POLONEZ POMOCY

30 Maj 2015, 16:02

Witam czy ma ktoś poloneza Caro i ściągał w nim miske olejową ?? ja nei mam już do tego nerwów jak to ściągnąć juz sruby poodkrecane ale nie che zejsc miska tzn sie wysunąć by ją ściągnąć , podnisołem silnik na poduszkach odkreciłem ten długi pręt przed miską i dalej nic prosze pomocy jak to do cholery ściągnac??
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Maj 2015, 17:26

Pewnie przeszkadza Ci poprzeczka zawieszenia. Postaw auto na koziołkach na podłużnicach. Odkręć ową poprzeczkę - silnik do góry , poluzuj śruby na wahaczach przy niej i ściągnij na dół. Jeśli będzie wadzić o środkowy drążek kierowniczy to odkręć od ramienia pośredniego i przekładni kierowniczej i wsio jasne.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Maj 2015, 19:26

oki dzieki wyszło tak jak napisałeś tylko że nie podnosiłem kól do góry , przy zakłądaniu pewnie będę musiał to zrobić , oglądałem silnik od spodu i niby wszystko jest na swoim miejscu a jednak przy pracy silnika słychać głośny klekot takie metaliczne stuki , czyżby rozrząd przeskoczył i auto by tak pracowało aż takie walenie metaliczne było by ?:) i przy ściąganiu miski wypadła mi jeszcze taka metalowa dziwna część z takim pólokrągłym kształtem nie mam pojęcia z czego to jutro wstawie fotkę i proszę Was o pomoc w tym gdzie to przy składaniu założyć ?:)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Maj 2015, 20:12

passat92 napisał(a):przy ściąganiu miski wypadła mi jeszcze taka metalowa dziwna część z takim pólokrągłym kształtem
Jeśli jest to http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... CIQMygDMAM to masz problem .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Maj 2015, 20:35

nie , to nie to na szczęście :) jutro podeśle foto bo już dziś garaż zamknięty :) a co do tego stukania takiego głośniego metalicznego to co byś obstawiał jeśli nie panewka i śruby pod miską całe ?:)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

31 Maj 2015, 14:59

to jest ta część któa mi wypadła podczas demontażu miski olejowej :) co to paska rozrządku odchyliłem obudowę i na pierwszy rzut oka wszystko wygląda okej pasek naciągnięty nie jest posieknięty :) dól silnika też wszystko jest ok na swoim miejscu więc gdzie mam szukać przyczyny? czy gdy rozrząd by o ząbek przeskoczył było by słychać jakieś stukanie metaliczne takie jak by coś tłukło w osłone silnika aż ?:) do czego sięzabrać odkręcać rozrząd czy może najpierw ściągnąć pokrywe zaworową i tam już będzie wszystko jasne i zobacze co ma luzy lub co się urwało i tłuczę jak mówicie ?:)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

01 Cze 2015, 09:57

To co trzymasz w ręce na fotce wygląda na osłonę termiczną poduszki silnika . O ile dobrze pamiętam była montowana z prawej strony między wspornikiem a poduszką. Co do stuków to z praktyki możliwe przyczyny w tych silnikach - pęknięty/zatarty tłok , wypracowana/ uszkodzona tulejka w główce korbowodu , W motorach z hydrauliczną regulacją zaworów uszkodzone hydropopychacze , uszkodzony / wytarty wałek rozrządu. Itp.... Każde z tych awarii daje charakterystyczne odgłosy , możliwe do zdiagnozowania i zawężenia obszaru poszukiwań po osłuchaniu pracującego silnika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2015, 12:33

Ok dziękuje :) teraz chce ściągnąć pokrywę zaworową zawory na swoim miejscu wałek też wszystko wygląda ok w dobrym stanie , panewki wszystko na swoim miejscu wiec co tak tłucze ??? czyżby pasek rozrządu przeskoczył ? nie mam pojęcia czy było by to z tym związane ?:)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

01 Cze 2015, 21:20

sprawdziłem wszystko panewki tłoki wszystko wszystko aż ściągnąłem głowice i co się okazało że gdy zmieniałem świece to do głowicy na tłok wpadła jakaś podkładka która gdzieś się pałętałą pod maską i to tak tłukło hehe ale tłok na szczęście ufffff cały w głowicy delikatnie wbita była podkłądka ale tylko delikatny zadzior się zrobił jutro kupuje nową uszczelke pod głowicę uszczelke pod pokrywe zaworową i uszczelke pod miskę olejową do tego jakieś zmywadło do syfu z silnika i 5ltr płynu do chłodnicy , owale cylindra są jeszcze w bdb kondycji wiec mysle ze po tym zabiegu autko jeszcze dłuuuugo pojeździ :) PS: Kolego Bonifacy ślicznie Ci dziękuje za przydatne wskazówki :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

01 Cze 2015, 21:47

A jeszcze jedna sprawa chciał bym zapytać jak w jakiej kolejności mają iść te popychacze czy laski nw jak to sie nazywa bo jedna jest krótsza a sruga dłuższa i zrobiłem kijowe foto a pozniej bede to składał i jak ma to iść która w jakiej kolejności krótka długa bardzo prosze o pomoc i powiedzenie jak ma to iść ?:)

PS: te laski to są od zaworów ssących a te krótsze to są od zaworów wydechowych ? dobrze mówię czy cośpokręciłęm ?:) bo już mi sie wszystko pomieszało a chcę to dobrze złożyć :) polonez to 1.6 GLI :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

02 Cze 2015, 20:28

Wszystko poskładałem Polonez pali aż miło :D jedynie przy składaniu uszelki miski olejowej gdzieś mi się podwinęła albo cos bo od strony skrzyni ostro cieknei gdy auto pracuje co tu zrobić spód od miski pod uszczelke smarowałem silikonem ale coś sie skrzywić musiało ehhh i co teraz mam zrobić znowu zawieszenie musze opuszczać ?:) czy wystarczy popuścić miskę tylko na śrubach ?:) i jeszcze na łączeniu uszczelki z blokiem silnika dać silikonem i już bedzie cacy hm ?:) bardzo proszę o pomoc jutro to zrobię :) i będę śmigał Poldkiem :)
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

03 Cze 2015, 00:01

Silicon na misce hmm odważny jesteś, ja widziałem nie dawno jak wyglądał smog ssący po montażu pokrywy zaworów na silikonie i to cieniutkiej warstwie. Nawet byś nie uwierzył ile go w misce było. No ale cóż, zrobisz jak uważasz. Już i tak za późno, jeśli nie chce Ci się tego zrobić jak należy to po prostu odtłuść to miejsce, zaciągnij silikonem i zostaw do pełnego zaschnięcia (niby pisze że to 24h ale po 12 już powinno być ok).
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

04 Cze 2015, 09:11

po złożeniu samej miski i uszczelki na półksięzycu od strony skrzyni biegów zaczęlo mi się lać i teraz posmarowałem pos spód na misce silikone i na olksiezycach ale zaschło i bede musiał pewno znów to skrabać ehh;/ nie mogę założyć teraqz zdjętej miski do poloneza opuściłem zawieszenie stabilizator przedni podniosłem go pod skrzynią i duuu blada ic nie chce mi iść niestety;/ przeszkadza tylny stabilizator ten długi drążek i co mam teraz zrobic już wczoraj cały dzień na to zmarnowałem i nic i dalej nie oge zalozyc;/
passat92
Aktywny
 
Posty: 394
Miejscowość: Dębica
Prawo jazdy: 06 07 1985
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3
Silnik: 1.9D 68KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992