Porada dotycząca kupna auta w kombi do spokojnej jazdy

30 Cze 2021, 15:40

Dzień dobry,
Proszę o znawców o pomoc i poradę. Samochodem pokonuję ok 20tys. km rocznie (codziennie 100km do pracy). Interesuje mnie kupno auta kombi z racji, że w najbliższym czasie ma powiększyć mi się rodzinka :) Nie potrzebuję dużego silnika ponieważ jeżdżę raczej spokojnie bez zbędnej brawury. Przy wyborze raczej przychylałbym, się w stronę silnika benzynowego 1.6 powyżej 100KM docelowo pod instalację LPG.
Jak do tej pory auta, które brałem pod uwagę to:
Hyundai I30 1.6 z silnikiem CVVT 126KM
Skoda Octavia II 1.6 MPI
Skoda Fabia II 1.6 MPI
Ford Focus MK2

Auta powyżej 2007roku
Proszę o poradę, który z nich byłby godny uwagi. Ewentualnie jestem otwarty na wszelkie propozycję. Budżet jaki przewiduję to ok 15 tysięcy zł +/- 1500.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam!
label1234
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Cze 2021, 15:48

Z tych samochodów które podałeś to chyba Octavia będzie najlepszym wyborem względem pojemności. Silnik też jest dobry do LPG.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4466
Zdjęcia: 12

30 Cze 2021, 15:57

Trzeba tylko brać pod uwagę, że przy tak niskiej mocy i takim gabarycie rekordów niskiego spalania nie będzie.

Chyba pomyślałbym o i30 ale z w miare prostym dieslem 1.6
franccc
Aktywny
 
Posty: 473
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Cze 2021, 16:08

A jaki to jest gabaryt? To auto waży 1280 kg, a taka Astra J z 1,4 turbo ~ 1500 to może sie okazać że Octavia pojedzie podobnie co Astra z turbiną.
Octavia to zwykła klasa kompaktowa
Jeden tylko problem że jak wybrzydzamy rocznikiem to trzeba mieć bardziej elastyczny budżet bo może być różnie :yes:
15k na Octavię II nawet 1,6 świeższą niż z początku produkcji to nie jest zawrotna kwota moim zdaniem.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 919
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2021, 16:14

Dziękuję za szybkie odpowiedzi. A tak pomijając roczniki? Może macie jakieś inne ciekawe propozycje w tej kwocie? Głównie chodzi mi o to, żeby auto było w miarę niezawodne i niedrogie w eksploatacji. Obecnie jeżdżę polo III 2001r 1.6 więc nie mam zbyt wygórowanych wymagań :)
label1234
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Cze 2021, 16:20

demirbiras napisał(a):A jaki to jest gabaryt? To auto waży 1280 kg, a taka Astra J z 1,4 turbo ~ 1500 to może sie okazać że Octavia pojedzie podobnie co Astra z turbiną.


A takie trudne słowo - "aerodynamika" znasz? Żadne z aut podobnej wielkości z wolnossącym 1.6 nie spali mało

Jeśli ma być jak najtaniej w eksploatacji to kierowałbym się ku i30/ceed/astra. Jeśli może być trochę drożej ale lepsze wykonanie, lepsze prowadzenie i imo o wiele lepszy wygląd to zerknąłbym na volvo v50 (technicznie to samo co focus 2, którego wymieniłeś)
franccc
Aktywny
 
Posty: 473
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawdzić / obliczyć ET felgi? - instrukcja
    Na rynku mamy bardzo dużo dostępnych felg zarówno aluminiowych jak i stalowych. Każda z nich powinna posiadać wytłoczone parametry montażowe w szczególności szerokość, średnicę i parametr osadzenia felgi ET. ...
    Ładowarki Webasto Live kompatybilne z Systemami Zarządzania Energią
    Dostawca systemów i rozwiązań dla motoryzacji zaprezentował na wystawie E-world koncepcję zarządzania dostaw energii do inteligentnych ładowarek samochodów elektrycznych. Inteligentną stację ładowania Webasto ...

  • 30 Cze 2021, 23:20

    demirbiras napisał(a):A jaki to jest gabaryt? To auto waży 1280 kg, a taka Astra J z 1,4 turbo ~ 1500 to może sie okazać że Octavia pojedzie podobnie co Astra z turbiną.
    twoja stronniczość jest naprawdę chorobliwa - 1.4 TSI jest świetne, a i 1.6 MPI da sobie radę tam, gdzie konkurencja pakuje turbo, a i tak jest gorsza...

    label1234 napisał(a):Hyundai I30 1.6 z silnikiem CVVT 126KM
    Skoda Octavia II 1.6 MPI
    Skoda Fabia II 1.6 MPI
    Ford Focus MK2
    Fabia trochę "nie pasuje" do reszty, bo to małe auto, segment niżej niż reszta. Do listy można dopisać Opla Astrę H, rezygnując z wymogu rocznika można spojrzeć na Corollę e12 (produkowana bodaj do 2008r)
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13824
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    01 Lip 2021, 00:38

    mike napisał(a):twoja stronniczość jest naprawdę chorobliwa - 1.4 TSI jest świetne, a i 1.6 MPI da sobie radę tam, gdzie konkurencja pakuje turbo, a i tak jest gorsza...

    No cóż dla Ciebie stronniczość dla mnie podstawowa wiedza, jeśli dla Ciebie kompakt ważący niewiele mniej niż audi A6 Avant z silniczkiem pt 1,4T/120 koni jest super dynamiczny to gratuluje
    Octavia waży o ponad 200 kg mniej a 1,4 turbo które generuje 120 koni nie jest jakieś super wydajne.
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 919
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Lip 2021, 09:40

    I właśnie się dowiadujemy, że pomiędzy 148nm przy 3800rpm a 200nm od 1850 nie ma większej różnicy :mrgreen: co w tym dziwnego, że auto o 12 cm dłuższe i zwykle lepiej wyposażone jest też cięższe?
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 473
    Przebieg/rok: >50tys. km

    01 Lip 2021, 10:14

    No tak tylko niuton się liczy to ciekawe czemu HDI czy TDI czy inne CDTI przy 90 koniach ale za to przy ponad 200 Nm z dołu to jakoś nie rakiety :yes:
    Weź takiego Puga 307 90tkę HDI a ja wezmę 1,6/110, ciekawe czy tak sprawnie odjedziesz mi na trasie takim dieselkiem ale przecież tyle niuta jest...
    No i faktycznie wyposażony kompakt musi ważyć, szkoda że u konkurencji te auta są dużo lżejsze :roll:

    P.S. pomijam fakt, że te 200 Nm masz od 1850 obrotów do...? 4k z hakiem no świetnie jak typowy diesel :)
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 919
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Lip 2021, 10:39

    Chłopie, ty masz jakies problemy ze sobą? Wyścigami w starych gruzach się podniecasz? Jak już przytaczasz jakieś cyferki to warto potrafić je zinterpretować
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 473
    Przebieg/rok: >50tys. km

    01 Lip 2021, 11:00

    No ale to Ty przytaczasz cyferki i podajesz 200 Nm że z dołu cudo przy 1,5 tonowym aucie, a nie zdajesz sobie sprawy że przy 5k obrotów to pewnie juz nawet 150 tych niutów nie masz, poza tym w wolnossaku można zredukowac bieg tak apropo :yes:
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 919
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Lip 2021, 11:33

    demirbiras napisał(a):tak apropo


    Tak apropo to przestań pisać głupoty.

    Mam takie pytanie Rokiko dostał ostrzeżenie za pisanie głupot a tu mamy poziom podstawówki ośmieszający to forum więc są lepsi i gorsi ?

    Zadałem to pytanie z pominięciem co jest szybsze astra vs octavia bo za chwilę rozpocznie się już nie szkoła podstawowa ale zejdziemy do przedszkola.

    label1234 napisał(a):Skoda Octavia II 1.6 MPI


    Autorze tematu chcesz taniość to jest najlepszy wybór. Będzie max wolno, silnik jest badziewny i jego moc nie ma nic wspólnego z mocą innych silników 1,6 ale jest prosty i trwały. Po założeniu lpg jest powolna taniość.

    Reszta Twoich typów też jest ok będzie szybciej ale może być drożej.

    Silniki turbo podarował bym sobie bo nie będzie taniości.

    Co do taniości vs nietaniości aut wymienionych przez Ciebie:
    Hyundai I30 1.6 z silnikiem CVVT 126KM Skoda Octavia II 1.6 MPI Skoda Fabia II 1.6 MPI Ford Focus MK2
    to nie mówimy tu worku $$$ ale raczej o niedużych kwotach.

    Tak więc jak trafi się w idealnym stanie Kia bierz Kia jak trafi się Skoda bierz Skodę to tyle w temacie :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8046
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    01 Lip 2021, 11:46

    demirbiras napisał(a): a nie zdajesz sobie sprawy że przy 5k obrotów to pewnie juz nawet 150 tych niutów nie masz,


    A dlaczego mam sobie z tego nie zdawać sprawy? Doskonale wiem, że nm będzie spadał i mam to totalnie gdzieś. Tak samo jak i 90% kierowców. Ludzie zmieniają biegi w benzyniakach poniżej 3,5k a w dieslach jeszcze niżej. Właśnie dlatego dla ogólnych odczuć podczas jazdy najważniejsze jest to jak auto jedzie z dołu a nie w górnym zakresie obrotów. Jeśli kogoś obchodzi jak auto jedzie powyżej 5k albo kiedy ma odcięcie to nie szuka octavii, astry, focus czy ceed'a
    franccc
    Aktywny
     
    Posty: 473
    Przebieg/rok: >50tys. km

    01 Lip 2021, 15:08

    szybki napisał(a):Autorze tematu chcesz taniość to jest najlepszy wybór. Będzie max wolno, silnik jest badziewny i jego moc nie ma nic wspólnego z mocą innych silników 1,6

    A możesz napiać jaśniej? chcesz powiedzieć że Megane czy Focus mające 6 koni więcej to będą hot-chatche? Rozumiem że to jakiś zart?
    Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ale 10 koni nawet nie poczujesz :yes:

    Ja kończę tę głupią dyskusję powiem tylko tyle że na tym forum jest coraz gorzej serio! :roll:
    demirbiras
    Zaawansowany
     
    Posty: 919
    Prawo jazdy: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna