Problem Vectra OPC

12 Sie 2017, 18:26

Problem Vectra OPC Witam wszystkich mam problem z Viki może ktoś mi pomoże albo podpowie co się dzieje, ok przechodzę do sedna. Tydzień temu jechałem sb Viki postanowiłem trochę przycisnąć no i w tamtym momencie odczułem ze coś jest nie tak a mianowicie gdy miałem 4 i 5 bieg to wgl zero przyśpieszenia no kompletnie nic a dodam ze to jest silnik 2.8 261km na wcześniejszych biegach czyli 1,2,3 jest ok czuć przyspieszenie a już na 4,5 piegu drastyczny spadek mocy. Moje myśli skupiły się na turbosprężarce bo przecież ona odpowiada za przyspieszenie samochodu chyba ze się mylę :) tak wiec postanowiłem ja odkręcić sam ale w trakcie odkręcania pomyślałem sb ze coś jest nie tak jak na 1,2,3 biegu ma kopa to czemu na 4,5 już nie ma i poszperałem trochę w necie wyczytałem ze możne to być zawór N75 albo zapieczone kierownice spalin czy coś takiego. Teraz wrzucę zdjęcie ponieważ to będzie kontynuacja tego problemu

1. Rurka olejowa

2. Rurka od płynu chlodniczego

3. Nwm co to wgl jest

Tak wiec jak odkręcałem turbinę to z rurki nr. 2 wyleciał cały płyn chłodniczy natomiast z rurki nr. 1 nic nie leciało. Zalałem płyn chłodniczy i odpaliłem auto i w tym momencie dosłownie samochód chodził przez 5-6 sek leciał biały dym z numeru nr3 wgl nie wiem co to jest do tego przyczepiona jest turbina. Po wyłączeniu silnika dotknąłem to ręka i strasznie było to gorące przez 5-6 tak się to zagrzało no masakra. Proszę o jakieś porady co możne być przyczyna tego dymu możne trzeba odpowietrzyć czy coś no nwm
piesnababy216
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Vectra C OPC
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Sie 2017, 15:00

Pod numerem trzy masz drugą część turbiny przez którą przechodzą spaliny i dalej katalizator widać nawet pierwszą sondę lambda która jest za turbiną i przed katalizatorem.

piesnababy216 napisał(a): Zalałem płyn chłodniczy i odpaliłem auto i w tym momencie dosłownie samochód chodził przez 5-6 sek leciał biały dym z numeru nr3 wgl nie wiem co to jest do tego przyczepiona jest turbina.
Skąd dokładnie leciał ten biały dym? Oczywiście może tak szybko się nagrzewać.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sie 2017, 15:18

Bialy dym lecial spod calej tej dalszej czesci turbiny doslownie odpalilem auto i po 3 sek zaczal leciec bialy dym. Jest mozliwe ze to od wypuszczonego plynu tzn zalal tam wszystko na dole i teraz paruje od ciepla kurde no nwm
piesnababy216
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Vectra C OPC
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Sie 2017, 15:59

Skoro ci wyciekł podczas odkręcania to na pewno ten dym był od tego i po krótkiej jeździe powinien się wypalić i nie powinno to zjawisko występować przy kolejnym odpalaniu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sie 2017, 16:12

A co do turbiny z tym ze na 4 i 5 biegu wgl nie ma mocy masz jakies porady?
piesnababy216
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Vectra C OPC
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Sie 2017, 17:00

piesnababy216 napisał(a):A co do turbiny z tym ze na 4 i 5 biegu wgl nie ma mocy masz jakies porady?
Patrzyłeś przy jakich obrotach występuje ten problem i czy na niższych biegach przy takich samych obrotach go nie ma?

Generalnie im wyższy bieg tym słabiej odczuwalne będzie przyspieszenie. Nie wiem jak duży jest to spadek mocy.

piesnababy216 napisał(a):poszperałem trochę w necie wyczytałem ze możne to być zawór N75
U Ciebie nie nazywa się to zawór N75. Oczywiście jest to zawór regulacji ciśnienia doładowania firmy PIERBURG o oznaczeniu 7.00175.02.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sie 2017, 20:24

Problem Vectra OPC Generalnie od 1 do 3 biegu zbiera sie ok ale tez wyczuwam spadek mocy jak wczesniej wkrecal sie od 2500tys obrotow to teraz gdzies tak 3000tys obrotow a 4 i 5 to juz toczy sie ze masakra luknij na zdjecie 477nm i 261 kucy to powinien sie wkrecac
piesnababy216
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Vectra C OPC
Silnik: 2.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

16 Sie 2017, 22:54

Patrząc na ten wykres masz ciśnienie doładowania poniżej 1 bara do 3000 obr. To chyba trochę mało. Powinno być raczej tak jak przy pierwszej próbie na tym wykresie tam masz 1,3 bar przy 2400 obr.

Ja bym sprawdził ten zawór z ciekawości. Tu by się zgadzało to co piszesz że czujesz że idzie dopiero powyżej 3000 obr.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999