Powrót z Zakopanego na "Kujawy"-którędy

10 Kwi 2019, 11:44

Jest kilka (albo jeszcze więcej) możliwości, aby dostać się z Zakopanego na "jedynkę". Chciałbym zapytać która najlepsza
Pierwsza to w Rabce skręcić na Wadowice (DK28), a dalej pojechać przez Zator do Oświęcimia i dalej DK44 aż do S1.
Druga to jechać na Kraków aż do A4. Wiem, że ten odcinek jest płatny, nie ma to dla mnie znaczenia, bardziej mnie interesuje czy mocno się korkuje przy bramkach.
Trzecia to jechać przez DK79 przez Trzebinie i Jaworzno, a czwarta to DK94 przez Olkusz.
Nie wątpię, że jest ich więcej, niemniej jednak nie są to moje tereny i więcej po prostu nie znam.

Dodam, że będę wyjeżdżał z Zakopanego z samego rana w niedzielę (ok. 5-6 rano) po "długim weekendzie". Która droga jest w miarę spokojna lub najbardziej spokojna? Czy próżno takowej szukać?

Z góry dziękuję za porady :)
Tomasz91
Nowicjusz
 
Posty: 10

10 Kwi 2019, 12:52

Może warto wrócić tą sama drogą którą będziesz jechał w tamtą stronę kilka dni wcześniej trasa-krakow-zakopane-kiedy-maly-ruch-vt114718.htm
Będziesz jechał tez rano z tym że w Krakowie będziesz około 8 rano. ja myślę że ta droga którą polecił @MotoAlbercik jest dobra.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

11 Kwi 2019, 08:16

Tomasz91 napisał(a):Pierwsza to w Rabce skręcić na Wadowice (DK28), a dalej pojechać przez Zator do Oświęcimia i dalej DK44 aż do S1.

To nie jest dobra droga - korkuje się w Wadowicach na obwodnicy, potem korek w Zatorze, potem w Oświęcimiu, potem w Bieruniu Nowym, a na koniec remont DK44 w Tychach Urbanowicach.
Tomasz91 napisał(a):Druga to jechać na Kraków aż do A4. Wiem, że ten odcinek jest płatny, nie ma to dla mnie znaczenia, bardziej mnie interesuje czy mocno się korkuje przy bramkach.

Droga dobra, normalnie przy bramkach na Balicach i Brzęczkowicach się nie korkuje, ruch leci raczej płynnie. Z tym, że niedziela to będzie dzień powrotów po wekeendzie, więc tutaj może być różnie. Z drugiej strony na bramkach w Balicach będziesz około 8 rano, więc może być jeszcze ok.
Tomasz91 napisał(a):Trzecia to jechać przez DK79 przez Trzebinie i Jaworzno, a czwarta to DK94 przez Olkusz.

Trzebinia, Jaworzno, Olkusz i okolice też nie polecam - pojedziesz poprostu przez miasta, w których jest dość duży ruch lokalny. W Samym Jaworznie, niby połowa drogi to dwupasmowa obwodnica, ale niestety nie jest ona taka fajna jakby się wydawało....
Najlepszą dla ciebie drogą to ta sama droga, którą przyjechałeś, czyli z tego wcześniejszego tematu. A jeżeli koniecznie chcesz się dostać do jedynki, to najlepsza będzie ta twoja druga opcja, czyli najpierw DK7, potem A4. Trzeba wziąść pod uwagę dzień powrotów, ale i też wczesną godzinę. Więc albo A4 albo cały czas DK7.
Jest jeszcze jedna opcja, gdybyś chciał na tą jedynkę koniecznie - ja tak zazwyczaj jeżdżę do i z Zakopanego - w Zakopanem pojechać na Kościelisko i Chochołów, potem Sucha Góra Orawska i dalej S20 do Trzciana, potem 59 na Twardoszyn, potem 520 wzdłóż Jeziora Orawskiego ( bardzo fajnie jeziorko ) do Jasienicy Orawskiej, potem 78 na Namiestów, Rabcza do Korbielowa i potem 955 na Żywiec i obwodnicą na S1.
Droga fajna, nie monotonna, fajne widoczki, można się zatrzymać przy Jeziorze Orawskim, z wyspą i hotelem na środku jeziora, do którego można dostać się tylko i wyłącznie motorówką. Ze swojej strony polecam.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Kwi 2019, 20:34

MotoAlbercik napisał(a):jeżeli koniecznie chcesz się dostać do jedynki
Jedynka a zarazem na kujawy DK1 może być upierdliwa . Za Częstochową budowa węzła z A1. Dalej ruszyła budowa A1 do Piotrkowa . Ruch jedną nitką . Jak tam teraz to wygląda nie wiem , nie byłem . Warto się tym zainteresować.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe III generacji
    Najmniej popularny typ instalacji LPG, będący niejako pośrednim pomiędzy II a IV generacją. Trudno obecnie spotkać nowe takie zestawy, gdyż rynek zdominowały systemy sekwencyjne. W instalacji gazowej III generacji wyeliminowano ...