Problem z FAP Citroen C5 X7 2014 r

15 Sie 2021, 20:14

Witam wszystkich .Pacjent Citroen C5 X7 2.0 HDI 140KM 2014 rok Przebieg 213000 Przed zabiegiem płukania fap przez warsztat, który się tym specjalizuje , włącznie z roczną gwarancją problem taki ze przy przyspieszaniu miedzy 110 a 120 km/hzapala sie komunikat service mozliwość zapchania filtra fap i zaczyna wypalanie posiadam diode w lusterku i widzę że grzanie lusterek podczas wypalania sie uruchamia ,gdzie może być przyczyna .Dodam płyn eloys dolany , liczniki wyzerowane czujnik róznicy ciśnień wymieniony na nowy ,po wymyciu fapa sprawdzone rurki do czujnika jesli chodzi o drożność . (Do 100 km/h nic sie nie dzieje ani przy 140-150) Miał ktoś coś podobnego .
gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Sie 2021, 09:07

Co się dzieje po regeneracji filtra bo tego już nie napisałeś? Problem jest taki sam jak przed zabiegiem płukania? Jakieś błędy pojawiają się w sterowniku?
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4403
Zdjęcia: 12

16 Sie 2021, 10:03

Tak się wlasnie kończą płukania, kasa wydana efektu brak. W ilu % zanieczyszczenie FAP jest w tej chwili?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13291
Zdjęcia: 95
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

16 Sie 2021, 10:56

Tam wkradł sie kruczek to parametry po płukaniu Fap po niżej zdjęcia parametrów

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Sie 2021, 11:00

Był płukany nawet mam gwarancje 12 m niektórzy podpowiadaja że EGR sam zgłupiałem jade do 100km/h nic wyprzedzam 110 komunikat możliwość zapchania filtra i srvice zaczyna wypalanie , przy predkosci 140-150 obroty jak nie dojdą do 3 tys tego nie ma komunikatu
gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Sie 2021, 11:07

Dzisiaj wieczorem wyśle nowe zdjecia z diagboxa bieżące tamte stare
gigo2
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak sprawdzić / obliczyć szerokość felgi? - instrukcja
    Większość felg myślę, że jakieś 90% będzie miało specjalne oznaczenia co do rozmiaru i wystarczy tylko je odczytać. Jednak zdarzają się też takie które ich nie posiadają i wtedy pozostanie nam obliczyć szerokość felgi ...
    Ekstremalny wyścigowy samochód elektryczny
    Marka Volkswagen zaprezentowała supersportowy model I.D. R Pikes Peak zasilany wyłącznie energią elektryczną. Łączna moc jego dwóch silników elektrycznych wynosi 500 kW (680 KM), moment obrotowy 650 Nm, auto ...

  • 16 Sie 2021, 12:51

    Błąd P1490 który Ci się wyświetla najczęściej mówi nam o niedokończonej regeneracja filtra FAP. Być może po regeneracji parametry w sterowniku nie zostały odpowiednio zmodyfikowane.

    Patrząc na te parametry to wygląda to tak jak byś miał zatkany całkowicie filtr a on wtedy może się nie wypalać. Widać że masz dystans praktycznie co trochę ponad 100km i kolejne wypalanie.

    Nie wiem jak z ciśnieniami ale około 12 mbar jest przy zapełnionym filtrze FAP który jest już blisko wypalenia. Po wypaleniu ta wartość jest spokojnie na poziomie nawet 3-4 mbar i wraz z przebytymi km powoli rośnie.

    gigo2 napisał(a):Dzisiaj wieczorem wyśle nowe zdjecia z diagboxa bieżące tamte stare
    Rozumiem, że to są wskazania przed regeneracją filtra?
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4403
    Zdjęcia: 12

    16 Sie 2021, 20:53

    Podaję parametry i odczyty z dzisiaj godz 19.00 z tego co wyczytałem na internecie to
    Według kodów błędu citroena, P1490 który sie nam wyświetlił to jest

    Awaria obwodu elektromagnetycznego zaworu nadmiarowego powietrza wtórnego
    A to jest

    Układ pompy nadmiarowej powietrza wtórnego zawiera pompę, zawór i elektromagnes do sterowania tym zaworem.

    Prawdopodobnie masz niedziałający elektrozawór, ale możesz też mieć problem z zaworem, którym steruje elektrozawór.

    elektrozawór to egr?

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    gigo2
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    17 Sie 2021, 13:47

    gigo2 napisał(a):Awaria obwodu elektromagnetycznego zaworu nadmiarowego powietrza wtórnego
    gigo2 napisał(a):elektrozawór to egr?
    No nie bo pompa powietrz wtórnego to zupełnie inne urządzenie np. [link do Allegro wygasł] od zaworu EGR.

    Czy po regeneracji filtra były sprawdzane błędy w sterowniku? Tu masz jakiś problem z czujnikiem ciśnienia spalin. Teraz pytanie czy jest to jego wina czy też układu po ingerencji i czyszczeniu filtra FAP?

    Coś takiego:

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Z tego co wiem po wymianie FAP lub regeneracji powinno się zrobić adaptację tego czujnika. Nie siedzę mocno w temacie ale jeżeli zostanie to źle zrobione lub nie zostanie wcale zrobione to będą występowały cały czas problemy tak jak z zapchanym filtrem.

    Trzeba tu wiedzieć że taki czujnik jest kluczowym elementem systemu czuwającego nad podejmowaniem decyzji o wypalaniu filtra FAP. Trafnie wyliczona różnica w ciśnieniu przed i za filtrem dzięki czujnikowi pełni kluczową rolę w podjęciu decyzji o rozpoczęciu procesu samoczynnego wypalania sadzy w tym filtrze.

    To nie jest tak jak z wymianą żarówki, że wyjmiesz filtr przepłuczesz go i czysty włożysz ponownie i będzie wszytko działało poprawnie.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4403
    Zdjęcia: 12

    17 Sie 2021, 16:49

    Zastanawia mnie parametr zaznaczony na czerwono . W opisie pozostałych błędów też przyjmuje wartości ujemne i to grubo .

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


    Natomiast w parametrach linii wydechu przyjmuje już wiarygodną wartość.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3623
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    17 Sie 2021, 16:56

    Czyli problem z przepływomierzem powietrza ?
    gigo2
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    17 Sie 2021, 21:18

    A ja myślę ze ktoś grzebał w sterowniku i coś nie pykło
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13291
    Zdjęcia: 95
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    17 Sie 2021, 22:44

    Można gdybać . Błędy są o statusie przerywanym więc nie są błędami stałymi . Występującymi stale . Tutaj trzeba tęgiej głowy
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3623
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    18 Sie 2021, 14:48

    Myślę, że nie trzeba żadnej tęgiej głowy. Wystarczy tylko diagnosta z Diagbox-em, który zna się na swojej robocie. Są dwa wyjścia - na warsztacie, gdzie płukali filtr spartolili robotę w programie lub spartolili robotę samego płukania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17820
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    18 Sie 2021, 21:43

    Zawozilem sam do płukania zamontowałem co można diagboxem spartolic wymiana jako nowy i tyle
    gigo2
    Nowicjusz
     
    Posty: 7