Potrzebuje porady czy zmieniać samochód

31 Sty 2021, 14:11

A mnie zawsze bawi jak Szybki wychwala Lexusy pod niebiosa, a na BMW nie zostawia suchej nitki.

Konstrukcja konstrukcją, ale duże znaczenie ma jak auto było eksploatowane wcześniej. A że BMW ma grupę odbiorców jaką ma to potem tak to wygląda, że same zajazdy. Znajomy kupił e91 z 2.0d z przebiegiem 150kkm (mieszka w Niemczech), teraz ma ponad 250 i jedyne co zrobił z "napraw" to koło pasowe. Z eksploatacji olej, filtry, tarcze i klocki i to tyle.

Miałem swego czasu IS'a 200, bo chciałem coś z tył napędem i R6 po tym, jak jechałem z kolegą co miał e46 w cabrio i 2.2 170KM (kultura pracy, dźwięk). I chyba źle zrobiłem, bo kupiłem zajazd is200 w który wpakowałem przez półtora roku łącznie tyle hajsu, że mógłbym za to kupić drugiego w lepszym stanie :?
Skrzynia manualna w tym samochodzie woła o pomstę do nieba (temat na forum Lexusa dotyczący kiblowatej skrzyni ma 14 stron). Argument często przytaczany przez fanboyow, że ta przekładnia spokojnie wytrzymuje niuta z V8 po swapie jest inwalidą, skoro hałasuje, haczy i wibruje na poszczególnych biegach. I to nie jest kwestia mojego byłego egzemplarza, bo jeździłem 4 sztukami i w każdej to samo prócz wibracji na 4 i 6 biegu.
Pomijam już to, że mechanicy nie chcą podejmować się np. regulacji zaworów, bo są szklanki, ale może to wynika z tego, że mam samych wymieniaczy amatorów w swojej okolicy? A nie wspominam już o tym, że do przednich zacisków najlepiej zaglądać co wymianę oleju...

Piotrek, najlepiej jak byś obejrzal kilka sztuk to Ci da jakieś rozeznanie. Ale chyba będzie ciężko o zadbany egzemplarz e39, najmłodsze auta będą już pełnoletnie.
Dla przykładu ja szukałem kompakta z dieslem (oglądałem Focusa mk2 lift, Volvo s40 II i 308) i była padaczka. Ostatecznie kupiłem S60 z benzyna + lpg, bo było w lepszym stanie niż młodsze kompakty, a mimo to już włożyłem jakieś 7-8 tysi (nie liczę olejów, filtrów i rozrządu.
Niestety kupując pełnoletnią "klasę wyższą" łatwo iść w koszty, a już szczególnie jak irytują Cię jakieś pierdoły na które 3/4 kierowców nie zwróciło by uwagi i nie ruszało tematu.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 120
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

31 Sty 2021, 18:32

rbkt666 napisał(a):już szczególnie jak irytują Cię jakieś pierdoły na które 3/4 kierowców nie zwróciło by uwagi i nie ruszało tematu.
jak np świecącą poduszka w e39, typowa usterka tego modelu a winna jest mata w siedzeniu, trzeba pojechać do elektronika i zrobi porządek raz na zawsze a Janusze przyjeżdżają kupić auto i mówią że napewno był bity bo poducha świeci.
Tak jak widzisz jak trzeba dać konkretne argumenty pogrążające e39 to temat ucichł bo ich zwyczajnie brak.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12488
Zdjęcia: 80
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

31 Sty 2021, 19:40

Kao napisał(a):Tak jak widzisz jak trzeba dać konkretne argumenty pogrążające e39 to temat ucichł bo ich zwyczajnie brak.


Ostatnie 3sztuki przyjechały z problemami ogrzewania/ukł.chłodzenia no na google też pewnie te powtarzające się rekordy o pompkach wody, zjebanych termostatach/wisko (opisywane w biuletynach)/czujnikach temperatury... strzelające zbiorniczki wyrównawcze nikomu nie są znane :?: :D . Biuletyny serwisowe na walące się jeże pewnie tez nie słyszałeś bo wystarczy wpisać "jeż bmw" osobiście kupowałem ich kilka sztuk. Nie polecam zamienników bo na długo nie starczyły. Ostatnio wymienialiśmy diwajs od asc no ale też nigdzie o nim nie jest napisane :D
Oczywiście o opadających szybkach e39/e46 i pozostałych kiblach też nikt nic nie słyszał. Separatorki oleju trzeba wymieniać z odmą (biuletyn serwisowy) no ale to też norma, praktycznie wszystkie silniki zwalone vanosy i tez biuletyny serwisowe co tam mechanik to zrobi za darmo.
Temat przedniego zawieszenia to już są całe epopeje jakiej firmy i co zrobić żeby nie stukało...

Nie piszę już o reszcie i droższych wersjach i biuletynkach no bo skupiamy się na najtańszych opcjach.

rbkt666 napisał(a):A mnie zawsze bawi jak Szybki wychwala Lexusy pod niebiosa, a na BMW nie zostawia suchej nitki.


To ile razy w tym temacie proponowałem lexa?

rbkt666 napisał(a):Znajomy kupił e91 z 2.0d z przebiegiem 150kkm (mieszka w Niemczech), teraz ma ponad 250 i jedyne co zrobił z "napraw" to koło pasowe. Z eksploatacji olej, filtry, tarcze i klocki i to tyle.

Masz rację to jest wyznacznik taniości/fajności e91 do za które sami fani bmw przepraszają :ok:
rbkt666 napisał(a): kupiłem zajazd is200 w który wpakowałem przez półtora roku łącznie tyle hajsu, że mógłbym za to kupić drugiego w lepszym stanie

No widzisz bo nie kupuje się "zjazdu" na styk tylko lepiej dołożyć i kupić coś w dobrym stanie a w tym temacie budżet delikatnie mówiąc jest śmieszny jak na wybór.

rbkt666 napisał(a):Skrzynia manualna w tym samochodzie woła o pomstę do nieba (temat na forum Lexusa dotyczący kiblowatej skrzyni ma 14 stron). Argument często przytaczany przez fanboyow, że ta przekładnia spokojnie wytrzymuje niuta z V8 po swapie jest inwalidą, skoro hałasuje, haczy i wibruje na poszczególnych biegach. I to nie jest kwestia mojego byłego egzemplarza, bo jeździłem 4 sztukami i w każdej to samo prócz wibracji na 4 i 6 biegu.

Zacznijmy od tego że nigdy nie polecałem is200 w manualu tylko ewentualnie zamulający automat.
Jeździłem kilkoma is200 w manualu, miałem is200 kompresora w manualu sporo jeździłem is200 V8 w manualu. Jedne były głośne inne nie. Ich właściciel walczyli na różny sposób z tym...
Chciałem Ci też przypomnieć że skrzynie biegów kosztowały po 250-400zł.
rbkt666 napisał(a):Pomijam już to, że mechanicy nie chcą podejmować się np. regulacji zaworów, bo są szklanki, ale może to wynika z tego, że mam samych wymieniaczy amatorów w swojej okolicy? A nie wspominam już o tym, że do przednich zacisków najlepiej zaglądać co wymianę oleju...

Chłopie co Ty pierniczysz za głupoty. Zacznijmy od tego że silnikowi 1g można zarzucić że dużo pali i wolno jedzie ale jest prosty jak cep a do tego trwały. Regulację zaworów na samej benie nie wiem co ile się robi ale załóżmy że co 150k.km a na lpg co 70-100k.km. i jest to zwykła czynność z którą poradzi sobie każdy normalny mechanik. Nie pierniczą się w nim vanosy zwane vvti nie ma problemu z rocznikami wypustów i i z innymi bzdetami Nie wiem jak teraz ale jeszcze nie dawno kupowałem te silniki po 400zł.
Co do hebli to masz rację jak się nie zrobi ich dobrze to będa się zapiekać. Robię to w każdym lexusie bo koszt z robotą wychodzi śmieszną kasę.

Jeżeli chodzi o sam temat to za 10k nie polecę ani lexa ani bmw. Oba będą kiblami chociaż prędzej uwierzę w kibla z małą ilością "darów" od producenta niż w kibla w którym najpierw trzeba poprawiać a potem naprawiać :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7474
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sty 2021, 20:28

szybki napisał(a):Ostatnie 3sztuki przyjechały z problemami ogrzewania/ukł.chłodzenia no na google też pewnie te powtarzające się rekordy o pompkach wody, zjebanych termostatach/wisko (opisywane w biuletynach)/czujnikach temperatury... strzelające zbiorniczki wyrównawcze nikomu nie są znane
to zobacz w tych internetach ile tematów dotyczy e39, a nawet jakbys znalazł że 2-3 tematy to straszne, pękł zbiorniczek po 20 latach, zauważ że pękające zbiorniczki najczęściej dotyczną serii 3 i głównie e46 à od czego ? Od pałowania głównie a to tylko 20 letni plastik już pomijam ze jego wymiana trwa 15 minut à zamiennik kosztuje 100 zł. Termostat? A to technologia z NASA? Termostat pada jak w każdym innym aucie, w autach grupy vw norma jest stercząca wskazówka na 1/4 i tam afery nie ma a jak jest BMW to nagle ło panie jaki złom termostat padł a jak już linka od szyby pęknie to już całkiem tylko polać benzoliną i to jak najmniejsza ilością żeby nie było szkoda i podpalić. Wymyślił usterki, zbiorniczek za 100 zł i podnośnik szyby za 30 w uzywce lub 100 nowy. Zostało tylko nerkę sprzedać na koszta. A zawiasu to się nie czepiaj bo akurat e39 ma je bardzo twarde nie jest wyjątkiem auto ok 20 letnie z przebiegami ok 300k jeszcze na oryginalnym zawiasie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12488
Zdjęcia: 80
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

31 Sty 2021, 21:37

Dobra nie ma co gadać jest gitara :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7474
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Sty 2021, 22:10

szybki napisał(a):Dobra nie ma co gadać jest gitara


Właśnie! Nie ma co gadać, trzeba działać. Ja już od ponad godziny wertuję ogłoszenia a jutro oglądam trzy perełki z roczników 97-99. 300-400kkm na liczniku więc powinny być w stanie salonowym, mechanik zapomni jak wyglądam
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6296
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Drogi bardziej bezpieczne dzięki innowacjom w motoryzacji
    Przez ostatnich 35 lat liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych zmniejszyła się o 80%. Stało się to m.in. dzięki regulacjom prawnym oraz upowszechnieniu takich innowacji jak udoskonalone pasy bezpieczeństwa czy ...
    Škoda Kodiaq SPORTLINE i Škoda Kodiaq Scout
    Modele KODIAQ SPORTLINE i KODIAQ SCOUT stawiają kolejny krok w ofensywie czeskiej marki w segmencie SUV. ŠKODA KODIAQ SPORTLINE Elegancki i dynamiczny SUV, który szczególnie przypadnie do gustu entuzjastom ...

  • 01 Lut 2021, 10:22

    PiotrekEs napisał(a):Dużo też naczytałem się, że E39 jest ostatnim prawdziwym BMW
    "ostatnie prawdziwe" to takie, które można kupić do 20k :ok: (to nie moje słowa)
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13703
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    02 Lut 2021, 08:32

    mike napisał(a):ostatnie prawdziwe" to takie, które można kupić do 20k (to nie moje słowa)


    Jak sobie dobrze podliczysz takiego kibla r4 to usunięcie zagwostek + normalny serwis da podobną kwotę.

    Dlatego jak się kupuje bmw to konkretną wersje czyli spore r6 w manualu. Będą koszty ale będzie jazda a do tego auta premium w manualu należą raczej do rzadkości więc zmniejszamy ryzyko wtopy przy odsprzedaży.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7474
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Lut 2021, 08:36

    A co powiecie na temat Peugeota 607 po FL 3.0 V6 :mrgreen: ?
    PiotrekEs
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Prawo jazdy: 15 03 1988
    Auto: Mazda 3 BK
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    03 Lut 2021, 08:41

    Auto bardzo fajne i niedoceniane jednak na mega tanią eksploatację nie ma co liczyć
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6296
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    03 Lut 2021, 08:47

    Invi napisał(a):Auto bardzo fajne i niedoceniane jednak na mega tanią eksploatację nie ma co liczyć


    Takie właśnie pojawiają się informacje w sieci pytanie czy sypie się coś co 3k km czy jak się zrobi to pojeździ. Jakieś wady konstrukcyjne ? Skrzynia tylko manual których jest jak kot napłakał...
    PiotrekEs
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Prawo jazdy: 15 03 1988
    Auto: Mazda 3 BK
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004

    03 Lut 2021, 09:44

    Mechaniczne bez ekscesów, normalne auto. Jeśli będą jakieś problemy to raczej z elektroniką. Ale nikt nie przewidzi co i kiedy będzie się psuło w 20 letnim aucie. Chyba, że to bmw, wtedy można śmiało pisać, że nic się nie psuje.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6296
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Ostrzeżenia: 1

    03 Lut 2021, 10:31

    607 normalny? No ta, jakie to forum jest skażone to masakra. Później opiszę wszystko co wiem na temat 607, będziesz miał co czytać.
    Dobre to jest proste e39 jest bee bo jest to bmw à 607 który jest typowym francuzem jest już git :shock:.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12488
    Zdjęcia: 80
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    03 Lut 2021, 10:54

    Kao napisał(a):Dobre to jest proste e39 jest bee bo jest to bmw à 607 który jest typowym francuzem jest już git

    Kao jest jedno przysłowie które połączy te auta " jak się nie ma miedzi to na d.upi...e się siedzi".

    Piotrze nie fisiuj :D nie masz kasy na pewnego rodzaju moto opcje. Kup coś na co Cię stać dozbieraj kaski i kupisz sobie coś innego.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7474
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Lut 2021, 11:23

    szybki napisał(a):Piotrze nie fisiuj nie masz kasy na pewnego rodzaju moto opcje. Kup coś na co Cię stać dozbieraj kaski i kupisz sobie coś innego.


    :D przeszło mi już z 607 jak poczytałem więcej.
    To co i za ile byś polecił Szybki, tak konkretnie ? Oczywiście coś poniżej 100k :lol:
    PiotrekEs
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Prawo jazdy: 15 03 1988
    Auto: Mazda 3 BK
    Silnik: 2.0
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2004