Polonez GSI schemat wtrysków

30 Sty 2016, 18:09

Witajcie. Potrzebuje schemat wtrysków do Poloneza GSI ( wielopunkt Multec XM ). Chodzi mi o wiązkę od ECM aż do wtryskiwaczy.
Problem jest taki, że auto nie chodzi na 2 cylindrze. Po sprawdzeniu wzystkiego, okazuje się, że na wtyczkę tego wtrysku nie przychodzi napięcie. I tu coś co mnie zaciekawiło - na złączu 1 wtryskiwacza przychodzi napięcie od 0,8V do 1,4V, w zależności od obrotów silnika. Na drugim jest 0V. Czy w tym silniku wtryski są otwarte cały czas, czy sobie "cykają"? Sam wtryskiwacz jest ok - po podaniu mu 12V normalnie cyka, rezystancja cewki 13,4 ohma. Więc jest ok. Zdziwiło mnie tylko to napięcie na tym drugim wtrysku. 3 i 4 wtrysku nie ma jak sprawdzić ( kolektor ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Sty 2016, 20:10

Uważam że nie potrzebny Ci schemat. Układ prosty więc po kabelku do żródła. O ile się nie mylę po drodze do ECU będziesz miał złącze. Nie piszesz czy tam jest gaz.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2016, 22:01

bonifacy napisał(a):Uważam że nie potrzebny Ci schemat. Układ prosty więc po kabelku do żródła.

Taaa...Chyba nie widziałeś silnika GSI z Poloneza...Idż po kabelkach do ECM...
Schemat jest mi potrzebny po to, żebym wiedział, na którym pinie w ECM jest wyjście na zasilanie wtryskiwaczy i czy na wtryskiwacze wychodzi jeden przewód czy cztery przewody ( po jednym na każdy wttryskiwacz ). Ale z tego co dojrzałem pod kolektorem to widziałem 3 złacza do wtryskiwaczy. Nie wiem, czy jest czwarte. A to by wskazywało, że z ECM musiałyby wychodzić 4 przewody.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 15:47

Tutaj https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 4660,d.bGQ piszą że multec xm to wtrysk pół-sekwencyjny. Wtryskiwacze są połączone w dwie grupy.1-4 i 2-3 Z tego wynika że do ECU są dwa kabelki sterujące : grupa pierwsza i druga. Zasilanie jest wspólne dla wszystkich. Połączenia przewodów są zaszyte w wiązce silnika co można prześledzić na schemacie takowej. Do pobrania z elektrody. Schematu elektrycznego nie mam ale zobacz np. tu http://forum.tempra.org/topics53/schema ... t16052.htm
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2016, 18:17

Fajna stronka z fajnym opisem Multec XM :ok: Mam taki sam schemat jak na tej stronce :) Jest tak jak piszesz - GSi to wtrysk pólsekwencyjny, ale z ECM do wtryskiwaczy lecą 4 kabelki a więc mimo, że na 1 i 4 cylindrze wtryskiwacze otwierają się w tym samym czasie, to i tak lecą dwa przewody, do każdego wtryskiwacza osobno. Widać to nawet na tym schemacie ideowym. Dowiedziałem się już, że ECM steruje wtryskiwaczami masą, a +12V jest podawane cały czas. Nie wiem tylko skąd - czy z ECM ( tak podejrzewam ), czy z innego źródła. Myślę, że sterowanie wtryskiwaczami jest to poprostu PWM i zwykłym miernikiem nie da się zmierzyć napięcia. Najlepsza będzie chyba dioda led. W sobotę będę szukał gdzie się gubi to napięcie na ten 2 wtryskiwacz ( jak będzie fajna pogoda, bo robota niestety na dworze ). Zmontuję sobie diodę led z rezystorem 470 ohm, wepnę we wtyczkę wtryskiwacza i sprawdzę jak to działa. Zastanawiam się jednak, że jal się okaże, że to padł w ECM tranzystor, to czy jeden trtanzystor pociągnie dwa wtryskiwacze. Prąd jaki bierze jeden wtryskiwacz to 0,9A. Ciekawe jakie tranzystory tam wlutowano...
Co do schematu, to niestety nigdzie nie ma :no: Ale na podszybiu jest gdzieś złącze wiązki silnika i te przewody z wtrysiwaczy tam są podłączone. Tyle tylko, że nie wiadomo pod jakie piny :( I chyba nie pozostanie mi nic innego jak mierzyć przejście między przewodami, albo pruć wiązkę od wtryskiwaczy aż do tego złącza i iść po przewodach. Gorzej będzie, jak na tej złaczce nadal nie będzie masy sterującej tym 2 wtryskiwaczem...Wtedy trzeba będzie się dostać od silnika do budy po kabelkach. A to będzie masakra. Jedynie chyba miernik i mierzyć przewody na przejście.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 18:40

MotoAlbercik napisał(a): z ECM do wtryskiwaczy lecą 4 kabelki. Widać to nawet na tym schemacie ideowym.
Uważam że jest to schemat poglądowy i nijak mający się do rzeczywistości.
MotoAlbercik napisał(a): na podszybiu jest gdzieś złącze wiązki silnika i te przewody z wtrysiwaczy tam są podłączone.

Złącze 13-sto pinowe . Pin 8 wspólne zasilanie 12V wtryskiwaczy , pin 7 sterowanie z ecu wtryskiem 1 i 4 , pin 6 odpowiednio wtryskiwacz 2 i 3. Tyle w teorii. W realu nie sprawdzałem . Myślę że powinieneś zacząć od prześwietlenia wiązki od złącza do wtryskiwaczy.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2.5 D-4D w Hiluxie Powerboost
    W Toyocie Hilux wzmocnione mogą być obydwa silniki Diesla, tj. 2.5D-4D i 3.0 D-4D. Ten pierwszy zyskuje 23 KM mocy (do 167 KM), oraz 67Nm momentu obrotwego (do 410 Nm). Silnik 3.0 D-4D w Hiluxie Powerboost będzie rozwijał ...

01 Lut 2016, 19:05

bonifacy napisał(a):Uważam że jest to schemat poglądowy i nijak mający się do rzeczywistości.

Niewykluczone, że tak jest.
bonifacy napisał(a):Złącze 13-sto pinowe . Pin 8 wspólne zasilanie 12V wtryskiwaczy , pin 7 sterowanie z ecu wtryskiem 1 i 4 , pin 6 odpowiednio wtryskiwacz 2 i 3. Tyle w teorii.

Skąd masz te dane? Masz może schemacik? Bo ja się naszukałem wszędzie przez ostatnie 3 dni i nie znalazłem. Nawet na elektrodzie nie ma. Są do MPi, SPi, ale do GSi nie ma :(
W sobotę muszę i tak coś robić w tym kierunku więc, zobaczymy. Oczywiście o wiele łatwiej i szybciej będzie, jakby to były dane do tego sterowania silnika :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 19:30

MotoAlbercik napisał(a):MPi
Przeca to w GSI. Szukaj- polonez mpi.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2016, 20:10

bonifacy napisał(a):Przeca to w GSI. Szukaj- polonez mpi.

No nie chcę się spierać, bo mogę nie mieć racji, ale z tego co ja wiem, MPi, to był silnik Rovera 1,4ccm. A GSi, to silnik 1,6ccm i inny sterownik. Natomiast SPi to wtrysk jednopunktowy Boscha - Polonez Atu Plus.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 22:06

Też się nie będę spierał bo i nie ma o co. To i tamto jest MPI. Ogólnie jest totalna porażka bo nic nie ma :( Mimo że nasze to brak info.
bonifacy napisał(a):Uważam że nie potrzebny Ci schemat. Układ prosty więc po kabelku do żródła.
Tylko to Ci pozostaje :mrgreen: Pisałem :
bonifacy napisał(a):Tyle w teorii. W realu nie sprawdzałem
Bo jak widzisz w praktyce temat tabu . Sam poruszam się w tej materii po omacku. Być może spasi inaczej ja wysiadam a Ty masz problem. :/
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2016, 23:43

No nic - zobaczymy w sobotę - jak będzie fajna pogoda, to muszę wziąść miernik w łapę i muszę mierzyć ciągłości przewodów. Będę też musiał chyba zdemontować kolektor dolotowy, bo on zasłania 3 i 4 wtryskiwacz no i złacza z nich. Jeżeli byłoby, tak, jak piszesz, czyli że z ECM wychodzą tylko dwa przewody, to wtedy sprawa byłaby ciutek uproszczona, bo jak pracuje trzeci wtryskiwacz, to ewentualna przerwa w obwodzie drugiego wtryskiwacza byłaby blisko - w komorze silnika na przewodzie albo złączu.
No i jak będę z tym robił, to pozapisuję kolory przewodów i narysuję sobie schemacik sterowania tych wtryskiwaczy. Będzie wtedy podgląd, czy kolory i numery pinów pasują do schematu z MPi. I wtedy wreszcie sie dowiemy.
Ale zastanawia mnie jedno - jak gazownicy podpinają się z instalką gazową pod ten silnik. No kurde muszą mieć schemat, bo nie byłoby wiadomo pod jaki pin np. cewki zapłonowej się wpiąć, albo jak się wpiąć żeby zrobić emulację sondy czy pracy wtryskiwaczy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lut 2016, 23:54

K...mać a pytałem się
bonifacy napisał(a):Nie piszesz czy tam jest gaz.
Dodam jakiej generacji ? Czyżby jeszce II-giej? Może emulator wtrysków siedzi ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2016, 00:07

bonifacy napisał(a):K...mać a pytałem się

K...mać, nie pamiętam, no :D
Cholerka, no jest tam gaz i to tak jak piszesz drugiej generacji, obecnie przerobiony na I generację i o dziwo chodzi elegancko :) Ale jest tam silniczek krokowy, który sterował ilością gazu, jest też najprawdopodobniej emulator wtrysku i sondy ( niestety nalepka się wytarła i praktycznie nic na niej nie widać, ale zrobię zdjecie w sobotę, może ktoś rozpozna, ale karteczka jest biała z jakimiś napisami - taka kwadratowa puszka z trzema diodami u góry, które kiedyś migały - obecnie przewody są poucinane. Z tej puszki jest podłączony właśnie krokowiec i coś jeszcze, ale nie wiem co, bo musiałbym znowu mierzyć. W kabinie jest przełącznik dwupozycyjny jak dobrze pamętam Eco Tech. Z tą instalcją gazową tez miałem robić w końcu porządek, żeby chodziła tak jak powinna. Tylko najpierw chcę zrobić porządek z tym wtryskiwaczem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2016, 00:25

K....mać może te schematy o ka....ja są potrzebne. Zrób porządek z instalką tego LPG i może wróci jasność w temacie :D
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2016, 11:06

Nie no, bez schematów też sobie poradzę - nie ma problemu. Tyle tylko, że zajmnie to ciutek więcej czasu niż normalnie. Najpierw muszę zrobić z tą benzyną, żeby silnik chodził na wszystkich 4 wtryskiwaczach. A gaz zostawię sobie na koniec. Narazie mimo, że II generacja jest przerobiona na 1, to silnik chodzi dość fajnie na LPG. I nawet bez problemu na LPG zapala.
No nic - poczekamy do soboty.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000