Podwójny wydech - banalne pytanie

14 Gru 2017, 23:26

Witam. W mojej Jetcie posiadam podwójny wydech (dwie rury jedna obok drugiej). Pytanie mam może banalne, ale zastanawiam się dlaczego? Tzn. jak funkcjonuje układ wydechowy w tym aucie? Zauważyłem, że spaliny wydostają się z jednej rury, druga jest "nieużywana", jest w niej za to sporo wody. Czy tak powinno być? Sprawdzałem to na biegu jałowym jak też przy obrotach rzędu 2k - 3k. Dzięki z góry za ewentualne wyjaśnienie. Pozdrawiam.
Stefman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: VW Jetta VI
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

17 Gru 2017, 12:54

Stefman napisał(a):Pytanie mam może banalne, ale zastanawiam się dlaczego?
Dlatego że jak by była jedna musiała by być znacznie grubsza i wyglądało by to nie ładnie a dwie mniejsze rurki będą miały taki sam przelot co jedna większa a wyglądają bardziej estetycznie z tyłu.

Stefman napisał(a):Tzn. jak funkcjonuje układ wydechowy w tym aucie?
Tak samo jak w tym z jedną rurą wydechową tu różnice są tylko w końcówkach.

Stefman napisał(a):Zauważyłem, że spaliny wydostają się z jednej rury, druga jest "nieużywana", jest w niej za to sporo wody. Czy tak powinno być?
Nie powinno tak być. Zaglądałeś przez tą rurkę czy jest drożna do tłumika? Z obu powinno tak samo lecieć. Woda zbiera się bo jest problem z przelotem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Gru 2017, 13:45

Dzięki za odp. Zaglądałem, ale nie widzę problemu. Muszę zatargać go do mechanika. A możesz mi powiedzieć, jaka może być przyczyna zakładając, że wylot jest drożny? Jeżeli jest jeden układ wydechowy i tylko podwójna rura, to nie może być to ani problem z silnikiem ani z układem wydechowym na odcinku od silnika do ostatniego tłumika. Dobrze kminię? Tnx.
Stefman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: VW Jetta VI
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

31 Gru 2017, 21:45

Stefman napisał(a):Jeżeli jest jeden układ wydechowy i tylko podwójna rura, to nie może być to ani problem z silnikiem ani z układem wydechowym na odcinku od silnika do ostatniego tłumika. Dobrze kminię?
Dokładnie. Tu musi być to w ostatnim tłumiku. Być może jest tam jakaś zapadka która otwiera się przy większym ciśnieniu gazów spalinowych i wtedy leci przez obie rury :) Nie wiem jak jest dokładnie zbudowany ten tłumik, możesz sobie zamówić kamerkę endoskopową 1,5/2m (wystarczy) na usb do smartfona / laptopa i sprawdzić jak jesteś dociekliwy :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Jaka jest polska motoryzacja czyli "Made in Poland"
    W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom - ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. ...