłączeniu do radia czy tak jest? Czy napięcie jest tam na odpiętej kostce po włączeniu zapłonu? Napisz pomoże to rozwiązać twój problem :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5117
Zdjęcia: 68
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Auta do driftu za rozsądne pieniądze – które wybrać? Auta do driftu za rozsądne pieniądze – które wybrać?
    Z czasem czy innymi kierowcami możemy ścigać się praktycznie każdym samochodem. Ale kiedy chodzi o drift, to bez napędu na tył i odpowiedniej mocy nawet nie ma co stawać na torze. Popularność jazdy bokiem w Polsce stale rośnie, ...
    Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku
    Z legendy modelu AE86 garściami czerpie współczesna, produkowana od 2012 roku Toyota GT86. Podobnie jak słynna Hachi-Roku, ma tylny napęd, świetnie się prowadzi i jest szybka, pomimo że pod maską zamontowano umiarkowanie ...

  • 08 Lut 2020, 14:46

    Napiecie po zapłonie jest tylko w kablu zielono-niebieskim. W biało-niebieskim nie ma napięcia ani po zapłonie ani stałego.Dodam rownież ze radio działa tylko wtedy gdy kabel czerwony z czarnej kostki czyli stały, połaczony jest z żółtym i czerwonym jednoczesnie z białej kostki.
    eden17
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    08 Lut 2020, 19:22

    Te kostki to tak jak napisał kolega wyżej - jakieś rzeźbienie i z kolorami wg tych kostek do niczego nie dojdziemy. Tutaj można już pisać nawet o twoim bezpieczeństwie, bo instalacja elektryczna wykonana na drutowanie, może skończyć się pożarem auta. To nie takie proste.
    Przełącznik oczywiście możesz założyć. Musisz jednak wiedzieć, jaki jest maxymalny prąd pobierany przez to radio. Jest to najbardziej istotna sprawa, ponieważ to do tego prądu trzeba dostosować grubość przewodów oraz sam włącznik. Jak dasz włącznik na zbyt mały prąd, to w najlepszym razie stopi ci się obudowa, a w najgorszym wypali styki, a może i całe auto...Może się też okazać, że potrzebny ci będzie bezpiecznik i przekaźnik. Ale to tylko domysły, bo nie wiemy jakie radio chcesz podłączyć oraz jakie masz auto.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16218
    Zdjęcia: 1185
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    08 Lut 2020, 20:57

    Radio to Blaupunkt za 60zl z znanej strony internetowej. Dostałem w zestawie kostke iso tylko ze rozłączoną bo to radio ma to białe wejscie co na zdjęciach a raczej złączonej kostki do tego radia chyba nie dostane. podpięcie to nie zaden problem bo na tym stałym napieciu samochod stał tydzien i sie nic nie stało, problem jest w tym jak to podłączyć żeby nie pobierał prądu.
    eden17
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    11 Lut 2020, 18:40

    eden17 napisał(a):problem jest w tym jak to podłączyć żeby nie pobierał prądu.
    Musisz w instalacji do radia gdzieś głębiej znaleźć przewód na którym pojawia się napięcie po zapłonie. Musi gdzieś tam być taki kabel.

    eden17 napisał(a):Seat Cordoba I CLX 94r.
    Teraz tak patrzę ze napisałeś że to takie stare auto więc nie jestem pewien czy była tam instalacja do radia ale wydaje mi się że powinny być wyprowadzone przewody.

    W sumie masz wszystko już wytłumaczone w temacie i decyzja należy do ciebie jak dalej to ogarniesz.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5117
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    12 Lut 2020, 11:15

    Zapomniałem dodać ze napiecie w tym niebiesko-białym kablu wystepuje i wynosi tylko ok. 10V przy czym stały pokazuje 12v. Czy to moze byc problem? Drugie pytanie, czy mozna radio podpiąc jeszcze pod światła?
    eden17
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    12 Lut 2020, 12:28

    eden17 napisał(a):napiecie w tym niebiesko-białym kablu wystepuje i wynosi tylko ok. 10V
    Jest ono przy odpiętym/wyłączonym radiu czy tylko przy włączonym radiu. Patrząc na piny w kostce powinno ono pojawić się na tym kablu dopiero po włączeniu radia.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5117
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    14 Lut 2020, 12:32

    Napiecie jest przy odpietym radiu przy włączonym zapłonie.
    eden17
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    14 Lut 2020, 18:05

    eden17 napisał(a):Napiecie jest przy odpietym radiu przy włączonym zapłonie
    W takim razie jest to przewód od podświetlenia. Zobacz czy jak włączysz światła to napięcie wzrośnie. Być może napięciem jest terowana jasność podświetlenia.

    Brązowy to u Ciebie masa i reszta powinna zgadzać się ze schematem. Podjąłeś decyzję co robisz? Zakładasz ten przełącznik?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5117
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    15 Lut 2020, 21:07

    Podsumowując 4 kable: masa, stałe 12v, podświetlenie i nic nie pokazujący ostatni kabelek. Nie wiem już z tym przełącznikiem bo mnie wyżej nastraszyli bezpiecznikami że mi się może przyjarać :D. Może jakimś cudem pod światła będę szukał rozwiązania.
    eden17
    Nowicjusz
     
    Posty: 12