Polonez 95r. 1.6 GLE raz jest iskra raz nie ma

12 Kwi 2009, 15:11

witam mam problem z moim mobilem ponieważ od pewnego czasu mam taki problem że raz chce odpalić a drugim razem już nie. Doszedłem do wniosku ze raz jest iskra a raz jej nie ma. miewa takie naloty że kilka dni odpala i jeździ bez zarzutu a następne kilka dni już całkiem odwrotnie a jak już odpali to pochodzi dosłownie 5 sekund i gaśnie a już wtedy nie da się odpalić. pewnego razu kiedy miałem taki problem wyjąłem kabel z cewki ten co idzie na kopułkę i włożyłem z powrotem i odpalił bez problemu. Ale tak mu się zdarzyło tylko kilka razy. i mam pytanko co to może być ?? niektórzy pseudomechanicy uważają że to wina cewki inni znowu że to przewody WN inni że aparat zapłonowy.
kania
Nowicjusz
 
Posty: 48
Miejscowość: Czuchów-Pieńki
  • 12 Kwi 2009, 15:18

    To może być każda z tych rzeczy,jakie wymieniłeś.Może to jeszcze być moduł zapłonowy lub jego przewody.Musiałbyćpomierzyćrezystancję cewki zapłonowej na rozgrzanym silniku jak i na zimnym(chodzi o temp. pracy cewki).Może to też być wina przewodów WN,któe po rozgrzaniu mają nawet delikatne przebicie.Może to być też kopułka - posprawdzaj,czy nie ma jakichś pęknięć.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    13 Kwi 2009, 15:50

    dzięki wielkie za poradę
    kania
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: Czuchów-Pieńki

    14 Kwi 2009, 13:02

    Napewno cos zwiazane z ukladem zaplonowm patrzyles swice moze swiece sa juz na wykonczeniu.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    15 Kwi 2009, 21:27

    wymieniłem cewkę i auto odpala tylko i wyłącznie na ssaniu i trzyma obroty ok 3000 tyś jak pomału wciskam ssanie i dochodzi do ok 2600 auto nagle gaśnie i już wtedy znowu odpalam na ssaniu do końca. co mozę być przyczyną tego moduł czy może cewka w aparacie zapłonowym a może coś z regulatorem napięcia. pomóżcie
    kania
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: Czuchów-Pieńki

    15 Kwi 2009, 23:34

    Coś z układem paliwowym. Na ssaniu ma dużą dawke paliwa i chodzi. Bez ssania braknie paliwa. Jeśli to gażnik to go wyczyść. Jak wtrysk to silniczek krokowy i też cały wtrysk wyczyść. No i wymień filtr paliwa.
    BANAN23
    Początkujący
     
    Posty: 243
    Miejscowość: Jabłonna Lacka
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Opel ADAM zdobywa nagrodę Red Dot za wzornictwo
      Zdaniem ekspertów i klientów, doceniających niekonwencjonalny wygląd i przełomowe technologie, Opel ADAM to prawdziwy krzyk mody. Najnowszym potwierdzeniem tej opinii jest renomowana nagroda Red Dot za wzornictwo, ...
      Hybrydowa Toyota Yaris na polskim rynku
      Hybrydowa wersja miejskiej Toyoty Yaris w szybkim tempie zdobyła sobie uznanie polskich kierowców. Od debiutu w czerwcu br., polscy klienci zamówili już 292 sztuki Yarisa Hybrid. Plan sprzedaży Toyota Motor ...

    16 Kwi 2009, 08:08

    to jest gaźnik ale on jest wymieniony na nowy. to nie może być coś z układem paliwowym bo jak gaśnie to dosłownie pol sekundy wcześniej iskra robi sie czerwona i za chwilkę jej nie ma i gasnie. to coś jest z elektryka tylko nie mogę rozgryść co (cewka jest nowa)
    kania
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: Czuchów-Pieńki

    16 Kwi 2009, 20:29

    jak sie okazało to jest cewka nie od takiego zaplonu ponieważ ma ona oznaczenie 4220 i jest od zapłonu elektronicznego i założyłem tamtą co była z oznaczeniem 4226 i odziwo odpalił ale jak chodzi na wolnych obrotach to po kilku sekundach pracy obroty spadają znacznie a później wracają do normalnych
    kania
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: Czuchów-Pieńki