Prędkość na drodze krajowej

04 Kwi 2011, 16:01

Witam!

W związku z tym, że niedawno zdałem prawko, i nie mam dużego doświadczenia za kołkiem to mam pytanie do starszych Kolegów ;)

Zakładamy taką sytuację: droga krajowa, po dwa pasy w każdą stronę, poza obszarem zabudowanym, max prędkość to 90 km/h, niezłe warunki, słoneczny dzień.
Czy jako rozważny ale jednocześnie mało doświadczony kierowca mogę jechać prawym pasem 70 km/h ? Czy jadąc w ten sposób będę przeszkadzał innym? Czy to nie za wolno?

Pozdrawiam,
Jacek
j@c3k
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Polo III 1.4 60KM

04 Kwi 2011, 17:07

Na pewno nie jeden który będzie jechał za tobą będzie nie zadowolony szczególnie jak lewy będzie zajęty ale nikt nie może zabronić Ci takiej jazdy.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

04 Kwi 2011, 17:12

j@c3k napisał(a): po dwa pasy w każdą stronę, poza obszarem zabudowanym, max prędkość to 90 km/h

... jeśli oddzielone pasem zieleni to dopuszczalna prędkość jest 100 km/h ... niedoczytane ???
j@c3k napisał(a):Czy (..) mogę jechać prawym pasem 70 km/h ?

... jasne !!! gorzej gdyby Ci taki pomysł przyszedł na lewym pasie ... pozdro ...
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

04 Kwi 2011, 18:23

silvo44, zakładam, że nie ma pasa zieleni ;)

Czyli Policja nie może wstawić mi mandatu za taką jazdę?
A ile powinienem minimalnie jechać na dwu/trzypasmowej autostradzie (140)?

Pozdrawiam
j@c3k
Nowicjusz
Awatar użytkownika

04 Kwi 2011, 19:46

Jak uczepisz się jakiegoś TIR-a i będziesz sobie za nim jechał pomału to będzie ok.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec