Fajna stronka z fajnym opisem Multec XM
Mam taki sam schemat jak na tej stronce
Jest tak jak piszesz - GSi to wtrysk pólsekwencyjny, ale z ECM do wtryskiwaczy lecą 4 kabelki a więc mimo, że na 1 i 4 cylindrze wtryskiwacze otwierają się w tym samym czasie, to i tak lecą dwa przewody, do każdego wtryskiwacza osobno. Widać to nawet na tym schemacie ideowym. Dowiedziałem się już, że ECM steruje wtryskiwaczami masą, a +12V jest podawane cały czas. Nie wiem tylko skąd - czy z ECM ( tak podejrzewam ), czy z innego źródła. Myślę, że sterowanie wtryskiwaczami jest to poprostu PWM i zwykłym miernikiem nie da się zmierzyć napięcia. Najlepsza będzie chyba dioda led. W sobotę będę szukał gdzie się gubi to napięcie na ten 2 wtryskiwacz ( jak będzie fajna pogoda, bo robota niestety na dworze ). Zmontuję sobie diodę led z rezystorem 470 ohm, wepnę we wtyczkę wtryskiwacza i sprawdzę jak to działa. Zastanawiam się jednak, że jal się okaże, że to padł w ECM tranzystor, to czy jeden trtanzystor pociągnie dwa wtryskiwacze. Prąd jaki bierze jeden wtryskiwacz to 0,9A. Ciekawe jakie tranzystory tam wlutowano...
Co do schematu, to niestety nigdzie nie ma
Ale na podszybiu jest gdzieś złącze wiązki silnika i te przewody z wtrysiwaczy tam są podłączone. Tyle tylko, że nie wiadomo pod jakie piny
I chyba nie pozostanie mi nic innego jak mierzyć przejście między przewodami, albo pruć wiązkę od wtryskiwaczy aż do tego złącza i iść po przewodach. Gorzej będzie, jak na tej złaczce nadal nie będzie masy sterującej tym 2 wtryskiwaczem...Wtedy trzeba będzie się dostać od silnika do budy po kabelkach. A to będzie masakra. Jedynie chyba miernik i mierzyć przewody na przejście.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...