Podwójny sygnał potwierdzający działanie czujników parkowania

Podwójny sygnał potwierdzający działanie czujników parkowania

08 Sie 2015, 16:24

Witam serdecznie!
Mam Opla Insignie z 2012r i założyłem czujniki parkowania marki Maxtell czujniki były montowane w warsztacie natomiast robiłem to na urlopie i dopiero po montażu kiedy jestem już daleko od twgo serwisu znalazłem sporo niedociągnięć nie mam możliwości zareklamować instalacji i musze działać niestety na własną ręke. Probem jest taki, ze po właczeniu zapłonu buzer pika dwa razy informując mnie o tym, że czujniki działają no i to by było ok ale kiedy właczam silnik ten dzwięk pojawia się jeszcze raz i właśnie to mi bardzo przeszkadza no ale gdyby tego było mało po dojechaniu do przeszkody z przodu bo czujniki z przodu załączają się poniżej 10km/h kiedy juz dojade i zgasze silnik buzer piszczy ciągle informując mnie o tym ze dojechałem nawet jak wyciągne kluczyk, można zwariowac od tego pikania bez sensu, sygnal ustępuje dopiero gdy otworze drzwi. Bardzo prosze was o pomoc bo wydałem na to 1200zł a w praktyce wygląda to jak by kosztowało 5zl i robi więcej złego niż dobrego problem ewidentnie leży w elektryce. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Bonito17
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 08 Sie 2015, 16:10
Auto: Opel Insignia 2012
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel

Re: Podwójny sygnał potwierdzający działanie czujników parkowania

15 Sie 2015, 23:44

Buzer jak i całą elektrykę od systemu parkowania powinno odcinać sygnał po wyłączeniu zapłonu, a odcina po otwarciu drzwi w takim razie jest ewidentnie źle podłączona. Jak masz schemat podłączenia systemu, możesz znaleźć jaki jest to kolor kabla i gdzie podłączony, a następnie go puścić po stacyjce.
szymexs2020
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 15 Sie 2015, 22:03
Auto: Nie mam

Re: Podwójny sygnał potwierdzający działanie czujników parkowania

17 Sie 2015, 15:08

szymexs2020 napisał(a):Buzer jak i całą elektrykę od systemu parkowania powinno odcinać sygnał po wyłączeniu zapłonu

Jesteś pewien? A jak jedziesz w korku, jedziesz poniżej 10km/h, czujnuiki się aktywują i ostrzegają o przeszkodzie z przodu ( samochód poprzedzający). Więc żeby je wyłacvzyć , to za każdym raziem w tym korku będziesz zapłon wyłaczał? Albo chcesz zawrócić - podjeżdżasz do przeszkody z przodu ( mur, inne auto ) i chcesz wycofać. To zani8m zaczniesz wycofywać będziesz wyłaczał zapłon i na nowo silnik uruchamiał? Chyba nie tędy droga...
Czyjniki tylne wiadomo - aktywują się i dezaktuwują właczeniem wstecznego biegu. Natomiast czujniki przednie aktywują się same jak prędkość jest poniżej 10 km/h i wykryją z pewnej odległości przeszkodę, natomiast same się dezaktywują jak prędkość przekroczy 20 km/h lub po . Dodatkowo, do dezaktywacji czujników przednich powinien być dodatkowy przycisk. Zazwyczaj jest on przy lewarku skrzyni biegów albo na konsoli między przednimi siedzeniami.
Podejrzewam, że mechanik zamiast przycisku dezaktuwującego podłaczył to pod instalację krańcówek ( w zestawach nie ma tych czujników, ponieważ jak samochód ma automatyczną skrzynię biegów, to nie jest on potrzebny - tam inaczej się to podłacza ). Trzeba odszukać, w którym miejscu ten przewód jest podłaczony do tej instalacji krańcówek i poprostu założyć przycisk monostabilny, podłączony do masy.
Natomiast z tym zasilaniem to albo to zostaw, bo to akurat dobre rozwiązanie ( zasilanie jest podłączone do obwodu stacyjki, na którym zanika napięcie po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu, co powoduje, że na rozrusznik idzie większy prąd ), albo trzeba przepiąc ten przewód na obwód stacyjki, na którym jest napięcie cały czas po jej przekręceniu ( nawet w czasie rozruchu ).
W niektórych zestawach czujniki przednie są aktywowane poprzez naciśnięcie na kilka sekund hamulca. Musisz zajrzeć do instrukcji - tam z pewnością jest opisane jak to ma działać prawidłowo i jak to prawidłowo podłączyć
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silniki VEA z przełomową technologią wtrysku paliwa: Volvo Silniki VEA z przełomową technologią wtrysku paliwa: Volvo
    VEA (Volvo Engine Architecture) to nowa rodzina silników czterocylindrowych, która pojawi się w ofercie Volvo pod koniec 2013 roku. Obejmie ona zarówno jednostki benzynowe, jak i Diesle. W jednostkach ...
    Reflektory ksenonowe - lepsza widoczność i większe bezpieczeństwo Reflektory ksenonowe - lepsza widoczność i większe bezpieczeństwo
    Aby bezpiecznie prowadzić samochód, musimy mieć dobrą widoczność. Pomagają w tym na przykład reflektory ksenonowe, które oświetlają drogę o wiele lepiej niż lampy wyposażone w żarówki halogenowe. Aby ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI