Polsizg na mostach w Toyocie LC 120

08 Maj 2013, 16:34

Mam poslizg na mostach - wlany był olej bez LS (limited slip- szpera). Teraz jest juz wlasciwy ale nadal sie slizgaja - czy ktos wiec co z tym robic? Samochod nie przejechal wiecej niz 100km na niewlaściwym oleju i nie powinno mu to za bardzo zaszkodzic a jednak
2RL
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1977
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Land Cruiser
Silnik: 3l 4D4
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Maj 2013, 21:53

Poślizg na mostach??? Chodzi Ci o dyfry dokładniej? Na wszystkich? I we wszystkich był ten olej???
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

08 Maj 2013, 22:22

Moze i na diferencjale. Trudno powiedziec - tylko mosty - przod i tyl wymagaja oleju przekladnikowego z LS Tak przynajmniej mowia w serwise Toyoty.
2RL
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1977
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Land Cruiser
Silnik: 3l 4D4
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Maj 2013, 01:00

2RL napisał(a):Moze i na diferencjale. Trudno powiedziec - tylko mosty - przod i tyl wymagaja oleju przekladnikowego z LS Tak przynajmniej mowia w serwise Toyoty.


Gdybym miał obstawić który z dyfrów ma jakąś blokadę najprędzej... To najprędzej byłby to centralny, później tylny. Więc chyba w toyocie coś pomieszali. Bo na bank masz centralny zablokowany. A skąd wiesz że jest tam "poślizg"? Jakie konkretnie masz objawy tego???

Jeśli już występują poślizgi w LSD to nie ma zmiłuj, nowe tarczki... Czy ja wiem czy te 100 KM na innym oleju mogło to tak szybko przyspieszyć. Na pewno to nic dobrego i dużo szybciej zużywają się te okładziny ale 100 KM to chyba drobna przesada. Nie wiem na ile to jest już zaawansowane ale będzie już tylko postępować... Pytanie czy chcesz to spowolnić czy co??? Ewentualnie można ten dyfer podregulować...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Maj 2013, 08:15

Dobra dyskusja. Przy przyspieszaniu jest widoczony poslizg i czuje sie to. Im wyzszy bieg tym gorzej. Na pierwszym jakby nie bylo tak widoczne. Gdzie w Lublinie mozna to podregulowac? To jest uciazliwe. Przy zbolokowaniu przodu z tylem jest troche lepiej. Jazda terenowa a szczegulnie na wzienieniach i podjazdach moze byc problemem. W centralnym diferenc nie byl zmieniony olej na LS i moze to trzeba bedzie zrobic. tak jak sugerujesz.
2RL
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1977
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Land Cruiser
Silnik: 3l 4D4
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

09 Maj 2013, 10:40

jeśli Ci chodzi o to że miałes LSD w tylnym moście a teraz nie masz, to winne jest wlanie zwykłego oleum bez dodatku LS, wszytko zależy od tego ile pojeździłeś w 90% LSD na złom
jeśli chodzi ći o to że spina LSD za mocno to masz wlany zły olej,powinien być 75W90LS lub 80W90LS oba w specyfikacjiGL-5
3 możliwośc że LSD jest sklejone i trzeba wypłukać,
LSD sie nie reguluje, to ma założony moment rozpięcia i tyle, jeśli padło wymienia się na nowe
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Maj 2013, 12:51

pocieszny napisał(a):jeśli Ci chodzi o to że miałes LSD w tylnym moście a teraz nie masz, to winne jest wlanie zwykłego oleum bez dodatku LS, wszytko zależy od tego ile pojeździłeś w 90% LSD na złom
jeśli chodzi ći o to że spina LSD za mocno to masz wlany zły olej,powinien być 75W90LS lub 80W90LS oba w specyfikacjiGL-5
3 możliwośc że LSD jest sklejone i trzeba wypłukać,
LSD sie nie reguluje, to ma założony moment rozpięcia i tyle, jeśli padło wymienia się na nowe


To się nazywa regulacja. Wkłada się różnej grubości ostatnie tarczki. Wg. mnie uszkodzone LSD nie może spinać "za mocno" przy gęstszym oleju, sprawne może jeeeeszcze. Ale olej niestety nie działa w tą lepszą stronę.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

09 Maj 2013, 18:08

Toyota rekomenduje olej pełnosyntetyczny 75W140LS Castrola - pewnie sa kompatybilne z tym co piszesz 75W90LS. Jak to plukac?
Podkusiło mnie żeby wymienic wszystkie płyny i wlali mi zle. Wczesniej bylo OK.
Samochód ma 160,000km wiec niedługo i sprzęglo będzie do wymiany. Podobno jest jakiś sensor na tarczach i ma się zapalić lamka jak będzie min grubość. Czy znasz jakis warsztat godny polecenia?
Dziekuję za rady.
2RL
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1977
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Land Cruiser
Silnik: 3l 4D4
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Maj 2013, 08:48

w LSD do LC nie ma różnych grubości tarczek, nie ma regulacji, nie ma docisku sprężyny :mrgreen: to nie szpera w plaskaczu :mrgreen:
Toyota rekomenduje 80W90, 140 jest do pełno obciążonych mostów HD nie masz tego w 120
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Maj 2013, 14:36

pocieszny napisał(a):w LSD do LC nie ma różnych grubości tarczek, nie ma regulacji, nie ma docisku sprężyny :mrgreen: to nie szpera w plaskaczu :mrgreen:
Toyota rekomenduje 80W90, 140 jest do pełno obciążonych mostów HD nie masz tego w 120


To sorry na namieszanie ;). Tak mi się wydawało, pogubiłem się widocznie :).

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Maj 2013, 11:52

To myslisz ze 75W90LS lub 80W90LS bylby lepszy niz 75W140LS? wedlug mechanikow Toyoty w syntetyku ten jest najlepszy i oni go stosuja. Podobno najnowsze go uzywaja i samochody jezdzacych w terenie - nie musi obyc obciazany - tzw heavy duty. Sprobuje wlac jeszcze raz wlasciwy olej w przodzie i zobacze. Ten ktory zrobil problem to byl 75W140 bez LS.
2RL
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1977
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Land Cruiser
Silnik: 3l 4D4
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Maj 2013, 17:32

Ciekaw jestem opini na temat ww olejow przekladniowych
2RL
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 0- 0-1977
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Land Cruiser
Silnik: 3l 4D4
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003