Prędkość samochodu

20 Sty 2010, 22:52

magik22 napisał(a):hmm to teraz pytanie wiecie ile kosztuje nowy chip?

ps. dzieki ACSznycel


1000-1500 zł

Wiesz w ogole cos o chipach? Po co sie je montuje? I jakie są skutki uboczne?
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań

20 Sty 2010, 22:53

hmm ja się na tym nie znam, ponieważ jestem świeżym kierowcą, ale opiszę jeszcze raz dokładnie ten problem.
A wiec na jedynce osiąga dobre obrony na 6 tys około 5.5, przyspiesza też wporządku do 4 biegu jest wszystko ok, ale gdy daje 5 a 5 bieg włączam przy prędkości około od 60 km/h to na tym biegu auto mi się rozpędza do około 110-130 km i w tedy mam już gaz do spodu i nei idzie wiecej...

ps. nie wiem o chipach bo ja go nie montowałem...
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2010, 23:41

a jakie ma v-maxy na trzecim i czwartym biegu?
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

21 Sty 2010, 00:36

Powiem wam, że sam mam samochód posiadający 140KM i mój v-max to rekordowe 225 patrząc na prędkość z GPS!! więc nie jest wesoło. po opisie autora można by sądzić, że to turbina lecz wtedy obroty nie kręciły by się do 5,5 a do ok. 3 tys. Zasadnicze pytanie! czy zauważyłeś, że samochód kopci, pali więcej niż powinien lub z silnikiem dzieją się bliżej nieokreślone zjawiska??
w moich żyłach płynie benzyna, zamiast serca świszczy turbina!
moto_maniak
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Pomorze

21 Sty 2010, 23:14

A więc tak:
v-max na trzecim i czwartym biegu nie wiem bo zawsze zmieniam na czwarty bie przy 40km/h a piątke wrzucam przy góra 70 km/h
A co do drugiego pytania to silnik wygląda ok, nie pali za dużo a tyle ile poweinien, nie kopci także nic nie brzęczy, ogólnie to silnik pracuej dobrze na pierwszy rzut oka

Jutro jak będą w maire dobre warunki to przetestuje to i powiem dokładnie jak się auto zachowuje przy prędkościach na róznych biegach :)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

22 Sty 2010, 17:15

to dziwny masz styl jazdy, kręcić diesla na jedynce do 5,5tys obr a na kolejnych zamulać przecież jak wrzucasz na 4 przy 40km/h to zamulasz silnik, jakie masz wtedy obr? nawet 2tys obr nie masz, ja moim starym 1,7d bez turba na trójce trzymałem do 60-70 a czasem nawet do 100km/h a na czwórce do 80-90 a i 120 się zdarzało
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na Pieszych na wielopasmowych jezdniach
    Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia przez wielopasmowe jezdnie bez sygnalizacji świetlnej. Do potrąceń najczęściej dochodzi, gdy pieszy wchodzi na oznaczone przejście, widząc zatrzymujący się ...
    Wakacyjny wyjazd - kilka porad przed podróżą
    Wakacyjne wyjazdy za pasem. Wzmożony ruch drogowy w okresie od czerwca do sierpnia i zmienna pogoda to warunki, w których dochodzi do dużej liczby wypadków. Wpływ na to ma m.in. stan techniczny pojazdów ...

22 Sty 2010, 18:33

Ja na twoim miejscu zamiast kupować nowy chip za min. 1000zł pojechał bym na hamownie gdzie sprawdzają wydajność silnika i ustawiają jego parametry.
Po takim teście powiedzą ci dokładnie co mu dolega.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Sty 2010, 20:30

bodziokardasz 60-70 na trójce to nawel [L] się nie jeździ, a slinika nie zamulam bo to się czuje i gdy czuje że już moge włączyć ten 4 bieg to może , uwież mi że przy 40km/h na dislu można spokojnie jechać a 5.5 tys obrotow to robilem dla testów zawsze ruszam przy około 1500-2000 tys.
Dziś testowałem dokładnie te prędkości i tak: Obroty na pierwszym biegu są wporządku na drugim i trzecim też na czwartym nie testowałem do końca, ale dochodzilo do ponad 3 kiedy dałem piąty bieg i tam maksymalne obroty dochodzą góra do 3 tys. ale głównie jest to tak 2500 - 2700 tyś więcej nie pójdą
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Sty 2010, 21:23

Bez serwisu się nie obędzie. Być może sterowniki na komputerze są winne Twojej awarii. Nie dopuszczają do wysokich obrotów.
Przy niskich prędkościach i wysokim biegu sądzę, że Ci się nawet turbina nie załącza.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

23 Sty 2010, 21:59

C do turbiny to też mi się wydaje, że mi się nie załącza, no nic dzieki za rady jak to zrobie za jakieś 2 miesiące to napsize w tym temacie(o ile jeszcze będzie xD) co było nie tak i czy udało mi się to usunąc:)
magik22
Początkujący
 
Posty: 96
Miejscowość: Gdańsk
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000