Musisz poszukać dobrego speca od silników Renault, bo taki u ciebie siedzi - silniki te mają problemy z odmami, ludzie nieraz dorabiają do oryginalnych odm tzw. łapacze oleju, bo fabryczne odmy nie wyrabiają. To, że ci rozwaliło odmę musiało być efektem jakiegoś błędu montażowego mechanika, który ze strachu uciekł przed tobą do Anglii
![Szczęśliwy :D]()
.
Co do płukanki - jest to jak najbardziej wskazana metoda w każdym silniku, ale nie w sposób jaki na ogół się to rekomenduje robić, czyli wlanie 200-300 ml płukanki do starego oleju i kręcenie silnika na luzie przez 15 minut. Taki sposób to praktycznie wyrzucenie pieniędzy w błoto, a efekt tego jest zerowy. Prawidłowa płukanka to:
- zlanie starego oleju
- wlanie 2-3 litrów najtańszego ale czystego oleju mineralnego lub czerwonego hydraulicznego (ma on znakomite właściwości myjące) + pół litra ropy + opakowanie płukanki
- praca silnika na tym miksie przez ok 45 minut z kilkoma niewielkimi przygazówkami do max 2500 obrotów (chodzi o wzrost ciśnienia w magistrali olejowej, to polepsza mycie)
- spuszczenie tej zupy + założenie czystego filtra oleju + wlanie prawidłowego oleju
Twój silnik cierpiał tez na problemy z panewkami, zatem ja bym polecał olej lekkobieżny 5w30 ew. 5w40 + do tego jakiś dodatek redukujący tarcie np. Militec albo MotorLife.