Połączenie kabrioletu i coupé, czyli legendarna targa

22 Mar 2018, 00:12

Nadwoziem, które łączy w sobie właściwości kabrioletu i coupé, jest targa. W takim rozwiązaniu nie jest możliwe zdjęcie całego dachu, lecz tylko jego głównej, szczytowej części. Konstrukcję tego typu spopularyzowało Porsche, wypuszczając na rynek w 1966 roku model 911 w wersji Targa.
Połączenie kabrioletu i coupé, czyli legendarna targaProducenci już wcześniej stosowali podobne rozwiązania - m.in. Saab w prototypie Catherina czy Toyota w sportowym modelu 800. Połączenie kabrioletu i coupé, czyli legendarna targaNadwozie tego typu nie zdobyło wielkiej popularności, co nie oznacza, że nie jest lubiane przez fanów sportowych samochodów. Auta w takiej konfiguracji to m.in. Bugatti Veyron Super Sport, Ferrari 348 TS, w wersji targa powstała również słynna Toyota Supra IV generacji.

Co wyróżnia dach typu targa?
"Z technicznego punktu widzenia, nadwozie typu targa ma tę przewagę nad zwykłym kabrioletem, że jest sztywniejsze, dzięki pozostawieniu ramy dachu. Takie rozwiązanie wpływa pozytywnie na prowadzenie auta i poprawia bezpieczeństwo w przypadku dachowania" mówi Kamil Kleczewski z Webasto Petemar.

POLECAMY Shooting brake, czyli sportowe kombi

"Pierwotnie auta o konstrukcji targa wymagały ręcznego zdjęcia panelu dachowego, ale aktualnie stosowane systemy sprawiają, że elektronika robi to za kierowcę. Takie rozwiązanie zastosowano w Maździe MX-5 RF, opracowanej przy współpracy z Webasto. Należy jednak pamiętać, że nie jest to targa w klasycznym wydaniu, ponieważ w tym przypadku możliwe jest również opuszczenie tylnej szyby" dodaje Kamil Kleczewski.
Połączenie kabrioletu i coupé, czyli legendarna targa
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y