Problem z opalaniem na zimnym silniku

01 Mar 2018, 11:17

Witam serdecznie! Mam pytanie dotyczące Forda s-maxa. Od jakiegoś czasu mam problem z opalaniem samochodu (a zwłaszcza na mrozie) dodam mój akumulator jest naładowany. Alternator też wporzadku. Jaka może być przyczyna? Rozrusznik czy może coś z układem paliwowym? Z góry dzięki za info.
Alalala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford s-max
Silnik: 1.8 tdci 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Mar 2018, 12:09

Jakieś błędy wywala? świece żarowe grzeją?
gber44
 

01 Mar 2018, 12:37

Świece kilka dni temu wymieniam ale bardzo długo się grzeją. Jak postoi 2-3 h znowu mam problem z odpaleniu muszę kręcić ok 3 razy i dodać trochę gazu.
Alalala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford s-max
Silnik: 1.8 tdci 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Mar 2018, 13:01

S-maxa na komputer. Dobry diagnosta od razu powinien ci powiedzieć wszystko, w ostateczności wykluczy możliwe przyczyny.
Jeśli masz możliwość to skorzystaj w sklepie z akumulatorami na test obciążeniowy (powinni robić to za darmo). To, że jak mówisz akumulator jest naładowany nie znaczy, że jest sprawny :)
RomekT
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Miejscowość: Tychy
Prawo jazdy: 14 05 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Hyundai

01 Mar 2018, 14:25

Filtr paliwa kiedy wymieniałeś?
Rozrusznik kręci normalnie? Czasem winny może być rozrusznik który ze względu na swoje wyeksploatowanie za słabo kręci.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Mar 2018, 16:35

Właśnie jutro wybieram się na komputer i odrazu sprawdzę akumulator. A czy na komputerze pokaże dosłownie wszystko? Np że pompa paliwowa uszkodzona lub wtryski. Bo to też podejrzewam.
Alalala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford s-max
Silnik: 1.8 tdci 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dwie lewe ręce - obsługa własnego auta
    Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...
    Czy Toyota planuje następcę MR2?
    Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych samochodów będzie składała się z trzech modeli. Obecnie na rynku jest oferowana Toyota GT86, a jeszcze w tym roku do pierwszych odbiorców trafi nowa Supra. Na ...

01 Mar 2018, 16:38

A filtr paliwa wymienialam koło wakacji a rozrusznik też wydaje mi się że słaby. Może da się go zregenerować bo nowy to kilka stów więcej
Alalala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford s-max
Silnik: 1.8 tdci 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Mar 2018, 17:03

Tak, powinno Ci pokazać problemy z wtryskiwaczami czy też pompą. Ten problem nastał gdy przyszły te mrozy, czy już wcześniej?
gber44
 

01 Mar 2018, 20:57

Alalala napisał(a):Może da się go zregenerować bo nowy to kilka stów więcej
Nowego nie opłaca się kupować bo regeneracja przywraca praktycznie stan taki jak nowego. Wymieniane są zużyte części i zrobiony cały przegląd wszystkich elementów. Koszt w zależności od zużycia od 100zł nie powinien przekroczyć 250zł. Tylko trzeba poszukać dobrego fachowca. Często firmy mają jedną cenę za naprawę niezależnie od tego co siadło moim zdaniem to trochę naciąganie klienta bo każdy rozrusznik może być inaczej zużyty.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

02 Mar 2018, 06:47

Tylko właśnie ja mieszkam za granicą i dlatego myślę o regeneracji bo nowy to tu już kosmos by był.
Czasami się tak działo, ale okazało się że miałam dziurę w obudowie od filtra powietrza zakleilam ja i nagle zaczął odpalać normalnie. Teraz dopiero od jakiegoś czasu już jest to notorycznie że muszę się trochę nagimnastykowac żeby go odpalić.
Alalala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford s-max
Silnik: 1.8 tdci 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Mar 2018, 08:01

Regenerację możesz zrobić na miejscu w warsztacie (w jeden dzień się uporają) lub oddać stary i w zamian odebrać inny zregenerowany, coś jak wymiana butelek z piwa :)
W obu przypadkach trzeba pierw zdemontować rozrusznik a później dopiero działać.
RomekT
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 26
Miejscowość: Tychy
Prawo jazdy: 14 05 2004
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Hyundai

04 Mar 2018, 18:41

No nie mam pojęcia co to może być komputer dopiero jutro. Przy opalaniu aku słabnie. Kilka zakręcen i nie odpali za żadne skarby po 10 15 minutach już odpala przy dodaniu lekko gazu. Nie ogarniam tego samochodu haha.
Alalala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford s-max
Silnik: 1.8 tdci 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

05 Mar 2018, 10:43

1. Naładuj aku i jak będzie naładowany, to odłącz go i zostaw na całą noc. Rano, przed uruchomieniem silnika sprawdz, jakie aku ma napięcie. I napisz.
2. Pprzed uruchomieniem silnika czekaj aż kontrolka świec zgaśnie, wyłącz stacyjkę, po kilku sekundach włącz spowrotem i znoau poczekaj aż kontrolka zgaśnie. tym razem powinna zgasnąc szybciej. Potem znowu to samo i teraz kontrolka powinna zgasnąc praktycznie po dwóch sekundach. I próbuj odpalić. Napisz o wynikach.
To są rzeczy, które możesz zrobić sam, za darmo, a są bardzo ważne.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Mar 2018, 08:48

Wczoraj wieczorem sprawdzałam aku miał 12.3 V ale postanowiłam go nie odłączać ponieważ miałam w razie wu drugi akumulator naładowany na maksa. Każdego ranka grzeje świece po kilka razy. Dzisiaj odpalił za pierwszym razem ale musiałam mu dodać minimalnie gazu( lekkie położenie nogi na pedałem gazu). Wczoraj byłam sprawdzać aku mówili że już nie za dobry ale nie wydaje mi się że to był by sam akumulator. Umówiłam się na wymianę oleju i filtrów. Może coś pomoże :) (bo już najpewniej zrobiłam więcej niż zaleca producent)
Alalala
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford s-max
Silnik: 1.8 tdci 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Mar 2018, 12:32

Alalala napisał(a):Wczoraj wieczorem sprawdzałam aku miał 12.3 V

Pytanie, ile godzin po wyłaczeniu silnika było sprawdzane to napięcie. A to i tak nie wszystko, bo jest to też uzależnione od tego, jak długo pracował silnik po każdorazowym uruchomieniu, czyli ile km przejeżdżasz po uruchomieniu silnika.
Żeby określić jego kondycję, warto by mieć wydruk z testera akumulatorów - jak ci aku sprawdzali, to powiini byli ci dać wydruk. Zazwyczaj mówią, że aku do wymiany, bo liczą na to, że klient kupi... Tak w sumie to chyba nie spotkałem się z sytuacją, że jak ktoś pojechał sprawdzić aku, to usłyszał, że aku jest jeszcze dobry. Dodatkowo zazwyczaj nie dają tych wydruków...
Dodawanie gazu przed uruchomieniem silnika nic nie daje - wtryski i tak nie pracują, więc paliwa od tego w komorze spalania i tak więcej nie będzie. A dodając gazu podczas uruchamiania, można zalać komorę spalania i będzie silnikiem trzęsło jak odpali albo zaraz potem zgasnie.
Filtr paliwa i powietrza ma oczywiście ważne znaczenie.
Równie ważne jest jakość paliwa, w szczególności zimą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000