Problem z FAP Citroen C5 X7 2014 r

15 Sie 2021, 20:14

Witam wszystkich .Pacjent Citroen C5 X7 2.0 HDI 140KM 2014 rok Przebieg 213000 Przed zabiegiem płukania fap przez warsztat, który się tym specjalizuje , włącznie z roczną gwarancją problem taki ze przy przyspieszaniu miedzy 110 a 120 km/hzapala sie komunikat service mozliwość zapchania filtra fap i zaczyna wypalanie posiadam diode w lusterku i widzę że grzanie lusterek podczas wypalania sie uruchamia ,gdzie może być przyczyna .Dodam płyn eloys dolany , liczniki wyzerowane czujnik róznicy ciśnień wymieniony na nowy ,po wymyciu fapa sprawdzone rurki do czujnika jesli chodzi o drożność . (Do 100 km/h nic sie nie dzieje ani przy 140-150) Miał ktoś coś podobnego .
gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Sie 2021, 09:07

Co się dzieje po regeneracji filtra bo tego już nie napisałeś? Problem jest taki sam jak przed zabiegiem płukania? Jakieś błędy pojawiają się w sterowniku?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10269
Zdjęcia: 35

16 Sie 2021, 10:03

Tak się wlasnie kończą płukania, kasa wydana efektu brak. W ilu % zanieczyszczenie FAP jest w tej chwili?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Sie 2021, 10:56

Tam wkradł sie kruczek to parametry po płukaniu Fap po niżej zdjęcia parametrów

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Sie 2021, 11:00

Był płukany nawet mam gwarancje 12 m niektórzy podpowiadaja że EGR sam zgłupiałem jade do 100km/h nic wyprzedzam 110 komunikat możliwość zapchania filtra i srvice zaczyna wypalanie , przy predkosci 140-150 obroty jak nie dojdą do 3 tys tego nie ma komunikatu
gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Sie 2021, 11:07

Dzisiaj wieczorem wyśle nowe zdjecia z diagboxa bieżące tamte stare
gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [S] TT 8N 1,8T / 328Ci e46 / CLK 200K w208 / C70 I 2,4T
    Podstawowe kryteria zestawienia: - auto z nadwoziem coupe - benzynowy silnik o mocy ok. 200KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2000 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Audi TT 8N 1,8T - 225KM - BMW ...
    Zmiany w punktach karnych 2023 - powrót do przeszłości
    Ten rok to zdecydowanie czas zmian dla prawa ruchu drogowego w Polsce. Ponad dwa miesiące temu zetknęliśmy się z lawiną nowych regulacji, a już od 17 września 2023 roku, w życie weszła nowelizacja przepisów o punktach ...

16 Sie 2021, 12:51

Błąd P1490 który Ci się wyświetla najczęściej mówi nam o niedokończonej regeneracja filtra FAP. Być może po regeneracji parametry w sterowniku nie zostały odpowiednio zmodyfikowane.

Patrząc na te parametry to wygląda to tak jak byś miał zatkany całkowicie filtr a on wtedy może się nie wypalać. Widać że masz dystans praktycznie co trochę ponad 100km i kolejne wypalanie.

Nie wiem jak z ciśnieniami ale około 12 mbar jest przy zapełnionym filtrze FAP który jest już blisko wypalenia. Po wypaleniu ta wartość jest spokojnie na poziomie nawet 3-4 mbar i wraz z przebytymi km powoli rośnie.

gigo2 napisał(a):Dzisiaj wieczorem wyśle nowe zdjecia z diagboxa bieżące tamte stare
Rozumiem, że to są wskazania przed regeneracją filtra?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10269
Zdjęcia: 35

16 Sie 2021, 20:53

Podaję parametry i odczyty z dzisiaj godz 19.00 z tego co wyczytałem na internecie to
Według kodów błędu citroena, P1490 który sie nam wyświetlił to jest

Awaria obwodu elektromagnetycznego zaworu nadmiarowego powietrza wtórnego
A to jest

Układ pompy nadmiarowej powietrza wtórnego zawiera pompę, zawór i elektromagnes do sterowania tym zaworem.

Prawdopodobnie masz niedziałający elektrozawór, ale możesz też mieć problem z zaworem, którym steruje elektrozawór.

elektrozawór to egr?

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Sie 2021, 13:47

gigo2 napisał(a):Awaria obwodu elektromagnetycznego zaworu nadmiarowego powietrza wtórnego
gigo2 napisał(a):elektrozawór to egr?
No nie bo pompa powietrz wtórnego to zupełnie inne urządzenie np. [link do oferty na Allegro wygasł] od zaworu EGR.

Czy po regeneracji filtra były sprawdzane błędy w sterowniku? Tu masz jakiś problem z czujnikiem ciśnienia spalin. Teraz pytanie czy jest to jego wina czy też układu po ingerencji i czyszczeniu filtra FAP?

Coś takiego:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Z tego co wiem po wymianie FAP lub regeneracji powinno się zrobić adaptację tego czujnika. Nie siedzę mocno w temacie ale jeżeli zostanie to źle zrobione lub nie zostanie wcale zrobione to będą występowały cały czas problemy tak jak z zapchanym filtrem.

Trzeba tu wiedzieć że taki czujnik jest kluczowym elementem systemu czuwającego nad podejmowaniem decyzji o wypalaniu filtra FAP. Trafnie wyliczona różnica w ciśnieniu przed i za filtrem dzięki czujnikowi pełni kluczową rolę w podjęciu decyzji o rozpoczęciu procesu samoczynnego wypalania sadzy w tym filtrze.

To nie jest tak jak z wymianą żarówki, że wyjmiesz filtr przepłuczesz go i czysty włożysz ponownie i będzie wszytko działało poprawnie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10269
Zdjęcia: 35

17 Sie 2021, 16:49

Zastanawia mnie parametr zaznaczony na czerwono . W opisie pozostałych błędów też przyjmuje wartości ujemne i to grubo .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Natomiast w parametrach linii wydechu przyjmuje już wiarygodną wartość.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sie 2021, 16:56

Czyli problem z przepływomierzem powietrza ?
gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Sie 2021, 21:18

A ja myślę ze ktoś grzebał w sterowniku i coś nie pykło
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16778
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sie 2021, 22:44

Można gdybać . Błędy są o statusie przerywanym więc nie są błędami stałymi . Występującymi stale . Tutaj trzeba tęgiej głowy
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sie 2021, 14:48

Myślę, że nie trzeba żadnej tęgiej głowy. Wystarczy tylko diagnosta z Diagbox-em, który zna się na swojej robocie. Są dwa wyjścia - na warsztacie, gdzie płukali filtr spartolili robotę w programie lub spartolili robotę samego płukania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Sie 2021, 21:43

Zawozilem sam do płukania zamontowałem co można diagboxem spartolic wymiana jako nowy i tyle
gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7