Problem z passatem b5 1.9 tdi 115km (uklad chlo.,silnik,klim

Problem z passatem b5 1.9 tdi 115km (uklad chlo.,silnik,klim

21 Cze 2013, 12:16

Witam,
posiadam Passata B5 Kombi 1.9 tdi 115 km,
czytalem juz bardzo duzo postów na poszczególne z moich problemów ale niestety skłądając wszystko do całości w moim samochodzie dochodze do wniosku ze musze
opisać caly problem . Także prosze o cierpliwe przeczytanie i ewentrualna pomoc a nie 'zbesztanie - bo temat juz byl'.
Otóż zaczne od początku:
kupilem auto na koniec roku 2012 po jakims czasie zostal wymieniony rozrzad w tym oczywiscie pompa wody itp .. wszytsko bylo ok w zime pali "od reki". Niestety
po jakims miesiacu moze troche dluższym czasie gdy był zimny od razu po odpaleniu mial takie zawachanie (nierowna praca) przez kilka sekund - tak jakby chwilowo
nie chodził na wszytskie cylindry ale za chwile bylo po sprawie wszystko ok -myslalem ze chodzi o to ze na mrozie takie rzeczy sie dzieją. Niestety gdy zrobilo sie cieplo
bylo to samo. Nie martwilem sie tym jednak az do teraz ..
Bede pisal co sie dzialo po kolei moze to ma jakis zwiazek.
Najpierw zaczela mi 'swiszczec' klima w trakcie i ok.20 sekund po wylaczeniu silnika. Przeczytalem ze poprostu moze byc mało tego plynu do klimy i ze on w jakis sposob
wyrownuje cisnienie wiec tez sie nie przejmowalem.
Ostatnio jadąc z trasy przycisnąłem troche mu 'w pedał' i po ok.100km zaswiecila mi sie kontrolka od plynu chlodniczego .. zajechalem na stacje i zobaczylem ze
zbiorniczek wyrownawczy jest pusty. Kupilem litr i caly od razu wlalem ! Ale pomslalem dawno nie dolewalem, w sumie wczesniej to moze tylko raz dolalem i to nie litr!
Ale dojechalem wszystko ok. Na nastepny dzien pojezdzilem troche i znowu sie zaswiecila - i tu moje zdziwienie. Zobaczylem ze plynu nie ma ! Gdy odkrecalem korek
cisnienie odeszlo i plyn sie wrocil! oczywiscie nie caly ale wraca do takiego poziomu ze kontrolka znika. Ale po jakims czasie znowu trzeba lac. Po jakims tzn ok.1 litr
na 100 km. Czytalem ze moze byc cos z pompą wody ze rozrzuca i tego nie widac. I to nie wszystko. Przed wyjazdem w nastepna trase pojechalem do mechanika ktory wlaczyl
wtyke od dmuchawy chlodnicy (przy zbiorniku od plynu hamulcowego) poniewaz byla rozlaczona. Zdaniem mechanika to o to chodzilo i dlatego tez piszczala klima i powiedzial
ze po jakims czasie mogloby to rozsadzic (tylko co ? uklad od klimy ? ). Tak czy inaczej dalej pojechalem w trase i bylo znowu to samo ( wypił ok pol litra plynu i znowu kontrolka).
Przed tym zaswieceniem jeszcze mialem jedną akcje : jechalem dosyc szybko - w sumie to cisnąłem ile weszło - ok.180 km/h i nagle samochod stracil moc.. Od tak dodaje gazu i jakby byl bez
turbiny albo jeszcze gorzej. Zatrzymalem sie otworzylem klape i zobaczylem ze silnik sie telepie (rura wydechowa to samo) i calym samochodem trzesie - od razu pomyslalem ze nie
pracuje na jeden cylinder - takie moje skojarzenia z poprzednich samochodów moze bledne. Jednak po chwili wszystko sie uspokoilo i bylo ok i samochod mial normalną "siłe".
Jednak problem z plynem zostal. Tak jak juz na poczatku pisalem z odpalaniem - dzis tez jak odpalalem tak samo zaczal telepac przy odpalaniu tylko ze zgasl. Potem nie mogem
odpalic od razu tylko po jakims czasie.
Tak wyglada moj problem - jeszcze dodam ze zastanawiam sie nad komputerem poniewaz gdy musial wymienic mechanizm wycieraczek musialem go odkrecic i tam musialem cos przestawic
poniwaz teraz jak go mysje na myjni to jakby zamaka czy cos poniewaz predkosciomierz wariuje i licznik nie dziala . Po jakims czasie nie dziala tez wskaznik poziomu paliwa.
Na drugi dzienm zawsze juz jest wszystko ok. Dziala normalnie.
Dodam jeszcze ze buzzer (od swiatel dzwiek gdy sie wyjmie kluczyk przy otwartych drzwiach) czasami dziala czasami nie. Dzis dzwi nie zamknąlem i z kluczyka wcisnelem ZAMKNIJ
i wlaczyl sie alarm ktorego wczesniej nigdy nie bylo :)) - to na marginesie z tym alarmem jednakl pisze wszytsko poniewaz moze to cos z komputerem ale te telepanie w trasie i przy
odpalaniu wyklucza to raczej.
Prosze o odpowiedzi troche sie rozpisalem ale chcialbym poczytac wasze opinie na ten temat .
Pozdrawiam
Filippo
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 22 Sie 2011, 16:23
Auto: Passat B5 kombi
Silnik: 1.9 TDI 115 KM

Re: Problem z passatem b5 1.9 tdi 115km (uklad chlo.,silnik,klim

23 Cze 2013, 06:52

Jeśli wskazówka się zawiesza od temp - wymień czujnik ale zanim to zrobisz uzupełnij płyn i odpowietrz go dobrze - bo skąd czujnik ma wiedzieć jaka jest temp. silnika jak masz mało płynu. I podstawa zlokalizuj wyciek bo gdzieś na pewno ten płyn ucieka - posprawdzaj wszystko łącznie z nagrzewnicą w kabinie. A komp zabezpiecz - bo nie może tak być , że umyjesz auto i cuda ci się dzieją - a jak w trasie zacznie padać deszcz to staniesz i lipa. I podłącz auto pod komp. posprawdzaj błędy i wykasuj.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Rejestracja: 10 Lut 2009, 21:07
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Problem z passatem b5 1.9 tdi 115km (uklad chlo.,silnik,klim

23 Cze 2013, 15:43

piotrpz87 napisał(a):Jeśli wskazówka się zawiesza od temp - wymień czujnik

Najpierw przeczyść styk przewód-czujnik. Lubią tam śniedzieć.

Przydało by się sprawdzić stan pompy wody.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 642
Rejestracja: 23 Sie 2012, 20:12
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z passatem b5 1.9 tdi 115km (uklad chlo.,silnik,klim

23 Cze 2013, 19:14

wskazówka od tamperatury jest zawsze ok .
Filippo
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 22 Sie 2011, 16:23
Auto: Passat B5 kombi
Silnik: 1.9 TDI 115 KM

Re: Problem z passatem b5 1.9 tdi 115km (uklad chlo.,silnik,klim

28 Sty 2014, 19:09

Cześć nie wiem czy masz tego passata jeszcze ja mam takiego samego i teraz miesiąc temu mam podobne problemy z ogrzewaniem tylko u mnie ubywa wody i wcale nie grzeje
Moja rada jest taka jeśli dalej ubywa ci płynu ,żebyś dolał płynu i jeszcze raz zapalić samochód poczekać chwile i zobaczyć czy przewody do chłodnicy i bloku silnika nie robią się twarde ,bo jeśli tak się dzieje to znaczy że uszczelka pod głowicą poszła albo głowica jest gdzieś pęknięta i pompuje powietrze do obiegu i dlatego woda ci wylatuje i tak szybko ginie
tohomas1
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 28 Sty 2014, 18:59
Prawo jazdy od: 15 01 1997
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5
Silnik: 19 tdi 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi R8 V10 RWS Audi R8 V10 RWS
    Audi Sport GmbH poszerza serię modelową R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupé i Spyder. Samochód napędzany ...
    Szukasz samochodu do XXX zł? Przeczytaj koniecznie! Szukasz samochodu do XXX zł? Przeczytaj koniecznie!
    Jesteś na tym forum pierwszy raz? Szukasz porady co kupić do wybranej przez Ciebie kwoty? Użyj wyszukiwarki! Może znalazła się już odpowiedź na dręczące Ciebie pytanie, a Ty zaoszczędzisz swój czas! Dbaj o forum i ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda