Instalacje LPG tak jak silniki, które zasilają, stają się coraz bardziej skomplikowane. Przedstawiamy zasady działania układów od I do V generacji. Porównujemy je i radzimy, w jakich samochodach je zastosować, by przeróbka na gaz była opłacalna.
LPG już od kilkunastu lat jest w Polsce popularną i znacznie tańszą alternatywą dla benzyny. Silniki z biegiem lat stawały się coraz bardziej zaawansowane: od zasilania gaźnikowego, przez wtrysk jednopunktowy, wielopunktowy, aż po, najbardziej nowoczesny, wtrysk bezpośredni. Nic dziwnego, że ewoluowały też instalacje gazowe. Przyjrzyjmy się, jak to wyglądało na przestrzeni lat.
Mamy już instalacje gazowe VI generacji i są one przeznaczone do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W tej instalacji stosuje się wtryskiwacze gazu, które trzeba zamontować dokładnie tak samo, jak wtryskiwacze benzyny – wewnątrz cylindrów. Chodzi o to żeby wtrysk gazu następował do komory spalania dokładnie tak samo jak to jest w przypadku benzyny ze wspomnianym bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Zamarznięty płyn do spryskiwaczy - jak sobie z nim poradzić? Tak patrząc za okno mamy lekko minusowe temperatury w ciągu dnia i tak sobie pomyślałem, że noce będą chłodniejsze, a to może sprzyjać zamarznięciu płynu do spryskiwaczy o ile ktoś nie wymienił go już na ten właściwy dla ...
Więcej o 160 kilometrów dróg w systemie viaTOLL Przybywa nam dróg w ogólnopolskiej sieci dróg płatnych viaTOLL. Aktualnie viaTOLL powiększy się o kolejne 160 kilometrów. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów od 30 marca br. do mapy ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.