Problem z odmą SEAT Ibiza 1.4

Problem z odmą SEAT Ibiza 1.4

02 Lut 2012, 18:43

Na początek serdecznie Wszystkich witam!

Zarejestrowałem się bo po ostatnich problemach z autem mam mega doła z powodu auta i chciałbym byście mi co nieco otworzyli oczy na pewne sprawy i coś doradzili.

Wcześniej jeździłem starą micrą i nie miałem zimą żadnych problemów, oprócz akumulatora, a wszystkie usterki można było zreperować pod domem. Dwa miesiące temu przerzuciłem się na Seata Ibizę 1.4, 99 rocznik, 8 cylindrów, bo w Nissanie padł rozrząd i swoje i tak już objeździł.

Do tej pory problem miałem jedynie z zamarzającymi drzwiami i przeciekającą uszczelką z pokrywy zaworów, którą i tak miałem na dniach wymieniać, po tym jak miesiąc temu znajomy mechanik mi felernie założył ( po dwóch dniach zaczęła się pocić a później po każdej przejażdżce musiałem wycierać bo się zbierał na niej olej).

No i pech chciał że w poniedziałek jadąc do pracy zapaliła się czerwona kontrolka od stanu oleju, jak się okazało z powodu zamarzniętej odmy wyciekł olej i zabryzgał cały silnik. Miejsce wycieku to prawdopodobnie ta uszczelka, tak mi powiedział kolejny mechanik.

Tutaj zaczyna się kolejny problem. Ponieważ na gwałt potrzebowałem sprawnego samochodu, a w innych warsztatach kolejki, no i na dodatek warunki nie sprzyjają by samemu się tym zająć oddałem samochód do serwisu gdzie poinformowano mnie że koszt odmrożenia i wyczyszczenia odmy może wynieść 200zł, więc się zgodziłem. Wieczorem otrzymałem telefon że mogę odebrać samochód. Kierownik serwisu opisał przebieg odmrażania i czyszczenia chemicznego i mechanicznego odmy oraz że dodatkowo dolali oleju oraz wymienili uszczelkę z pokrywy zaworów, koszt wyniósł ok 400zł. Wiadomo załamka ale ważne że samochód sprawny. Na drugi dzień mogłem śmiało jechać do pracy, wszystko było ok, więc nie żałowałem, do dzisiaj. Samochód postał przez noc i rano jak się okazało, powtórka z rozrywki.

Spodziewałem się że ta odma może zamarznąć, ale nie z dnia na dzień, myślałem że wytrzyma chociaż tydzień, a później mrozy odejdą, sytuacja mnie na tyle przerosła że zadzwoniłem do warsztatu a tam mnie poinformowano że mogą wymienić odmę na nową, której koszt z montażem wynosi kolejne 400zł. Po pracy osobiście chciałem się tam pofatygować i to jakoś wyjaśnić, lecz było już zamknięte, dlatego jutro z samego rana to zrobię, a tymczasem prosiłbym Was o jakieś rady, co mogę zrobić w tej sytuacji, czy faktycznie należy wymienić odmę? Czy mam szansę na zwrot pieniędzy?

Jakbym został poinformowany o ostatecznych kosztach i możliwości tak szybkiego powrotu problemu, w ogóle bym się nie zgodził na takie usługi. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z serwisami i zastanawia mnie to, jak się bronić przed tego typu pułapkami? Zawsze mi się wydawało że oddając auto do serwisu i płacąc takie pieniądze, nie trzeba się niczym przejmować. W końcu jako zwykły użytkownik samochodu mam prawo nie znać się na wszystkich częściach, więc płacąc za usługę powinienem zostać o wszystkich wątpliwościach poinformowany?

Mam nadzieję że ten przydługi tekst nie zanudził Was na śmierć i że jest ktoś w stanie mi wyjaśnić czy mam jakieś szansę jakoś to załatwić?

Na weekend umówiłem się ze znajomym mechanikiem i być może on mi to zrobi, ale żal mi zainwestowanych pieniędzy w serwisie, czy mam szansę je odzyskać, czy domagać się naprawy tego z powrotem? Czy w takiej sytuacji nie zrobią mi np na złość i nie sknocą czegoś innego?

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuje za odpowiedzi, mam nadzieję że jakieś się znajdą.
j4n3kW
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 02 Lut 2012, 18:08
Prawo jazdy od: 14 02 1995

Re: Problem z odmą SEAT Ibiza 1.4

02 Lut 2012, 21:16

1,4 ma wadliwie skonstruowaną odmę i jej wymiana, zamiana niczego nie zmieni.
Odma w zimie musi osiągać temperaturę przynajmniej ok. 60 *C żeby się pozbyć wody.
Jeżeli auto ma dodatkowo gaz to ilość wody jest dużo większa.
Na północy robią auta z podgrzewaną elektrycznie odmą i na miskę olejową jest zakładana termoizolacja żeby silnik osiągnął temp. 90*C.
Sprawdź termostat, osłonę pod silnikiem, lewe plastikowe nadkole i pierścienie uszczelniające czy któregoś nie wypchało. Wymień filtr powietrza i sprawdź czy zasysa gorące powietrze do filtra.
Takie czyszczenie odmy to reklamuj, pewnie jakiś fizol z biura pracy to przedmuchał kompresorem i myślał że będzie OK.
Do tego silnika najlepiej byłoby zrobić na zimę tulejkę pod korek oleju z wyjściem do filtra powietrza.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: Problem z odmą SEAT Ibiza 1.4

12 Lut 2012, 02:58

Dzięki za odpowiedź!

Dowiedziałem się dokładnie za co poniosłem tak wysokie koszty: odmrożenie odmy, kupno i założenie nowej uszczelki z pokrywy zaworów, środki czyszczące silnik, olej i robocizna. Co do samej odmy, to ponoć koszty jej czyszczenia wyniosły 50zł. Robotę uważam za bezużyteczną, bo po ponownym zamrożeniu odmy, sytuacja się powtórzyła, czyli czyszczenie silnika i zakładanie nowej uszczelki było niepotrzebne, bo jak zauważyłem olej najprawdopodobniej wyciekł przez ową uszczelkę. Dlatego wszystkich posiadaczy trafnego modelu seata ibizy z silnikiem 1.4 i owej odmy, przestrzegam przed korzystaniem z usług serwisów samochodowych w tym celu. Auto najlepiej pozostawić w ciepłym miejscu, bądź jak już jechać, to wcześniej dobrze rozgrzać silnik i przejechać minimum ok 40km by woda nagromadzona w odmie mogła w jakiś sposób wyparować. Żeby się nie denerwować, to w ogóle najlepszym sposobem jest niekorzystanie z samochodu w przy tak bardzo niskich temperaturach, bądź zastosować jeszcze inne metody, które można znaleźć w internecie.

Teraz irytuje mnie inny problem. Dziwi mnie w ogóle że jak coś się dzieje z autem to praktycznie jedno po drugim w tak krótkim czasie.
Otóż zauważyłem że w prawym, przednim kole, coś stuka. Stukanie pojawia się gdy samochód traci prędkość, jak puszczam gaz. Dzieje się to na prostej drodze, jak i na zakrętach. Przejeżdżałem po dziurach i nie było stuków, a podczas normalnej jazdy to się powtarza. Czasem stukaniu towarzyszą drgania samochodu i kierownicy, raz nawet ostro zatrzęsło drążkiem ze skrzyni biegów, latał na wszystkie strony. Może ktoś wie co to może być?

Jeszcze co do samych obrotów, to przy odpalaniu silnika, wskazówka ładnie wskazuje 10tyś, natomiast gdy samochód się trochę rozgrzeje podczas jazdy, to gdy stoję w korku lub na światłach wskazówka wskazuje 7tyś i od czasu do czasu potrzęsie. Martwi mnie też że drgania kierownicy pojawią się w czasie jazdy, po osiągnięciu 100km/h, są niewielkie, ale dziwi mnie sam fakt że się pojawiają i przy tej prędkości.

Pozdrawiam!
j4n3kW
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 02 Lut 2012, 18:08
Prawo jazdy od: 14 02 1995

Re: Problem z odmą SEAT Ibiza 1.4

12 Lut 2012, 19:26

Mam VW Polo z takim silnikiem w "rodzinie", wiele lat temu była akcja serwisowa z montażem podgrzewaczy odmy. Czy obejmowała seata tego nie wiem. Wiem jedno wysokiej jakości i dobry olej przy tych silnikach to podstawa razem z filtrem z górnej półki np. Knecht OC-295. Kiepski olej to momentalnie "masło" w silniku i odmie. Tak z mojego doświadczenia:
mobil 10w40 = syf
castrol magnatec 10w40 = syf + czarna breja w silniku
valvoline lub motul w tych silnikach syfu nie widać, na mrozach jakis niewielki nalot pod korkiem, bez porównania z castrolem i mobilem i to obojętnie czy auto robi krótkie lub długie odcinki. A jaki masz kod tego silnika 1.4 AKK?
Grześ101
Nowicjusz
 
Posty: 25
Rejestracja: 06 Lut 2012, 17:04
Prawo jazdy od: 06 04 2001

Re: Problem z odmą SEAT Ibiza 1.4

13 Lut 2012, 22:59

W karcie pojazdu wpisane mam silnik 1.4 APQ 44KW.
Co do oleju, to niespodzianka z zamarzniętą odmą wystąpiła prawdopodobnie przy mobil super 2000 10w40, przynajmniej taka plakietka widniała przy silniku i taki też wtedy dokupiłem. Później kupiłem lotosa 10w40, bo był najtańszy, a olej mi uciekał i musiałem improwizować. Ale jakoś jeszcze jeździ, mam jeszcze rezerwę w bagażniku. Na wiosnę zamierzam wymienić filtr, oleje i inne płyny, ale póki co myślałem że jeszcze tą zimę przejeżdżę. Z dnia na dzień mam wrażenie że coraz głośniej mi coś stuka w silniku, ale póki co wycieków oleju jeszcze nie zauważyłem. Po dzisiejszym kursie z roboty, trochę auto przygazowałem i odkręciłem nakrętkę z silnika by 'woda' wyparowała, no i było troszkę gęstego mleka, ale nie dużo, zobaczymy jak się jutro będzie spisywać. Mam już dosyć tej zimy, auto mam od trzech miesięcy i teraz wiem by na kolejną jakoś się przygotować, tylko czy znajdzie się coś naprawdę skutecznego?
j4n3kW
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 02 Lut 2012, 18:08
Prawo jazdy od: 14 02 1995

Re: Problem z odmą SEAT Ibiza 1.4

27 Sty 2014, 20:18

Witam kolegę z Ibizką 1.4 .Mój drogi nie bagatelizuj sera zbierającego się w odmie i pod korkiem ,a w szczególności tego klekotania .Ja miałam taki sam przypadek w mojej niuni i niestety konsekwencją jest przymusowa wymiana silnika którego własnie poszukuje .W te mrozy okazało się że uciekł mi olej ,nie było smarowania i wałek rozrządu rozwalił mi głowicę .Dołożył mi tego mądry "mechanik "wlewając mi zasrany mineralny 15w40 twierdząc że po półsyntetyku mogę wypłukać pierścienie .Jak widac jestem kobietką ,choć sporo znam sie na autkach tego nie przewidziałam że to włąsnie olej ma duży wpływ na tą cholerną serwantkę ,mój silnik tez najpierw klekotał mimo że pilnowałam stanu oleju
agatonek83
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 27 Sty 2014, 20:09
Prawo jazdy od: 19 05 2008
Auto: Seat
Silnik: 1.4 85km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Liście na drogach, częstsze opady deszczu, krótsze dni, mgły Liście na drogach, częstsze opady deszczu, krótsze dni, mgły
    Zmiana pory roku wymaga od kierowców dostosowania do nowych warunków jazdy. Wyzwania dla prowadzących auta związane z jesienią to m.in. liście na drogach, częstsze opady deszczu, krótsze dni, mgły. Pamiętajmy ...
    NASCAR Camry w 4 odsłonach NASCAR Camry w 4 odsłonach
    Atrakcją na targach SEMA 2017 stoiska Toyoty były wyścigowe Camry, które zaprezentowali topowi kierowcy NASCAR – Martin Truex Jr., Kyle Busch, Denny Hamlin i Daniel Suarez. Martin Truex oraz Kyle Busch startują ...

  • Re: Problem z odmą SEAT Ibiza 1.4

    29 Sty 2014, 08:09

    Tylko wysokiej jakości olej syntetyczny,wymieniany nie wiosną,tylko tuż przed zimą,problemu powinno nie być.Dobre oleje tak łatwo nie mieszają się z wodą,nie robią zawiesiny w postaci gęstego majonezu,dlatego,że są do nich dokładane dodatki przeciwko pienieniu się oleju,taka piana łatwo zamarza,pienienie się oleju jest zapychaczem nie tylko odmy,ale zabójcą pompo-wtrysków,dlatego warto jest wlewać do jednostek z wadliwymi odmami oleje uniwersalne,ale przeznaczone do pompo-wtrysków ,problemów powinno nie być.Oleje mineralne w tych czasach,przy takich konstrukcjach silników?!Niedopuszczalne.Oszczędzisz na oleju trochę,skrócisz żywot silnika znacznie,nie wspominam nawet o hydraulice zaworowej,która tak lubi mineralny jak Nowak Nergala.Lejcie pełne syntetyki :!:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda