Pomarańczowa kontrolka kierownicy i oporne skręcanie

18 Mar 2021, 16:48

Mam problem z ukladem kierowniczym, mianowicie po kilku dniach nie korzystania samochodu ktory stal na parking wkoncu go odpalilem i tu nastal problem. Po odpaleniu samochodu wyskoczyla kontrolka pomaranczowa kierownicy i bardzo ciezko kreci sie kierownica w obie strony. Ledwo dojechalem do mechanika. Sprawdzil plyn i jest, podpiął do komputera i nie mogl wykryc problemu. Co to moze byc? Dodam ze jezdzilem pozniej jeszcze 4 km i jak ręką odjał problem znikł kierownica mozna bylo normalnie skrecac z lekkością. Niestety problem znikl na moment bo na postoju i na zgaszonym silniku i ponown odpaleniu problem ponownie sie pojawil. Moje pytanie co to moze byc?
Myrolq1
Nowicjusz
 
Posty: 37

18 Mar 2021, 19:51

Jaki to jest samochód? Wspomaganie jest hydrauliczne czy elektryczne? Domyślam się że hydrauliczne skoro mechanik sprawdzał ilość płynu.

Kierownica ciężko chodzi ponieważ nie działa wspomaganie tyle wywnioskowałem z twojego opisu. Problemów może być kilka.

Czy jak wspomaganie działa to pompa od wspomagania głośno pracuje, słychać buczenie?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3225
Zdjęcia: 12

18 Mar 2021, 20:10

Jest to Seat ibiza IV. Nie, nic nie slychac zadnych dzwiekow z pod maski. Chyba hydrauliczne wspomaganie jak ma wlew na olej do wspomagania. Kontrolka ciagle sie swieci mimo chwilowego dzialania wspomagania jak wczesniej opisalem.
Myrolq1
Nowicjusz
 
Posty: 37

19 Mar 2021, 11:08

Rokiko napisał(a):Wspomaganie jest hydrauliczne czy elektryczne? Domyślam się że hydrauliczne skoro mechanik sprawdzał ilość płynu.

A jak jest wspomaganie elektryczne, to płynu nie ma :?:
Wspomaganie jest elektrohydrauliczne :)
Myrolq1 napisał(a):Kontrolka ciagle sie swieci mimo chwilowego dzialania wspomagania jak wczesniej opisalem.

Podłączyć się pod kompa i sprawdzić jaki pojawił się błąd.
Przy wspomaganiu elektrycznym najczęstszym winowajcą jest spadek napięcia. Sprawdź napięcie na aku oraz napięcie ładowania jak i napięcie ładowania na aku podczas kręcenia kierownicą.
Sprawdź też poziom oleju i czy nie ma gdzieś wycieków oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17487
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Mar 2021, 00:47

A jak będą jakies wycieki oleju to co robic? Moze to wina akumulatora? Naładowac?
Myrolq1
Nowicjusz
 
Posty: 37

21 Mar 2021, 10:58

W ibizie o tyle jest lipa bo całą pompa jest pod nadkolem, sporo rozbierania, żeby tylko dolac płynu trzeba zdejmować akumulator. Ja proponuję zdjąć koło, odchylic nadkole i sprawdzić kostkę elektryczną bo możliwe że cos przy rdzewiało, zaśniedziało i zwyczajnie nie łączy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12825
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga! Od 1 czerwca 2021 ważne zmiany w przepisach.
    Od 1 czerwca 2021 roku wchodzą dość istotne zmiany w ustawie PoRD. Dotyczą nie tylko kierowców, ale też pieszych. Co się zmiania? Na początek najbardziej kontrowersyjny i pokręcony przepis : 1. pieszy znajdujący się ...
    Subaru Crosstrek
    Crosstrek w wersji benzynowej również znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu Consumer Reports. Silnik 2,0 l typu bokser ma moc 153 KM. W testach największej organizacji konsumenckiej w USA samochód uzyskał ...

  • 04 Kwi 2021, 21:32

    Problem rozwiązany u mechanika. Wina to nie działająca pompa wspomagania, nowa to koszt 1300-1700 zł dla modelu Seata Ibizy IV, mi założył używaną za 450 i wspomaganie dobrze pracuje :) .
    Myrolq1
    Nowicjusz
     
    Posty: 37