Problem z pracą silnika na benzynie, no i na gazie

28 Lip 2012, 20:54

Siema.

Ostatnio wstawiłem do Astry G 1.6 75KM instalację gazową i prawie że od razu pojawił się problem. Oczywiście w miarę czasu pojadę do gazownika na gwarancję, ale przecież to nie musi wina leżeć u niego. Przejdę do opisu samego problemu.

Gdy odpalam auto na benzynie i chodzi na niskich obrotach, dokładnie na "luzie" to wskazówka od obrotomierza minimalnie się porusza, lekko poniżej 1 tys. obrotów. Silnik wg. mnie raczej chodzi wtedy równo. Gdy tylko wrzucę na jedynkę i próbuję odjechać autem to zaczyna się wariacja, oczywiście wszystko dalej na benzynie. Auto dostaje ataku padaczki, nieźle nim szarpie do przodu a po chwili zamula i tak na przemian bez końca, no chyba że przekroczę grubo ponad 2tys, i to ciągle na jedynce :). Na dwójce już muli, na trójce już mniej muli, wydaje się jakby miał mało mocy. Gdy przełączę go na gaz, to wszystko jest w normie. Nawet jak go odpalę i zaraz przełączę na gaz, jest ok. Zauważyłem jeszcze, że gdy jadę na gazie, niezależnie czy zrobiłem 100m czy 40km, to gdy podczas jazdy przełączę go na benzynę, to auto dostaje chwilowej zamuły (wydaje mi się to raczej normalne, w poprzednim aucie też tak miałem) i na desce zapala się check engine... Dodatkowo wczoraj i dzisiaj zauważyłem poważny dla mnie problem, a mianowicie. Gdy jadę na gazie i każdy bieg zmieniam przy 3tys to obroty momentalnie spadają do 0 i auto gaśnie, gdy uda mi się zmienić bieg w przeciągu sekundy to obroty zdążą zejść do nieco ponad 1tys. Nie za każdym razem się tak dzieje, ale dość często aby irytowało.
Kilka dni temu, postanowiłem jeździć tylko na samej benzynie, zrobiłem łącznie 40km i na początku przez pierwsze 10km, był problem z ruszaniem, auto na każdym zatrzymaniu i ruszaniu szarpało, dopiero później problem ustał, przełączyłem więc na gaz i problem na nowo się pojawił...
Z części i zabiegów które zrobiłem :) to:
- najpierw spuściłem całe paliwo, przefiltrowałem je przez stary filtr
- wymieniłem filtr paliwa i filtr silnikowy na nowy
- pojechałem na gazie ;) i zalałem na orlenie auto do pełna
Problem nie ustał, więc:
- wymieniłem świece i przewody na nowe
No i wydawało mi się że pomogło ale po chwili jednak to nie pomogło.
Więc zanim pojadę do gazownika czy tez mechanika to chce wiedzieć co może mu dolegać, albo co mu dolega :) nie chce wyjść na głupka albo na frajera. Albo jeżeli jest to jakaś mało skomplikowana usterka to sam bym się tym zajął.

Dzięki za przeczytanie moich wypocin i za odpowiedź na mojego posta ;)
kwiatman
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Brzeg Dolny

29 Lip 2012, 04:51

Geniuszem nie jestem, ale zajrzałbym jak wtrysk podaje paliwo - zdejmij pokrywę dolotu powietrza i zobacz co sie dzieje w gardzieli ..
A wlot powietrza Ci gazownik nie zatkał ??
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

30 Lip 2012, 10:18

Też geniuszem nie jestem , tym bardziej że w temacie kolega nie napisał jaką tam instalację gazową założył. Patrząc tu i tam wychodzi mi że jest to silnik na wtrysku jednopunktowym więc instalacja lpg będzie II -giej generacji . Jak tak, to być może Twój problem będzie spowodowany złą lub brakiem emulacji sondy lambda
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Lip 2012, 06:55

Instalacja BRC, II gen. Czyli sonda lambda do wymiany?
kwiatman
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Brzeg Dolny

31 Lip 2012, 08:04

Nie pisałem o wymianie sondy. Zwróciłem uwagę o jej emulacji podczas pracy silnika na gazie. Nie wiem w jaki sposób ma to być u Ciebie , w tym silniku. W moim musi być to sygnał prostokątny o takich a nie innych parametrach , bo inaczej ECU zgłosi błąd. Pytaj o to gazownika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

31 Lip 2012, 08:41

Rozumiem już. A co z pracą silnika na benzynie? Na luzie wskazówka lekko się porusza poniżej 1tys oraz zauważyłem też gdy jadę na dwójce bez gazu wolno się tocząc to zaczyna autem szarpać.
kwiatman
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Brzeg Dolny
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Hyundai i30 - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomicznym silnikiem, z jakim możemy zakupić Hyundaia i30 jest wysokoprężna jednostka 1.6 CRDI DPF o mocy 95 KM. Ten silnik jest jednak dostępny wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Aby zdobyć wersję ...

31 Lip 2012, 15:24

kwiatman napisał(a):Rozumiem już
Chyba nie do końca......
kwiatman napisał(a):A co z pracą silnika na benzynie?


czytaj >>>>> http://www.google.pl/#q=x16szr+lpg+symu ... 63&bih=886

Tutaj znajdziesz tematy o podobnych problemach jak Twoje.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Sie 2012, 11:59

Dzięki, teraz już raczej wiem o co Ci chodziło :) To póki co muszę w wolny dzień pojechać do gazownika, niech kombinuje:)
kwiatman
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Brzeg Dolny

01 Sie 2012, 15:37

Problem raczej nie jest gazowy, skoro występuje na benzynie. Falowanie obrotów - silnik krokowy do wymiany/czyszczenia, należałoby sprawdzić też sondę.
łejn
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Lbn
Prawo jazdy: 06 01 2010
Auto: Nie mam