Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

21 Wrz 2010, 19:07

Witam. Mam do zrobienia uszczelke pod głowicą w tym ustrojstwie, tak bynajmniej mi się zdaje , ale .............Zanim zacznę mam dylemat. Skąd tam tyle wody :shock:. Na bagnecie chyba ze trzy stany, koloru capucino , a w układzie chłodzenia stan płynu :shock: a silnik jakby zatarty - ani w lewo , ani w prawo wału korbowego się nie obróci. Właściciel klęcząc zapiera że płynu do chłodnicy nie dolewał , auto z trudem ale odpalało , jeżdziło normalnie. Postawił je jakieś trzy tygodnie temu i nie jeżdził . Po tym czasie poldek nie zapalił , ba nawet rozrusznik nie dygnął . Przywiązał na sznurek i przywlókł do mnie . Natomiast u mnie stał na dworze ze cztery dni i teraz jego kolej . Kurde nie moge się jakoś połapać - skąd tam tyle wody, płynu w silniku :shock: Radżcie co .....bo ja wietrze jakieś niezłe jaja ................
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

24 Wrz 2010, 09:19

No wiesz ,jeśli woda jest w oleju ,i to tyle wody, to silnik od środka, zwłaszcza gdy stoi nieużywany,rdzewieje(cylindry)błyskawicznie.Są dwie opcje,płyn dostał się do oleju(uszczelka,głowica),lub ktoś przez pomyłkę nalał płynu do oleju.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

24 Wrz 2010, 09:38

No jezeli w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu jest ok i nie ubywa go nawet na postoju, to nie ma siły - ktoś musiał wlać jakiś płyn do silnika. Jeżeli byłaby przepalona uszczelka pod głowicą albo byłaby pęknięta głowica, to nie byłoby płynu w zbiorniczku wyrównawczym albo by go po każdorazowym dolaniu ubywało. Tak mi się przynajmniej wydaje.
No ale tak czy inaczej głowicę musisz zdemontować żeby w jakim stanie jest gładz cylindrów,posprawdzać stan tłoków, pierścieni korbowodów itd, czy nie pordzewiały. Przy okazji sprawdzisz szczelność i wymienisz uszczelkę. Jak zdemontujesz głowicę, to będziesz wiedział na 100% czy woda dostała sie przez uszczelkę lub głowicę czy ktoś poprostu wlał ją do silnika. Przy okazji posprawdzasz też to ustrojstwo od zaworów, bo w Poldkach z Boschem jak dobrze pamiętam były już hydrauliczne popychacze. A nie widaomo jak one teraz wyglądają po tej mieszance oleju.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

24 Wrz 2010, 17:28

Panowie.... a więc głowica zdjęta . Uszczelka wyglada na dobrą , ale reszta to obraz tragiczny. Jedynie na trzecim tłoku nie ma wody . Na pozostałych była woda już koloru rdzawego . Tyle ile jej się zmieściło , tyle jej było . Po jej usunięciu i wysuszeniu na gładzi cylindrów sama rdza , zgorzelina i wżery. Zawory w głowicy noszą ślady korozji. Wałem silnika dało się obrócić , ale solidną dwumetrową brechą . Jednym słowem kasacja motoru . Został zakupiony drugi używany, ale w dalszym ciągu pozostaje kwestia skąd tyle wody........... :shock: Nie wyobrażam sobie po wymianie silnika powtórki. Muszę to sobie przemyśleć , bo nie podejrzewam aby ktoś specjalnie nalał wody do silnika . Ona tam musiała się sama dostać ............. deszczówka ? Jak?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

24 Wrz 2010, 19:17

Skoro była woda na tłokach, no to jedynie chyba dostała się albo przez otwory na świece ( może były luźne ) albo jakimś cudem przez uszczelkę pokrywy zaeorów. Może ktoś mył ten silnik strumieniem wody... No bo skoro ta woda była na tłokach to raczej to nie wina uszczelki pod głowicą ano raczej nie pękniętej głowicy.
Coś dziwnego z tym silnikiem się musiało dziać.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14464
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

25 Wrz 2010, 19:45

Tak patrze na tego zgreda i ..............zastanawiam się czy aby blacharz nie dał d....y :mrgreen: oczywiście najprawdopodobniej za radosnym przyzwoleniem właściciela . Dlaczego ? Ktoś kto jest obeznany w poldolotach to będzie wiedział co mam na myśli. Więc tak - buda jest z plastikowym podszybiem a maska silnika jest zamontowana z wersji starszej , z wychwytem powietrza na środku. To by mi pasowało skąd ta woda w silniku..........Deszczówka po masce przez kratki, na pokrywe filtru powietrza ( jest już zdeformowana , czyli przeciągnięta i jeszcze pęknięta przy otworze na szpilke do przykręcenia ) , przez przepustnice , kolektor ssący i otwarte, uchylone zawory ssące i cheja do cylindrów :mrgreen: Z ciekawości , a wręcz z konieczności muszę zobaczyć czy aby nie mam dobrego nosa :mrgreen: :mrgreen: Jeśli próba z węża się potwierdzi to będzie kupa śmiechu ..............czyli tzw. radosna twórczość rzemiosła ........................
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec kręcenia liczników? Koniec kręcenia liczników?
    Z dniem 1 stycznia 2014 r. weszła w życie nowelizacja rozporządzenia Ministra Transportu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Jedną ze zmian jest zobowiązanie stacji kontroli pojazdów do ...
    Volkswagen Tiguan GTE Active Concept Volkswagen Tiguan GTE Active Concept
    Stany Zjednoczone są największym rynkiem SUV-ów na świecie. Auta te, odznaczające się wszechstronnym zastosowaniem, bardzo dobrze pasują do amerykańskiego stylu życia. Podczas North American International Auto Show ...

  • Re: Polonez Truck 1,6 Bosch- bbbaaardzo dużo wody w oleju

    25 Wrz 2010, 20:42

    Skoro jest Bosch, to wloty powietrza powinny być na podszybiu, a nie na masce tak jak piszesz. Skoro ten wlot powietrza jest na masce, a pod maską nie ma tego zbiorniczka z siteczkiem na wodę ( wiesz o czym piszę, to twoja teoria może być całkiem możliwa, bo deszczówka może faktycznie dostawać się pod maskę i spływac na filtr powietrza.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14464
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata