Prawidłowa regulacja silnika krokowego przy polonez atu plus

19 Lut 2009, 15:39

Koledzy mam problem z prawidłową regulacją silniczka krokowego przy polonezie atu plus(wtrysk bosh)1,6 gli. Jak by ktoś mógł to niech mi poda jak to sie prawidłowo robi
witek089
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 31
Miejscowość: PODKARPACIE
  • 19 Lut 2009, 19:29

    Silniczek krokowy jest regulowany i ustawiany dopiero po podłączeniu samochodu pod komputer.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    19 Lut 2009, 20:59

    Tego silniczka się niczym nie reguluje.Jest on sterowany przez ECM.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Lut 2009, 08:36

    Jak to niczym się nie reguluje , a ta śrubka na imbus na cięgnie od gazu dopierająca do tłoczka silniczka to pocoś jest . Pytam się bo mam do wyregulowania poldka wymieniłem w nim silniczek i wydaje mi się że jest rozregulowany ponieważ gdy shodzi z przygazówki to obroty spadają do 700 i po chwili podnoszą do 1000 a jak zimny to właśnie po tym zejściu telepie nim i gaśnie- mówimy oczywiście o poldku z wtryskiem "BOSH"
    witek089
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 31
    Miejscowość: PODKARPACIE

    20 Lut 2009, 08:56

    Powoli - coś mi się tu nie zgadza - w Plusie z wtryskiem Boscha nie ma silniczka krokowego...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Lut 2009, 16:20

    Kolego z przodu jest tzw "czujnik położenia przepustnicy " a przepustnicą steruje silniczek krokowy - musisz się widzę podszkolić
    witek089
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 31
    Miejscowość: PODKARPACIE
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Na obcej drodze w okresie Wakacyjnym
      Okres wakacji to czas wielkich wyjazdów. Często przygotowania do nich trwają cały rok, a czasami decyzja o kierunku wyprawy podejmowana jest spontanicznie i w ostatniej chwili. Przed każdą podróżą musimy jednak ...
      Cadillac Eldorado Convertible
      Eldorado w niczym nie przypomina typowych, sportowych kabrioletów rodem z Europy. Trudno nazwać go smukłym, a na dodatek jest ogromny – w zależności od generacji jego długość przekraczała nawet 5,7 m! Równie ...

    20 Lut 2009, 18:10

    To ty musisz się podszkolić.
    Czujnik położenia przepustnicy podaje sygnał do komp. w jakiej jest pozycji przepustnica i zwiększa dawkę paliwa na wtrysku. A silniczek krokowy steruje wolnymi obrotami i jego się nie reguluje.
    A śróbka na imbus (o której piszesz)po wkręceniu odchyla przepustnice i silnik zwiększa obroty(dostaje więcej paliwa).
    I powiem ci tylko tyle,że po takim wkręceniu śróbki zwiększysz sobie obroty a on i tak będzie chodził nierówno(masz obroty min. 700 a max.1000 po tej regulacji będziesz miał np. min. 800 a max. 1100) tyle to tylko zmieni.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    20 Lut 2009, 18:47

    Jeszcze raz piszę - w Polonezie Plusie z jednopunktem Boscha nie ma silniczka krokowego,sterującego wolnymi obrotami.Od wolnych obrotów jest regulator położenia przepustnicy.Wolne obroty są ustawione fabrycznie i się ich nie zmienia.A jak są problemy z wolnymi obrotami,to jest to wina któregoś z czujników.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Lut 2009, 18:51

    Nie widziałem jeszcze poloneza na wtrysku Bosch.Czy to jest monowtrysk czy wtrysk wielopunktowy?Najczęściej w tamtych latach Bosch montował monowtrysk jak na rysunku
    prawidłowa regulacja silnika krokowego przy polonez atu plus

    Jest tu nastawnik przepustnicy ktory się reguluje.Tak samo jak są silniczki krokowe a ktoś przestawił ustawienie przepustnicy to żeby ustawić przepustnicę potrzebny jest diagnoskop ktory pokaze na ktorym "kroku" jest w danej chwili silniczek krokowy.Na wolnych obrotach silniczek powinien być najczęściej na 50 kroku.Wszystkie podciśnienia wtedy należy zaślepić.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    20 Lut 2009, 19:12

    Tak - były Polonezy na jednopunkcie Boscha i nie było tam silniczków krokowych,tylko regulator ustawienia przepustnicy,o którym piszesz - tak jak to jest na rysunku ,który przedstawiłeś.Dokładna nazwa tego urządzenia wtryskowego to Bosch Mono Motronic MA 1,7.Były to Polonezy Atu Plus.We wcześniejszych Polonezach Atu(ale nie Plusach),też był jednopunkt,ale Abimexa Multec TBI 700 i w nim był krokowiec.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Lut 2009, 17:23

    Najmocniej cię przepraszam mój błąd bo zamiast "silnik krokowy " to on nazywa się "regulator biegu jałowego " czy to praktycznie nie to samo ?
    witek089
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 31
    Miejscowość: PODKARPACIE