Polonez Atu Plus, problem z zapłonem.

27 Lut 2008, 16:29

Witam, mam Poltka Atu Plus z 97r.Problem polega na tym że, po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik kręci ale nie mogę uruchomić silnika. Wymieniłem świece na nowe i nic to nie dało.
Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję.
Marek81
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 28 Lut 2008, 08:41

    Paliwo dochodzi,iskra jest?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Lut 2008, 17:18

    Nie wiem nawet jak się sprawdza czy jest iskra i czy paliwo dochodzi,pewnie dlatego zarejestrowałem się na forum, żeby ktos mi powiedział od czego mam zączać.Pompka chyba działa bo słyszę ją przy przekręceniu kluczyka w stacyjce.Dzięki za zinteresowanie Motoalbercik. Nie chcę od razu jechac do mechanika bo może to być pierdołka ,którą sam jestem wstanie naprawić.Proszę napiszcie jakie są podstawowe przyczyny takich usterek.Z góry dzięki.
    Marek81
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    01 Mar 2008, 00:22

    W maluchu sprawdzałem czy jest iskra wykręcając świecę później zakładałem znowu na nią "fajkę" i kręcąc rozrusznikiem przykładałem ją do bloku silnika... Widać było wtedy czy przeskakuje... MotoAlbercik w "Poldku" też się tak sprawdza iskrę??

    Pozdrawiam...
    Hunter
    Początkujący
     
    Posty: 57
    Miejscowość: Będzin

    01 Mar 2008, 10:11

    Jeżeli nie znasz się na tych autkach,to naprawdę proponuję jechać do elektryka.Polonezy to proste samochody,ale maja bardzo czułą elektronikę.Żeby sprawdzić,czy działa pompka,należy zmostkować przekaźnik.Jak sprawdzić iskrę,kolega powyżej już opisał.Aczkolwiek jest to ciutek ryzykowne - może ulec uszkodzeniu cewka zapłonowa.Najlepiej jest sprawdzić specjalnym przyżądem,który zakłada się na przewód WN.Warto tez zainteresować się,czy immo,jezeli jest,wyłącza się.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Mar 2008, 12:47

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi, okazało się ,że były kable od świeć zardzewiałe. Teraz mam kolejny kłopot z Poldkiem, na zimnym silniku po automatycznym przełączeniu na gaz i wrzuceniu biegu 1 auto jedzie ale szarpie i strzela coś w silniku, jakby jakieś eksplozje wew. Dzieje się tak od niedawna, owszem gasł zawsze jak był zimny to normalne, ale nigdy tak nie strzelał. Dźwięk jest jak wybuch małej petardy :) Co to może być?
    Marek81
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Poznań Motor Show 2019
      Prestiżowe i zarazem jedne z największych w Europie. Obecne w portfolio Międzynarodowych Targów Poznańskich od 1992 roku, zwane przez znawców świata motoryzacyjnego Małą Genewą, czyli targi Poznań Motor Show ...

    03 Mar 2008, 18:26

    Problem rozwiązany, zarówno z zapłonem jak i ze strzelaniem w silniku.Okazało się, że przewody zapłonowe były zardzewiałe,więc je wyczyściłem,silnik zaczął palić, pierwszy problem rozwiązany.Drugi problem polegał na strzelaniu i nierównej pracy silnika.Rozwiązałem go kupując nowe przewody zapłonowe, najciekawsze było to że stare były nieoryginalne,koniec przewodu ,który wchodzi do cewki zapłonowej miał większą średnicę.Teraz silnik pracuje jak powinien.Dzięki za wszystkie podpowiedzi ,pozdrawiam.
    Marek81
    Nowicjusz
     
    Posty: 4