Problem z odpaleniem VW Polo 1.3 LPG

02 Gru 2015, 21:35

Witam. Mam mały problem z moim polo. Autko jest w gazie, od jakiegoś czasu wkręcało się tylko do 2 tys. obrotów,przy czym dusiło się i przerywało. Na paliwie i na gazie zachowywał się tak samo. Samochód nie miał żadnego problemu z zapalaniem-odpalał również na gazie. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było wyrzucenie katalizatora ( myślałem ,że właśnie on dusił silnik) ale problem nie ustąpił. Tak więc wymieniłem przewody zapłonowe,kopułkę aparatu oraz palec.
Po wymianie tych rzeczy ustąpiły powyższe problemy,ale po dwóch dniach podczas jazdy auto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach. I na paliwie i na gazie. Przejechałem tak jeszcze około kilometra po czym auto zgasło i nie mogę go ponownie uruchomić.
Zerkając pod maskę zauważyłem,że w zbiorniczku wyrównawczym brakowało wody oraz,że reduktor gazu był zamarznięty(moim zdaniem przez to,że było mało wody w zbiorniczku wyrównawczym silnik nie dogrzał reduktora czego wynikiem było zamarznięcie). Podczas dolewania wody na moment w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się biała woda( nie mam pojęcia co to mogło być).
Nie mam już pomysłów co mu może dolegać,ponieważ sprawdziłem iskrę (jest bardzo dobra),kompresję (też ok),rozrząd ustawiony poprawnie. Przy probie odpalenia dostarczane jest do silnika paliwo jak również gaz. W akcie desperacji próbowałem odpalić samochód nawet na plaku ale to też nie przyniosło efektu.

Ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić,co może być winne temu,że nie da się go odpalić?
Wielbicielbmw
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 10 2009
Auto: Volkswagen Polo
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna + LPG

06 Gru 2015, 23:13

Nikt nic nie doradzi? :/
Wielbicielbmw
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 10 2009
Auto: Volkswagen Polo
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna + LPG

07 Gru 2015, 20:02

Witam ponownie ;) po kilku dniach walki z polówką poznajdywałem kilka zasniedziałych i nadłamanych przewodów które naprawiłem oraz wymieniłem świece na nowe ( stare były już troche wypalone )
O dziwo po wymianie świec na nowe o oznaczeniu BUR6ET silnik odpalił pochodził chwilkę i zgasł.
ponownie ciężko było go uruchomić trzeba było chwile odczekać po czym znów pali od strzała. jak dodaje gazu to przerywa strzela z tłumika i gaśnie. Kiedy się rozgrzał do 90 stopni i zgasł nie mogłem go ponownie uruchomić dopiero kiedy silnik ochłonął znów udało sie go zapalić.
Jutro sprawdzę jeszcze styki na czujniku halla.
Po za tym może ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ?
Wielbicielbmw
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 10 2009
Auto: Volkswagen Polo
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna + LPG

08 Gru 2015, 22:00

jeśli płyn spiernicza i nie wylatuje nigdzie indziej niż na zewnątrz, w oleju go nie ma to jest spalony, nie kopcił jak zapalił taką "parą wodną"? jeśli ciśnienia ma wporzadku to stawiał bym na cewke zapłonową lubi robić jaja, czujnik halla można sprawdzić żarówką w prosty sposób,
liku025
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 05 03 2010
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: D14a3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Gru 2015, 23:38

Wielkie dzięki,że ktoś się zainteresował. Płyn ze zbiorniczka uciekał przez czujnik na chłodnicy (był nieszczelny). Ale owszem,gdy odpaliłem silnik kopcił na biało. Dzisiaj wyczyściłem cały dolot i bawiłem się aparatem zapłonowym,gdy go dość mocno opóźniłem polówka lepiej paliła i na ciepłym i na zimnym. A gdy ustawiłem na dawne cechy to w ogóle nie odpala.
Wielbicielbmw
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 10 2009
Auto: Volkswagen Polo
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna + LPG

09 Gru 2015, 15:26

zapłon najlepiej jest ustawić na słuch w ten sposób że patrzysz jak najkrócej musisz kręcić rozrusznikiem żeby zapalił
liku025
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 05 03 2010
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: D14a3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

09 Gru 2015, 15:55

Dziś sprawdziłem czujnik halla diodą led którą wpinałem + od diody do +na wtyczce z halla oraz - od diody do 0 na czujniku halla niestety dioda nie migała :/
A także wtryskiwacz przestał podawać paliwo. Pompa ciśnienie daje w porządku Więc myślę ze to może być wina tego czujnika. Chyba zamówię nówkę założę i zobaczę jaki będzie tego efekt,
Wielbicielbmw
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 18 10 2009
Auto: Volkswagen Polo
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna + LPG

09 Gru 2015, 19:25

jeśli rzeczywiście nie działa po teście diodą to wymiana tylko pozostaje
liku025
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 05 03 2010
Przebieg/rok: 46tys. km
Auto: Honda Civic
Silnik: D14a3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997