Zbyt wysokie ciśnienie oleju w 1.9DCI

15 Sie 2017, 19:45

Witam wszystkich forumowiczów!!

Mam problem z Nissan Primera P12 1.9dCi 2004 diesel 120KM 230kkm;

30 tys km temu silnik był remontowany bo padły pierścienie i uszczelniacze.
Mechanik który mi go remontował stwierdził, że powinienem lać 10W40 (zamiast 5W40). Od kilku tygodni silnik (od dołu) zaczął się intensywnie pocić olejem, oleju zaczęło ubywać strasznie. Mechanik wyjechał do Anglii :)
W innym warsztacie powiedziano mi, żebym kupił płukankę LiquMoli do silnika, przepłukał go i zalał 5W40, bo tamten jest ZDECYDOWANIE za gęsty. I prawdopodobnie zatkały się kanaliki olejowe. Przy okazji WYMIENILI MI ODMĘ bo stara podobno zatkana. 3 dni temu zauważyłem intensywne parowanie spod maski (kilka godzin w korkach i upale), jak się zatrzymałem, ku mojemu przerażeniu zauważyłem, że rozwaliło odmę (!!) i to dymi/paruje olej.
1. Czy to wygląda faktycznie na zapchane kanaliki, czy na coś innego?
2. Czy rada z tą płukanką jest poprawna?
3. Czy mogę teraz wlać 5W40 zamiast 10W40?
dawte
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 06 2003
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Passat B5, Nissan Primera P12
Silnik: 1.9TDi, 1.9dCi 120KM
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sie 2017, 09:34

Musisz poszukać dobrego speca od silników Renault, bo taki u ciebie siedzi - silniki te mają problemy z odmami, ludzie nieraz dorabiają do oryginalnych odm tzw. łapacze oleju, bo fabryczne odmy nie wyrabiają. To, że ci rozwaliło odmę musiało być efektem jakiegoś błędu montażowego mechanika, który ze strachu uciekł przed tobą do Anglii :D .
Co do płukanki - jest to jak najbardziej wskazana metoda w każdym silniku, ale nie w sposób jaki na ogół się to rekomenduje robić, czyli wlanie 200-300 ml płukanki do starego oleju i kręcenie silnika na luzie przez 15 minut. Taki sposób to praktycznie wyrzucenie pieniędzy w błoto, a efekt tego jest zerowy. Prawidłowa płukanka to:
- zlanie starego oleju
- wlanie 2-3 litrów najtańszego ale czystego oleju mineralnego lub czerwonego hydraulicznego (ma on znakomite właściwości myjące) + pół litra ropy + opakowanie płukanki
- praca silnika na tym miksie przez ok 45 minut z kilkoma niewielkimi przygazówkami do max 2500 obrotów (chodzi o wzrost ciśnienia w magistrali olejowej, to polepsza mycie)
- spuszczenie tej zupy + założenie czystego filtra oleju + wlanie prawidłowego oleju
Twój silnik cierpiał tez na problemy z panewkami, zatem ja bym polecał olej lekkobieżny 5w30 ew. 5w40 + do tego jakiś dodatek redukujący tarcie np. Militec albo MotorLife.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Sie 2017, 20:53

Bardzo dziękuję @Anjin za odpowiedź. Podpowiedz jeszcze proszę:
1. Jaki typ oleju hydraulicznego czerwonego wybrać? Chodzi mi o nazwę, lub coś pod czym będę to mógł znaleźć na allegro;
2. Mam w silniku jakieś 4,7l oleju (w całym układzie) - z tego co napisałeś wychodzi jakieś 3,8l "mieszanki" - czy to wystarczy na te 45 minut?
3. Czy.... na pewno nic nie spieprze w silniku tym zabiegiem - rozszczelnienia, przetarcia?
Pytam, bo się nie znam :)
dawte
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 06 2003
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Passat B5, Nissan Primera P12
Silnik: 1.9TDi, 1.9dCi 120KM
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Sie 2017, 21:27

Czy sobie nic nie zepsujesz tego na piśmie ci nie dam, bo nie wiem co dokładnie siedzi w twoim silniku - ja robiłem to wielokrotnie na swoich samochodach z ogromnymi przebiegami i efekt był zawsze pozytywny. Nic się nie rozszczelnia itd, są to bzdury pisane przez teoretyków zza klawiatury, którzy nigdy tego nie robili. Pisząc o czerwonym oleju miałem na mysli najtańszy olej typu Dexron 2-3, marka nie ma znaczenia, ale jeżeli się boisz to lać, to kup zwyczajny olej mineralny, który będzie nośnikiem dla płukanki. Kluczowe znaczenia ma płukanka - ja używam zawsze płukanki z rewitalizantem marki XADO, która jako jedna z nielicznych nie jest na bazie kerozyny (jest ona żelowo-oleista i ma specyficzny zapach, niepodobny do innych tego typu produktów). Musisz tak dobrać ilość zupki, żeby na bagnecie był stan oleju - nie musi tego być pod samą górna kreskę skali bagnetu.

Wiedz jednak, że to raczej nie rozwiąże twojego problemu - silnik powinien chodzić na każdym rodzaju oleju. Że będzie miał gorsze warunki i parametry pracy, to inna sprawa, ale normalnie chodzić powinien ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

16 Sie 2017, 21:28

Aha, tu jeszcze film-ciekawostka nagrany przez gościa, który ma ogromną wiedzę o samochodach i jak widać też nie boi się płukania:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Która firma króluje na rynku kabrioletów?
    Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...