Problem z odpalaniem: odpala na LPG i przy ciepłym silniku na benzynie

29 Wrz 2021, 22:56

Witam od niedawna posiadam vectre c 3.2 v6 kupowalej ja i wiedziałem że odpala tylko na gazie, jednak po zatankowaniu połowy baku odpala I jezdzi na paliwie (tylkogdy silnik cieply).
Ostatnio ma problem z odpalaniem nawet na gazie ciężko jej ruszyć dławi się za rowno na benzynie i gazie na ciepłym odpala bez problemu na obu paliwach.
Instalacja intercars 4gas-8
Wilku3030
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Wrz 2021, 04:49

Na początku podstawy sprawdź, jak stare są filtry benzyny i gazu, czy akumulator ma odpowiednie napięcie przy odpalonym/zgaszonym silniku, czy na na postoju coś nie kradnie prądu czy styki między akumulatorem, rozrusznikiem i alternatorem są w dobrym stanie. Nie zaszkodzi sprawdzić takich rzeczy. Chociaż mam wrażenie jakby to miała być świeca któraś za słaba iskra przy zimnej mieszance i hamuje ostro rozpędzanie tłoków. Bo rozrusznik to chyba nie, chociaż na zimnym 3.2litra ruszyć to trochę wysiłek i może już czas przychodzi po niego?
Skrzynia
Nowicjusz
 
Posty: 49
Zdjęcia: 2

30 Wrz 2021, 08:44

No dzis odpaliła na gazie bez problemu na paliwie nie chce są nowe filtry wymieniane z 2 tyg temu
Wilku3030
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Wrz 2021, 09:06

Trochę błąd zrobiłeś kupując auto z wiedzą, że na benzynie nie odpala... Przecież to podstawa.

Przede wszystkim podłączenie pod komputer, sprawdziłbym też kompresję, układ zapłonowy i dolotowy.

Czyli bak był pusty? Jezu... To pompa paliwa pewnie powiedziała papa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7324
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Wrz 2021, 10:13

Pewnie pompa paliwa nie daje odpowiedniego ciśnienia i przez to nie odpala na paliwie tak jak potrzeba. W pierwszej kolejności należy sprawdzić pompę paliwa i jakie daje ciśnienie, może być też smok w baku zapchany.

Skoro potrafi odpalać na gazie a na benzynie nie to raczej układ zapłonowy jest sprawny i trzeba tu celować w układ zasilania benzyną i dalej we wtryskiwacze.

Być może jest jakiś problem z instalacją gazową która z jakiegoś powodu nie pozwala na odpalenie zimnego silnika na Pb, ciężko to tak stwierdzić na odległość.

Przy jeździe na LPG nie powinno się schodzić poniżej 1/3 baku. Paliwo i tak trzeba co jakiś czas tankować i lepiej jak jest go więcej (ponad połowę baku) szczególnie w okresie zimowym.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4825
Zdjęcia: 14

30 Wrz 2021, 11:32

Rokiko napisał(a):Przy jeździe na LPG nie powinno się schodzić poniżej 1/3 baku. Paliwo i tak trzeba co jakiś czas tankować i lepiej jak jest go więcej (ponad połowę baku) szczególnie w okresie zimowym.


Dokładnie. Niski stan benzyny + wytrącająca się woda i problemy gotowe.

No ale nie po to ktoś zakłada LPG żeby na benzynę wydawać :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7324
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwsze na świecie sprzęgło z okładzinami bezazbestowymi
    Azbest to włókniste odmiany minerałów występujące w postaci wiązek włókien, cechujące się dużą wytrzymałością na rozciąganie, elastycznością i odpornością na działanie czynników chemicznych i fizycznych. ...
    Adaptacyjne światła z systemem Blade Scan (2019)
    Lexus od lat wyznacza trendy w kategorii oświetlenia samochodowego. Jako pierwszy wprowadził do samochodów drogowych przednie światła LED, a także system adaptacyjnych świateł drogowych. W 2019 roku dodał do tej listy ...

  • 30 Wrz 2021, 14:56

    galakty napisał(a):No ale nie po to ktoś zakłada LPG żeby na benzynę wydawać
    Racja tylko że i tak musi na nią wydać :) czy będzie utrzymyał cały czas pół baku czy rezerwę to w dłuższym okresie czasu wyda tyle samo :mrgreen: Tu poprostu trzeba raz na poczatku wydac więcej albo założyć sobie że za każdym razem tankujemy zbiornik na 3/4 i ponowne tankowanie robimy jak spadnie wskazówka do 1/4.

    Z tą wilgocią najgorzej jest w okresie jesienno zimowym.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4825
    Zdjęcia: 14

    30 Wrz 2021, 18:44

    Zamieszam trochę tutaj w temacie . Mam auto w gazie . Niby druga generacja ale skręcona na pierwszą . Mam ja je od 10 lat . Paliwa w zbiorniku praktycznie nie ma . Świeci się rezerwa .Coś tam kiedyś dolewałem ale nie pamiętam kiedy . Pb używam tylko do odpalenia motoru i zaraz przegazówka i przełączenie na LPG.Bez względu na temperaturę silnika . Czy to zima , czy to lato . Komputer pokazuje błąd zbyt niskiego poziomu . Pokazuje bo również jest błąd sondy na LPG - brak aktywności . Sonda do niczego jest mi potrzebna .
    Rokiko napisał(a):Z tą wilgocią najgorzej jest w okresie jesienno zimowym.
    Wewnątrz zbiornika unoszą się opary benzyny wypierając wilgoć. Chyba że ktoś zatankuje paliwo z wodą lub zbiornik albo i wlew jest nieszczelny . 10 lat wożę prawie pusty zbiornik i nic się nie dzieje. Przebieg auta to 300 tys. km i ma się dobrze. To fabiana pierwsza z tym czeskim motorem . A i pompę paliwa nie wymieniałem . Jest zrobione jej odcięcie po przełączeniu na LPG.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3654
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia I , Fabia II
    Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    30 Wrz 2021, 19:07

    Rokiko napisał(a):Racja tylko że i tak musi na nią wydać czy będzie utrzymyał cały czas pół baku czy rezerwę to w dłuższym okresie czasu wyda tyle samo


    Ty to wiesz, ja to wiem... Mało jest ludzi którzy tankują za 50 zł, zamiast raz do pełna i mieć spokój?
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7324
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    03 Paź 2021, 15:18

    Skrzynia napisał(a):Na początku podstawy sprawdź, jak stare są filtry benzyny i gazu, czy akumulator ma odpowiednie napięcie przy odpalonym/zgaszonym silniku, czy na na postoju coś nie kradnie prądu czy styki między akumulatorem, rozrusznikiem i alternatorem są w dobrym stanie. Nie zaszkodzi sprawdzić takich rzeczy. Chociaż mam wrażenie jakby to miała być świeca któraś za słaba iskra przy zimnej mieszance i hamuje ostro rozpędzanie tłoków. Bo rozrusznik to chyba nie, chociaż na zimnym 3.2litra ruszyć to trochę wysiłek i może już czas przychodzi po niego?

    A jakie to wszystko ma znaczenie, skoro na gazie normalnie odpala? Jakby był problem z tym co piszesz, to nie odpalał by nawet na gazie...
    A skoro na gazie odpala bez problemu, a na benzynie już nie, to przyczyny należy szukać tylko i wyłącznie w układzie zasilania paliwem - filtr paliwa, zasilanie pompy paliwa, ciśnienie paliwa, pompa paliwa, jak i wtryskiwacze z ich zasilaniem.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17954
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000