Wydech zaczął głośniej "popierdywać"

05 Sie 2021, 08:53

Witam, problem jak wyżej. Dodatkowo przy wjeżdżaniu na większy wybój typu próg zwalniający jakby stukało w lewym kole. Amortyzatory zimą były wymieniane, wyglądają w porządku. Czy ten głośniejszy wydech i ten stukot to może być powiązane?
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 94
Zdjęcia: 10

05 Sie 2021, 09:14

Sprawdź zawieszenie wydechu. Możesz poruszać nim na boki i posłuchać czy wtedy coś puka. Sam wydech może pracować głośniej przez uszkodzenia mechaniczne wewnątrz tłumika, wypalenie, wyeksploatowanie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

05 Sie 2021, 09:22

Jeśli pierdzi to zapewne dostaje dziur i trzeba wymienić (będzie coraz głośniej, a w końcu może się nawet urwać).

Stukanie to już temat rzeka, może to być jak wyżej od wydechu, a równie dobrze od zawieszenia.

To że amortyzatory były wymieniane nie znaczy, że się nie mogły zepsuć ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Sie 2021, 11:39

galakty napisał(a): że się nie mogły zepsuć
Tego nie wykluczam....Ale może podasz co to za "fura"..... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Sie 2021, 20:29

Bialas55 napisał(a):Dodatkowo przy wjeżdżaniu na większy wybój typu próg zwalniający jakby stukało w lewym kole.


Mi wydech się tłukł gdy miałem zużyte gumy trzymające wydech. Też nawet pisałem na forum co to się dzieje a okazało się że dwie gumy wystarczyło wymienić.

Głośniejsze chodzenie auta może być też spowodowane zużytym katalizatorem
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1059
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Sie 2021, 23:05

Podam co za fura Ford Fiesta V. Sprawdziłem rurę wydechową, luźna mogę nią poruszać, jest jakiś przy tym stuk, może na wyboju to właśnie on. Chyba lepiej byłoby, że to ona stuka niż amortyzator. Sprawdziłem też amory wyczytanym sposobem:

"Najprostszy, choć bardzo powierzchowny i raczej wstępnie potwierdzający przypuszczenia niż dający pewność test polega na mocnym naciśnięciu karoserii nad każdym amortyzatorem. Jeżeli „zasprężynuje” ona góra-dół 1-2 razy, amortyzatory są prawdopodobnie w dobrym stanie. Jeśli rozkołysze się na dłużej, warto pojechać do mechanika i przygotować się na konieczność ich wymiany" z tego testu wynika że jest ok.
Bialas55
Początkujący
 
Posty: 94
Zdjęcia: 10
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VERVA Street Racing 2010 / relacja
    Wyścigi, pokazy i atrakcje dla każdego - to wszystko można było zobaczyć dzisiaj w centrum Warszawy Rywalizacja sportowa podczas VERVA Street Racing odbyła się dwuetapowo. Podobnie jak podczas prawdziwego Grand Prix, każdy ...

06 Sie 2021, 09:37

Amortyzatory mogą być sprawne, a mimo to stukać. U mnie były OK ale gniazdo mocowania się wyrobiło i waliło :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007