Podwójny wydech - banalne pytanie

14 Gru 2017, 22:26

Witam. W mojej Jetcie posiadam podwójny wydech (dwie rury jedna obok drugiej). Pytanie mam może banalne, ale zastanawiam się dlaczego? Tzn. jak funkcjonuje układ wydechowy w tym aucie? Zauważyłem, że spaliny wydostają się z jednej rury, druga jest "nieużywana", jest w niej za to sporo wody. Czy tak powinno być? Sprawdzałem to na biegu jałowym jak też przy obrotach rzędu 2k - 3k. Dzięki z góry za ewentualne wyjaśnienie. Pozdrawiam.
Stefman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: VW Jetta VI
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

17 Gru 2017, 11:54

Stefman napisał(a):Pytanie mam może banalne, ale zastanawiam się dlaczego?
Dlatego że jak by była jedna musiała by być znacznie grubsza i wyglądało by to nie ładnie a dwie mniejsze rurki będą miały taki sam przelot co jedna większa a wyglądają bardziej estetycznie z tyłu.

Stefman napisał(a):Tzn. jak funkcjonuje układ wydechowy w tym aucie?
Tak samo jak w tym z jedną rurą wydechową tu różnice są tylko w końcówkach.

Stefman napisał(a):Zauważyłem, że spaliny wydostają się z jednej rury, druga jest "nieużywana", jest w niej za to sporo wody. Czy tak powinno być?
Nie powinno tak być. Zaglądałeś przez tą rurkę czy jest drożna do tłumika? Z obu powinno tak samo lecieć. Woda zbiera się bo jest problem z przelotem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Gru 2017, 12:45

Dzięki za odp. Zaglądałem, ale nie widzę problemu. Muszę zatargać go do mechanika. A możesz mi powiedzieć, jaka może być przyczyna zakładając, że wylot jest drożny? Jeżeli jest jeden układ wydechowy i tylko podwójna rura, to nie może być to ani problem z silnikiem ani z układem wydechowym na odcinku od silnika do ostatniego tłumika. Dobrze kminię? Tnx.
Stefman
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: VW Jetta VI
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

31 Gru 2017, 20:45

Stefman napisał(a):Jeżeli jest jeden układ wydechowy i tylko podwójna rura, to nie może być to ani problem z silnikiem ani z układem wydechowym na odcinku od silnika do ostatniego tłumika. Dobrze kminię?
Dokładnie. Tu musi być to w ostatnim tłumiku. Być może jest tam jakaś zapadka która otwiera się przy większym ciśnieniu gazów spalinowych i wtedy leci przez obie rury :) Nie wiem jak jest dokładnie zbudowany ten tłumik, możesz sobie zamówić kamerkę endoskopową 1,5/2m (wystarczy) na usb do smartfona / laptopa i sprawdzić jak jesteś dociekliwy :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus UX - crossover, który jeździ jak hatchback
    Zaprezentowany w 2018 roku model UX jest najnowszym i najmniejszym, kompaktowym crossoverem w gamie Lexusa. Jego opracowanie zajęło japońskim inżynierom 5 lat. Wyróżnia się przestronnym wnętrzem i wzorowym prowadzeniem, ...
    Odświeżony crossover Mitsubishi ASX
    W polskiej ofercie Mitsubishi Motors debiutuje właśnie odświeżony model najpopularniejszego modelu tej marki w Polsce i Europie – crossovera Mitsubishi ASX z nowym silnikiem Diesla. Wzbogacono wyposażenie pojazdu, silnik ...