Polo II- dobry wybór za małą cenę?

Polo II- dobry wybór za małą cenę?

04 Lip 2009, 23:09

Na samochód mam do przeznaczenia 3000 zł (łącznie z opłatami itd). Przewertowałem wiele ofert ale ostatnio bardzo zainteresował mnie vw Polo II coupe. Na jego korzyść przemawiają na pewno małe wymiary (najczęściej będę jeździć jedynie z pasażerką ;) ), trwałość no i przede wszystkim cena. Po sprawdzeniu oferty rynkowej można takiego mieć w niezłym stanie za 1500-2000 złotych. Pytanie, czy warto?
Oczywiście interesuje mnie silnik 1.3 wzwyż. Nie chcę też totalnej zawalidrogi, a wiem że nawet 1.3 55KM zapewni w miarę komfortową jazdę. Dużo jest egzemplarzy z 5 biegową skrzynią? Jak jest z komfortem w tym samochodzie? Niezawodność, ceny części... Pomóżcie mi proszę i piszcie o swoich doświadczeniach z polówką.
Jestem właściwie przekonany że dysponując kwotą 3000 złotych na ten samochód, po jego kupnie na pewno coś zostanie. Czy opłaca się wkładać w niego pieniądze pod względem podwyższenia osiągów itp? Zakładając że mam te kilkaset złotych, co mogę zrobić żeby był żwawszy i czy w ogóle to ma sens?
Oczywiście zakładając że autko będzie w bardzo dobrym stanie. A jeśli nie, to zaoszczędzoną kwotę postaram się w niego włożyć, żeby w takowym stanie się znalazł.

Liczę na odpowiedź :) Z góry dziękuję!
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Rejestracja: 23 Maj 2009, 17:13
Miejscowość: Wrocław

05 Lip 2009, 08:49

Jeśli znajdziesz niewyeksploatowany egzemplarz to warto ,tylko znajdż taki! :wink: To bardzo niezawodne i tanie w eksploatacji samochodziki o lepsze trudno ale?!No właśnie trudnosć w znalezieniu samochodu w dobrym stanie ,już z młodszymi rocznikami PoloIII są z tym problemy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7287
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Lip 2009, 06:31

To też zależy jeśli nawet kupisz te Polo II za np. 2000 i włożysz wniego 1000 i co chcwile bedziesz musiał cos z nim robić. Miałem kiedyś VW Vento 1992 i nieźle chulał ale po tygodniu musiał skrzynei biegow nową kupić, to znwou przegób lewy , to sie wentylator zatarł, i tak potrochu włozyłem w neigo 2000 i gdybym dalej go trzymał kto wie ile bym wniego włozył . Ale wróćmy do tego Polo II najgorszy to wybor nie jest tyle co wiem to silniki sa dobre ,skrzynia biegow tez , tez wiem że mają nieszczelne okna .
A8
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 199
Rejestracja: 05 Lip 2009, 15:05
Miejscowość: Grd

06 Lip 2009, 17:20

Dzięki za opinię :wink: . W sumie co do nieszczelności jest kilka rozwiązań. Autko zamierzam robić pod siebie więc chętnie zainwestuję w uszczelnienie samochodu (przecież nie jest takie drogie..) jak i stosowne wygłuszenie go. Chcę żeby spełniało swoją rolę-dowoziło mnie zawsze na miejsce i czas. Brałem pod uwagę wiele ofert, ale po przewertowaniu tysięcy ogłoszeń audi 80, które tutaj bardzo polecane wyglądały jak psu z gardła wyjęte, czy mercedesów 190 (jeszcze gorzej) doszedłem do wniosku, że najbardziej rozsądna będzie właśnie polo. Zależy mi na niezawodności, prostocie i ew. taniej naprawie. To wszystko :)
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Rejestracja: 23 Maj 2009, 17:13
Miejscowość: Wrocław

07 Lip 2009, 06:21

No to napewno bedzie jeździć tylko że jak bedziesz jeździł bardzo często i bardzo daleka obawiam się że kturaś część może nie wytrzymać dlatego jedź ostrożnie bo jest to delikatne autko.
A8
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 199
Rejestracja: 05 Lip 2009, 15:05
Miejscowość: Grd

07 Lip 2009, 11:47

a przy oględzinach auta/zakupie na jakie rzeczy zwrócić uwagę? Co jest najczęstszą i najpoważniejszą usterką w tym samochodzie?
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Rejestracja: 23 Maj 2009, 17:13
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi e-tron GT concept - system ładowania o napięciu 800 volt Audi e-tron GT concept - system ładowania o napięciu 800 volt
    Akumulator Audi e-tron GT concept może być ładowany na dwa sposoby: z użyciem kabla, przez przykryte klapką gniazdo umieszczone po lewej stronie przodu pojazdu albo bezprzewodowo – indukcyjnie z wykorzystaniem układu ...
    Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia? Jak podjeżdżać pod ośnieżone i oblodzone wzniesienia?
    Wjazd na ośnieżone i oblodzone wzniesienie może być niebezpieczny. Ostrożność jest jak najbardziej wskazana, ale wielu kierowców rozumie to jako wolne podjeżdżanie pod górę. Jednak w tym przypadku przy zbyt ...

  • 07 Lip 2009, 14:46

    Sprawdź pod wozie zwróć uwage na rdze ,zobacz w jakim stanie jest rura wydechowa ,zajżyj pod maske zobacz czy wszystko jest czy płyny nie wyciekaja, a potem przejdz się kilka kilometrow i posłychaj czy coś nei trzebocze czy silnik pracuje
    A8
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 199
    Rejestracja: 05 Lip 2009, 15:05
    Miejscowość: Grd

    07 Lip 2009, 15:58

    A8 napisał(a):Sprawdź pod wozie zwróć uwage na rdze ,zobacz w jakim stanie jest rura wydechowa ,zajżyj pod maske zobacz czy wszystko jest czy płyny nie wyciekaja, a potem przejdz się kilka kilometrow i posłychaj czy coś nei trzebocze czy silnik pracuje



    Hahaha kolego A8 rozwaliłeś mnie ! Twój tekst brzmi jak byś pisał do jakiego świerszczyka. Rada typu w jakim stanie jest rura wydechowa, albo zobacz pod maskę czy wszystko jest ! Haha tu zonk patrzysz nie ma silnika, ale jedziemy dalej ! To jest najlepsze ! Przejedź się kilka kilometrów i sprawdź czy silnik pracuje nie no koleś skąd Ty się urwałeś ? Jak już coś piszesz to pisz to z sensem, a nie jakieś brednie. No i może zainwestuj w słownik pod woziu :shock:


    Co do pytanie autora, to Polo II gen to całkiem dobra opcja, w tej cenie możesz jeszcze poszukać Swifta, ewentualnie CC 900cm3.
    Sebastianos
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 343
    Rejestracja: 03 Lut 2008, 10:12
    Miejscowość: Warszawa
    Auto: Peugeot 508 SW
    Silnik: 1.6 THP
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    07 Lip 2009, 19:09

    jak taki madry jestes to zaproponuj koledze fragman _91 jak maja wygladać oględziny bo jestem bardzo ciekawy jak twoim zdaniem to ma wygladać.
    A8
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 199
    Rejestracja: 05 Lip 2009, 15:05
    Miejscowość: Grd

    07 Lip 2009, 20:03

    1. jedziesz na podjazd albo kanał, chociaż wolno stojący podjazd jest lepszy - bo więcej widać - sprawdzasz czy ma wszystkie tabliczki znamionowe na podwoziu i co ważniejsze czy numer silnika na nich zgadza z tym który jest na silniku - jeśli na podłodze jest wspawany niewielki kawałek blachy - to na 95% było to auto kradzione, albo jest to składak i ma wyciętą tabliczkę
    2. na wyłączonym silniku wciśnij sprzęgło i zobacz jak biegi chodzą - muszą chodzić miękko i gładko i wsteczny musi wchodzić bez zgrzytu
    3. spójrz na to czy jest osmolona końcówka rury wydechowej i czy nie ma osadu z oleju na jej wnętrzu
    4. jeśli silnik jest zabryzgany olejem - od razu uciekaj od samochodu
    5. jeśli po włączeniu silnika i dmuchaw w aucie nie robi sie po 3-5 minutach cieplej i nie czujesz nawiewu z kratek - uważaj nagrzewnice i dmuchawy są bardzo drogie w starszych autach.
    6. spójrz na auto od tyłu - najlepiej jak jest postawione między dwoma innymi i zobacz czy auto nie jest krzywe - jeśli jest wyraźnie "przekrzywione" w jedną stronę - nie wierz w bajki że auto jest bezwypadkowe
    7. jeśli na aucie widać odparzenia albo co nie daj Boże odpryski lakieru i rdzę na odkrytej blasze - to uciekaj... auto było bite i gnije
    8. patrz na podszybia i progi i nadkola - to są elementy które szybko "gniją" i jak nie były konserwowane to troszkę Cie blacharka i lakier wyniosą
    9. opukaj progi po całej długości jeśli gdzieś będzie inny odgłos auto najprawdopodobniej gnije i jest odpicowane na sprzedaż - blacharz po zdjęciu progu zobaczyłby na bank dziury zatknięte masą papierowa i grubą warstwą szpachli z kupą utwardzacza :cool:
    Sebastianos
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 343
    Rejestracja: 03 Lut 2008, 10:12
    Miejscowość: Warszawa
    Auto: Peugeot 508 SW
    Silnik: 1.6 THP
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    08 Lip 2009, 06:36

    Fajny regulamin kiedy kupujemy auto a ty własnie postępowałes w taki sposób jak kupowałeś auto.
    A8
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 199
    Rejestracja: 05 Lip 2009, 15:05
    Miejscowość: Grd

    08 Lip 2009, 07:23

    warto jeszcze sprawdzić czy wszystkie szczeliny są w miare równe czy nie sa zjechane, czy szyby są z tego samego roku no góra 2 lata różnicy
    skalops
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 261
    Rejestracja: 17 Gru 2008, 17:58
    Miejscowość: Szczecin

    08 Lip 2009, 07:40

    Moim zdaniem najlepiej gdybyś poszukał takiego auta z 1,3. Naprawdę nie miałbyś dylematu czy można podnieść moc. Nie potrzeba.Skrzyni 4 biegowej się nie obawiaj. Miałem kiedyś taką w Golfie II i nie było najgorzej,a pociągnięcie z 1 i 2 biegu było dosyć dynamicznie (długie biegi). Ktoś tutaj wcześniej napisał o drogich nagrzewniczkach do starych aut. Problem nie jest z ceną nowej nagrzewniczki (60 zł dla Golfa II-Bilstein) ale z jej założeniem... więc faktycznie lepiej żeby była sprawna! O auto bezwypadkowe będzie niezwykle trudno...co najmniej jak o auto od np.pierwszego właściciela... ale nie oznacza to,że nie można znalezć auta w stanie do jazdy i w miarę zadbanego. :smile:
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
     
    Posty: 5501
    Zdjęcia: 20
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,Octavia 2,0
    Silnik: 116 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna